پوستر فیلم استوکر

فیلم‌ سینمایی |درام ، هیجانی

استوکر

Stoker

۸ /۱۰
امتیاز سلام سینما

از ۱ رای

منتقدان:

-

امتیاز دهید:

بعد از فوت پدر ایندیا، عمویش چارلی که ایندیا هرگز از وجودش خبر نداشته است، ناگهان سر می‌رسد تا با او و مادر بی‌قرار و آشفته‌اش زندگی کند. ایندیا کم‌کم به عموی مرموز و جذابش مشکوک می‌شود، چون اتفاق‌های غیرقابل‌توضیحی در اطراف می‌افتد که مستقیم یا غیرمستقیم به عمو چارلی مرتبط است…

کارگردان: پارک چان ووک

نویسنده: ونتنورث میلر

فیلم-سریال-رایگانفیلم-سریال-رایگان

نقدهای فیلم استوکر

من از چیزائی ساخته شدم که مال من نیستن...


  Stoker قرار است یک روایت سینمائی سر راست از موضوعی روانی و جذاب را در قالب ژانر سینمائی دلهره آور بسط دهد و با فرم زیبائی شناسی قابل قبولی  diegesisمتن را تلطیف و قابل هضم کند. این بار هم گوئی مطابق معمول تریلرهای جنائی – روانی، با یک مضمون ساده طرف هستیم: افرادی که از بیمارستان های روانی مرخص می شوند، مهاجم و خطرناک هستند. اما stoker سعی می کند با یک تمایز کلیدی که روایت را دردناک و تأثیرگذار می کند، این کلیشه ی رایج را پشت سر بگذارد و کاری کند تا با digetic غافلگیر کننده ی شخصیت ها همراه شویم: خشونت، دیوانگی و عوامل ارثی آن که نسل در نسل در ساختار ژنتیکی و خونی یک خانواده نفوذ می کند و آن ها را به مثابه ی قاتلینی آمیخته به جنون تکثیر می کند. چارلی با بازی درونی (متیو جود) که شخصیتی آرام و موجه دارد و قرار است کلیشه ی رایج Homicidal manic را به نمایش بگذارد، برادرش ریچارد را که برای ترخیصش از بیمارستان روانی آمده است، در مسیر بازگشت به خانه، به قتل می رساند تا بتواند راه ورود به خانواده ی ریچارد و بخصوص ارتباط با ایندیا برادرزاده اش (مایا واشیکوفسکا) را که سالیان متمادی است در انتظار دیدن وی به سر می برد و ریچارد تا جائی که توانسته مانع این دیدار شده است را بیابد.   ریچارد با دور نگاه داشتن چارلی بعنوان یک عامل بیرونی خشونت، جنون و جنایت و همچنین با استفاده از واکنش تلطیف (sublimation) بعنوان یک ترفند درونی نسبت به عامل ارثی خشونت در ایندیا، که در آن قصد دارد انگیزه های شریرانه و شیطانی ایندیا را در قالب خشونتی که در ادامه منجر به ادامه ی مسیر عمویش چارلی می شود، از اهداف غیر اجتماعی آن دور کند و آن را در راه مقاصد اجتماعی سالم تری همچون فعالیت شکار ...
  Stoker قرار است یک روایت سینمائی سر راست از موضوعی روانی و جذاب را در قالب ژانر سینمائی دلهره آور بسط دهد و با فرم زیبائی شناسی قابل قبولی  diegesisمتن را تلطیف و قابل هضم کند. این بار هم گوئی مطابق معمول تریلرهای جنائی – روانی، با یک مضمون ساده طرف هستیم: افرادی که از بیمارستان های روانی مرخص می شوند، مهاجم و خطرناک هستند. اما stoker سعی می کند با یک تمایز کلیدی که روایت را دردناک ...

نظرهای منتشر شده فیلم استوکر