افزایش تولیدات سینمایی پارامونت اسکایدنس؛ ۱۵ فیلم در سال از ۲۰۲۶

در نخستین نشست مالی پس از ادغام پارامونت و اسکایدنس، دیوید الیسون، مدیرعامل جدید، اذعان کرد که برنامه فیلمهای سال ۲۰۲۵ کمتر از حد انتظار عمل کرده و بسیاری از آثار آن به سودآوری مورد نظر نخواهند رسید. او این وضعیت را «فرصتی برای بازنگری» دانست و تأکید کرد که هدف اصلی، تولید فیلمهایی با کیفیت بالا و مخاطبپسند است.
پارامونت در سال جاری با مجموع فروش داخلی ۴۵۸ میلیون دلار از شش فیلم جدید و چهار فیلم باقیمانده از 2025، تنها ۶.۵٪ از سهم بازار آمریکا را در اختیار دارد. حتی با اکرانهای پیشرو مانند (The Running Man) از ادگار رایت و (Spongebob: The Search for SquarePants)، این استودیو از رکورد ۸۸۴ میلیون دلاری سال گذشته عقب خواهد ماند.
الیسون در این نشست همچنین از اهمیت مدل اکران سینمایی دفاع کرد و همکاری موفق اسکایدنس و پارامونت در فیلم (Top Gun: Maverick) را نمونهای از قدرت این مشارکت دانست. او گفت: «ما اکنون موتور خلاق اسکایدنس را با توان تولید پارامونت ترکیب کردهایم تا در همه حوزههای رشد، به مقیاس مطلوب برسیم.»
در حالیکه مدیرعامل AMC از این برنامه بهعنوان نشانهای امیدوارکننده برای آینده سالنهای سینما یاد کرده، برخی فعالان صنعت نمایش نگرانند که پارامونت یا استودیوی دیگری، شرکت برادران وارنر را خریداری کند؛ اتفاقی که ممکن است به کاهش تعداد فیلمهای تولیدی منجر شود.
الیسون از پاسخ مستقیم به پرسشها درباره خرید احتمالی وارنر خودداری کرد، اما منابع نزدیک به او گفتهاند که در صورت انجام چنین معاملهای، بخشهای خلاق برادران وارنر حفظ خواهند شد و تنها واحدهای توزیع و بازاریابی ادغام میشوند. همچنین استفاده از فناوریهایی مانند هوش مصنوعی برای کاهش هزینه تولید و افزایش ظرفیت تا ۳۰ فیلم در سال در دستور کار قرار دارد.