پوستر فیلم کله سرخ

فیلم‌ سینمایی

کله سرخ (۱۳۹۵)

Red Head

۵.۳ /۱۰
امتیاز سلام سینما

از ۱۴ رای

منتقدان:

۷

امتیاز دهید:

فرهاد پس از چهارده سال به زادگاهش بازگشته است، او در مسیر بازپس گرفتن میراث پدرش به سمت جنگلی از ارواح گذشتگان هدایت می شود.

کارگردان: کریم لک زاده

نویسنده: کریم لک زاده

فیلم-سریال-رایگانفیلم-سریال-رایگان

عکس‌های فیلم کله سرخ


پوستر فیلم «کله سرخ»
بهزاد دورانی در فیلم «کله سرخ»
بهزاد دورانی و علی باقری در فیلم «کله سرخ»
بهزاد دورانی و سونیا سنجری در فیلم «کله سرخ»
بهزاد دورانی در فیلم سینمایی «کله سرخ»
فیلم «کله سرخ»
بهزاد دورانی در «کله سرخ»
بهزاد دورانی و کریم لک زاده در پشت صحنه فیلم «کله سرخ»

نقدهای فیلم کله سرخ

کیارستمی،کوئن ها و یا فون تریه؟؟؟مسئله این است...


در این فیلم شخص ژولیده و رکابی پوشی را میبینیم که آشناست،او را با کیارستمی بیاد داریم، با دنیای دوست داشتنی باد ما را خواهد برد. سپس صدایش را می شنویم، صدای ریتمیک و کوبنده،ناخودآگاه ذهنت به سمت دیالوگ های او و آن پسرک روستایی و مادرش در باد ما را خواهد برد می افتد، اما متاسفانه تنها نقطه قوت فیلم همین نوستالژی چهره و صدای بهزاد دورانی و افتادن در دام خاطرات فیلم های کیارستمی بزرگ است،فیلم هایی از جنس زندگی،فیلم هایی از جنس مرگ... در فیلم کله سرخ با فیلمسازی طرف هستیم که از یک طرف دوست دارد ادای دینی به لارس فون تریه، دوستان و قانون "دگما 95" داشته باشه. استفاده از دوربین روی دست،استفاده حداکثری از امکانات صحنه و تاحدامکان دست نخوره موندن اونها، صدای طبیعی راه رفتن روی برف و ...، همه اینها برای اینه که ما به جهان بینی فرهاد رجوع کنیم اما دوربین روی دست،کلوزآپ های زیاد و دکوپاژهای نه چندان خوب ما را از فیلم دور می کند، دور و دست نیافتنی... در دقایقی از فیلم به این نتیجه میرسیم که فیلمساز قصد ساخت فیلمی کالت را دارد،اینبار مسئله ادای دین به برادران دوست داشتنی کوئن است، احتمالا فیلمساز با خود فکر کرده و به این نتیجه رسیده که چرا برادر فرهاد باید بصورت دراماتیک بمیرد و یا چرا دوئل پایان فیلم بین فرهاد و پسرعمویش باید شبیه وسترن اسپاگتی سرجیو لئونه شود، برای همین رفته سراغ برادران کوئن(به فیلم فارگو و بقیه فیلمهای این دو فیلمساز بزرگ رجوع کنید)،اما چیزی که ما می بینیم یک گرته برداری بسیار بد از کوئن هاست... در دقایق زیادی از فیلم ما با همراه شدن فرهاد با روح برادرش مواجه ایم، که ظاهراً روح برادرش قصد دارد او را از این فضای پوچ گرایانه که او به آن مبتلا شده است در بیاورد و او را به ...
در این فیلم شخص ژولیده و رکابی پوشی را میبینیم که آشناست،او را با کیارستمی بیاد داریم، با دنیای دوست داشتنی باد ما را خواهد برد. سپس صدایش را می شنویم، صدای ریتمیک و کوبنده،ناخودآگاه ذهنت به سمت دیالوگ های او و آن پسرک روستایی و مادرش در باد ما را خواهد برد می افتد، اما متاسفانه تنها نقطه قوت فیلم همین نوستالژی چهره و صدای بهزاد دورانی و افتادن در دام خاطرات فیلم های کیارستمی بزرگ است،فیلم هایی از ...

