جستجو در سایت

1404/04/21 14:21

کارناوال رامبد جوان؛ آزمونی تازه برای تعامل بی واسطه هنرمند و مخاطب

کارناوال رامبد جوان؛ آزمونی تازه برای تعامل بی واسطه هنرمند و مخاطب
با آغاز پخش برنامه «کارناوال»، رامبد جوان تلاش کرده تا با حذف داوران حرفه‌ای و سپردن رأی نهایی به تماشاگران حاضر، تجربه‌ای نو از رقابت هنری را رقم بزند؛ مدلی که همزمان ریسک‌پذیر و پُرهیاهوست.
به گزارش سلام سینما

با پخش قسمت اول برنامه «کارناوال» به کارگردانی و اجرای رامبد جوان، اولین مرحله از رقابت هنرمندان در قالبی متفاوت و مبتنی بر رأی مستقیم مخاطب آغاز شد. ایده این برنامه، با حذف داوران سنتی و تکیه بر قضاوت حاضران در سالن، به دنبال ایجاد ارتباط بی‌واسطه میان هنرمند و مخاطب است؛ مسیری تازه که در فضای شبکه نمایش خانگی تا امروز کمتر دیده شده است.

شروع رسمی برنامه هم‌زمان شد با انتشار قسمت صفر «کارناوال» که ساختار اجرایی، قوانین رقابت و اهداف کلی پروژه را معرفی می‌کرد. هرچند شرایط ناپایدار هفته‌های گذشته بر عرضه برخی پروژه‌های نمایشی سایه انداخت، اما «کارناوال» توانست به‌واسطه طراحی متفاوت و ایده‌پردازی ویژه، نگاه‌ها را به خود جلب کند.

رامبد جوان، که پیش‌تر در «خندوانه» به خلق فضاهای نو در برنامه‌سازی تلویزیونی پرداخته بود، این‌بار هم با همراهی تیمی متشکل از ایده‌پردازان و چهره‌های فعال، قصد دارد قالبی جدید در رقابت‌های هنری معرفی کند. طبق توضیح خودش، ایده اصلی مسابقه متعلق به امیرحسین قیاسی، استندآپ کمدین شناخته‌شده است و در طی چند سال در قالب جلسات اتاق فکر پرورش یافته است.

در ساختار «کارناوال»، هنرمندان دو به دو به رقابت می‌پردازند و داوری نهایی نه توسط چهره‌های ثابت، بلکه توسط 500 مخاطب حاضر در سالن انجام می‌شود. اجرای علی اوجی در قالب یک ارکستر موسیقی و اجرای ترکیبی استندآپ توسط امیرمهدی ژوله در قسمت اول، نمونه‌هایی از تنوع آثار قابل رقابت در این قالب جدید است.

بزرگ‌ترین چالش این برنامه، تثبیت مدل قضاوت مردمی و جلب اعتماد مخاطبان به روند داوری‌ست. اگر «کارناوال» بتواند در مسیر ایجاد تعامل سالم میان هنرمند و بیننده موفق عمل کند، می‌تواند گامی تازه در تولیدات ترکیبی شبکه نمایش خانگی باشد؛ هرچند برای قضاوت نهایی، نیاز به مرور چند قسمت دیگر وجود دارد.


اخبار مرتبط
ارسال دیدگاه
captcha image: enter the code displayed in the image