جستجو در سایت

1404/04/10 23:38

افت فروش M3GAN 2.0 در گیشه؛ چرا دنباله نتوانست موفقیت فیلم اول را تکرار کند؟

افت فروش M3GAN 2.0 در گیشه؛ چرا دنباله نتوانست موفقیت فیلم اول را تکرار کند؟
فیلم «M3GAN 2.0» با وجود بازگشت عروسک قاتل محبوب، نتوانست انتظارات را برآورده کند و در افتتاحیه خود تنها 10 میلیون دلار در آمریکا و 17 میلیون دلار در سطح جهانی فروخت.

ترجمه اختصاصی سلام سینما - نیلوفر ذوالفقاری: به نظر می‌رسد جهان سینمایی «M3GAN» نیاز به بازنگری جدی دارد. دنباله‌ی این فیلم ترسناک – که با بودجه ۲۵ میلیون دلاری ساخته شده – تنها ۱۷ میلیون دلار در اولین آخر هفته اکران خود در سطح جهانی به دست آورد. این رقم کمتر از نصف فروش افتتاحیه قسمت اول است که در سال ۲۰۲۳ با بودجه‌ای تنها ۱۲ میلیون دلاری، ۴۵ میلیون دلار فروش جهانی داشت.

علیرغم بازخورد نسبتاً خوب مخاطبان (امتیاز B+ در CinemaScore)، به نظر می‌رسد دلایل متعددی باعث این افت چشمگیر در استقبال تماشاگران شده است. در ادامه، پنج دلیل اصلی شکست نسبی «M3GAN 2.0» را بررسی می‌کنیم:

۱. جذابیت یک‌بار مصرف

موفقیت قسمت اول بیش از هر چیز مدیون رقص‌های عجیب و لحن کمیک و اینترنتی شخصیت M3GAN بود. اما این ویژگی‌ها در قسمت دوم دیگر تازگی نداشتند و نتوانستند موج ویروسی جدیدی ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید:

نقد و بررسی فیلم ترسناک مگان ۲: آیا هوش مصنوعی واقعا قصد جان ما را دارد؟

حمایت همراه با نگرانی کارگردان فیلم ترسناک مگان از هوش مصنوعی | باید به تعادل برسیم

 ۲. انتخاب نامناسب زمان اکران

فیلم اول در ژانویه – دوره‌ای خلوت برای گیشه – اکران شد و رقیب چندانی نداشت. اما «M3GAN 2.0» در تابستان، همزمان با فیلم‌هایی چون «F1» با بازی برد پیت، نسخه لایو اکشن «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم» و بازسازی «لیلو و استیچ»، به نمایش درآمد و در شلوغی بازار گم شد.

 ۳. تکیه بیش از حد بر طنز و کمپ

کمپین تبلیغاتی قسمت دوم بیشتر بر طنز و جنبه‌های کمیک M3GAN تمرکز داشت تا وحشت. همین موضوع ممکن است مخاطبان جدی‌تر ژانر ترسناک را دلسرد کرده باشد.

۴. ترس واقعی از هوش مصنوعی

در سال ۲۰۲۳، هوش مصنوعی بیشتر مفهومی تازه و تخیلی بود. اما در سال ۲۰۲۵، با توجه به نگرانی‌های فزاینده درباره تأثیرات واقعی AI، تماشای فیلمی درباره عروسکی کشنده که به کمک هوش مصنوعی عمل می‌کند، دیگر آن‌قدرها سرگرم‌کننده نیست. این موضوع حتی به مصاحبه‌های بازیگران فیلم نیز راه یافته و درک مخاطب از داستان را تغییر داده است.

۵. دوره افت برای بلام‌ هاوس

استودیو Blumhouse که با موفقیت‌های قبلی در ژانر ترسناک شناخته می‌شد، در سال ۲۰۲۵ چند شکست مالی پیاپی داشته است؛ از جمله «Wolf Man» و «The Woman in the Yard». گرچه مدل تولید کم‌هزینه این استودیو باعث شده زیان مالی قابل‌توجهی تجربه نکند، اما بدون شک به یک موفقیت فوری نیاز دارد و امیدها حالا به دنباله «Five Nights at Freddy’s» دوخته شده است.

منبع: variety


اخبار مرتبط
ارسال دیدگاه
captcha image: enter the code displayed in the image