می‌خوابی یا می‌میری؟


  فیلم جدید کریم لک‌زاده فضای تنفسی 80 دقیقه‌ای بود که شاید در سالن‌های سینمای ایران خیلی نصیبمان نشود. البته نه این‌که باقی فیلم‌ها «نفس‌گیر» باشند، بلکه بیشتر به «طاقت‌فرسایی» گرایش پیدا می‌کنند. عناصر این «تنفس 80 دقیقه‌ای» را می‌توان در یک کلام این‌چنین خلاصه کرد: فیلم‌ساز تا حد توانش به همان مسائلی می‌پردازد که برای خودش و فیلمش مسئله هستند؛ نه چیزی بیشتر و نه چیزی کمتر. تنها در جنگل افتتاح این فیلم بسیار هوشمندانه بود. فرهاد طوری می‌خوابد که گویا مرده است. در ظاهر هم انسان لاغر و سردی‌ است که بیشتر شبیه یک جسد است تا یک انسان جان‌دار. این افتتاحیه پیوند می‌خورد به رجوع دوست برادر فرهاد به کارگاه و رساندن یک خبر، که در این نما هم ...
  فیلم جدید کریم لک‌زاده فضای تنفسی 80 دقیقه‌ای بود که شاید در سالن‌های سینمای ایران خیلی نصیبمان نشود. البته نه این‌که باقی فیلم‌ها «نفس‌گیر» باشند، بلکه بیشتر به «طاقت‌فرسایی» گرایش پیدا می‌کنند. عناصر این «تنفس 80 دقیقه‌ای» را می‌توان در یک کلام این‌چنین خلاصه کرد: فیلم‌ساز تا حد توانش به همان مسائلی می‌پردازد که برای خودش و فیلمش مسئله هستند؛ نه چیزی بیشتر و نه چیزی کمتر. تنها در جنگل افتتاح این ...

از نفس بریده


    کله سرخ دومین فیلم بلند داستانی کریم لک زاده فیلمی تاثیرگذار و تجربی است که نیاز به سیقل و جرح و تعدیل بیشتری داشته است و بعبارتی می توان با حذف دقایق بیشتری از آن فیلم کوتاه تر و مسنجم تری که در خدمت داستان و تم آن است بوجود آید. الگوی اصلی نیمه اول فیلم یعنی پرداختن به زندگی فرد تنها و از جامعه و خانوده دل بریده ، مدلی آشنا و امتحان پس داده در سینمای ایران است که نمونه آن در فیلم هایی چون پرویز از مجید برزگر و تنها دوبار زندگی میکنیم از بهنام بهزادی قابل رویت است . در این گونه فیلم ها شخصیت اول داستان به دلایل معلوم یا نامعلوم از همه دل بریده و در انزوای شخصی خود عمر می گذراند اما اتفاق یا شخصی جدید این تنهایی را بهم می ریزد و او را با دنیای بیرون و آدم های آنجا آشنا و آشتی ...
    کله سرخ دومین فیلم بلند داستانی کریم لک زاده فیلمی تاثیرگذار و تجربی است که نیاز به سیقل و جرح و تعدیل بیشتری داشته است و بعبارتی می توان با حذف دقایق بیشتری از آن فیلم کوتاه تر و مسنجم تری که در خدمت داستان و تم آن است بوجود آید. الگوی اصلی نیمه اول فیلم یعنی پرداختن به زندگی فرد تنها و از جامعه و خانوده دل بریده ، مدلی آشنا و امتحان پس داده در سینمای ایران است که نمونه آن در فیلم هایی چون پرویز ...

نظرهای منتشر شده فیلم کله سرخ