تو میدونی من از چیه مارادونا خوشم میآد؟ از اینکه تو زندگیش هیچوقت واقعیت و رویا براش مرز نداشت، وقتی بازی میکرد با همه وجودش بازی میکرد، پرواز میکرد، بازی نمیکرد، وقتی معتاد شد یه کوه کوکائین میریخت جلوش د بکش همه چیزو تا تهش میرفت، خودشو لوس نمیکرد... همهاش برای این بود که واقعیت و رویا براش مرز نداشت، اگه هم داشت اون نمیتونست مرزشونو تشخیص بده
«من دیهگو مارادونا هستم» از جمله آثاری است که امسال در جشنواره فیلم فجر سروصداهایی را بهراه انداخته است و حضور پررنگ حسن بلخاری در تیتراژ این فیلم با عنوان مشاور هنری باعث شده است طیف دیگری که نقدهای نمادشناسانه او علیه سینمای غرب را برای مدتی دنبال میکردند نیز پایشان به سالنهای اکران فیلمهای جشنواره باز شود. فیلم روایتی از 2 خانواده ملتهب و پرتنش است که همزمان با چند مشکل دست و پنجه نرم میکنند. اولین مشکل حضور 3 بیمار روانی است که آشکارا میتوان بیماری آنان را تشخیص داد، دیگری دو بیمار روانی در مرتبهای پایینتر و در نهایت یک متقلب که داستان یک روانی دیگر را به سرقت برده است و همینطور یک خائن، یک بیتفاوت و چند زن شدیدا آشفته روحی است. داستان حول محور سرقت اثر یک نویسنده و انتشارش توسط یکی از نقشهای اول فیلم، شکسته شدن شیشه ساختمان توسط برادر دختری که خواهرش در نامزدی با یک عضو خانواده نویسنده سارق است و همینطور درگیریها حول و حوش زن خائنی است که در واقع به بهانه نامزدی در عین حال که با کسان دیگری هم ارتباط بر قرار کرده است بهدنبال دریافت پروانه اقامت در خارج از کشور است. روایتی مشابه است از تمام آنچه فیلمهای سیاه در سالهای اخیر القا کردهاند، مثلا «شاعر زبالهها» هم نویسندهای را به تصویر میکشد که هر روز صبح تکرار میکند «من گاو بودم که در این کشور ماندم» و بعد دخترک سرگردانی که توهم توطئه دارد و دائما در حال تلاش برای دریافت ویزا از سفارت است و آشغالدانیهایی که تحصیلکرده و نابغه را در خود جای داده است. فیلم از نمایی در یک مخروبه آغاز میشود و در همان مخروبه به پایان میرسد، تصویری از یک کارخانه متروکه که روانی سوم و در واقع نویسندهای که داستانش توسط یکی از ...
«من دیهگو مارادونا هستم» از جمله آثاری است که امسال در جشنواره فیلم فجر سروصداهایی را بهراه انداخته است و حضور پررنگ حسن بلخاری در تیتراژ این فیلم با عنوان مشاور هنری باعث شده است طیف دیگری که نقدهای نمادشناسانه او علیه سینمای غرب را برای مدتی دنبال میکردند نیز پایشان به سالنهای اکران فیلمهای جشنواره باز شود. فیلم روایتی از 2 خانواده ملتهب و پرتنش است که همزمان با چند مشکل دست و پنجه نرم میکنند. ...
نقد در نگاه اول / يک مشکل خانوادگی!
«من ديه گو مارادونا هستم» در يک کلام فيلم خوبي است و اثري متفاوت در کارنامه سينمايي بهرام توکلي.
لحن غيرجدي فيلم در طرح يک مسأله ي خانوادگي به شدت خوب از آب درآمده است و شايد بتوان آن را جزو معدود نمونه هايي در سينماي ايران دانست که توانسته اند از اين تجربه سرفراز بيرون بيايند. حتي در جشنواره هاي گذشته نيز معدود فيلم هايي بوده اند که با لحن طنز بتوانند به مقولات مهم و قابل اعتنا بپردازند و به سمت لودگي و شوخي هاي کلامي نروند.
فيلم گره هاي بسياري دارد که درک آن ها با تماشاي بار اولش آسان نيست و با هر بار ديدن فيلم مطمئناً مخاطب خواهد توانست به بسياري از جزييات نهادينه شده در فيلمنامه پي ببرد و چنين مسئله اي در سينماي غيرجدي کمتر مورد توجه قرار مي گيرد. درواقع فيلمنامه آن قدر تو در تو و پيچيده ...
«من ديه گو مارادونا هستم» در يک کلام فيلم خوبي است و اثري متفاوت در کارنامه سينمايي بهرام توکلي.
لحن غيرجدي فيلم در طرح يک مسأله ي خانوادگي به شدت خوب از آب درآمده است و شايد بتوان آن را جزو معدود نمونه هايي در سينماي ايران دانست که توانسته اند از اين تجربه سرفراز بيرون بيايند. حتي در جشنواره هاي گذشته نيز معدود فيلم هايي بوده اند که با لحن طنز بتوانند به مقولات مهم و قابل اعتنا بپردازند و به سمت ...
نقد در نگاه اول / یادداشتی بر فیلم "من دیه گو مارادونا ...
کمدیی است مفرح که خنده می آورد؛نه خنده سطحی که خنده ای که از دل ناشی شده و به سر می رسد.
اثر استوار بر کمدی موقعیت است اما نه موقعیت فردی که جمعی.به سیاق آثار اخیر ایرانی،این اثر نیز رو به ازدحام شخصیت دارد اما برخلاف دیگر آثار-چه کمدی چه درام-که فاقد شخصیت پردازی اند،تا حدودی شخصیت می سازد.
موقعیت های جمعی خوب اند و اثرگذار.اما گاها فردی که موقعیت ساز است-در اینجا آقاخانی-صرفا با دیالوگ،کمدی صحنه را می سازد که به نظر نگارنده لازم است ولی کافی نه.این ضعف کمدی ایرانی است که به دیالوگ بسنده می کند و این تا جایی پیش رفته که مخاطب را نیز عادت داده که صرفا به دیالوگ بخندد؛آن هم بعضا دیالوگ های تحقیرآمیز و سخیف-البته نه در این اثر-
"من دیه گو..."کمدیی منتقدمآب است؛نقد به اجتماع،روابط،مرعوبیت به غرب ...
کمدیی است مفرح که خنده می آورد؛نه خنده سطحی که خنده ای که از دل ناشی شده و به سر می رسد.
اثر استوار بر کمدی موقعیت است اما نه موقعیت فردی که جمعی.به سیاق آثار اخیر ایرانی،این اثر نیز رو به ازدحام شخصیت دارد اما برخلاف دیگر آثار-چه کمدی چه درام-که فاقد شخصیت پردازی اند،تا حدودی شخصیت می سازد.
موقعیت های جمعی خوب اند و اثرگذار.اما گاها فردی که موقعیت ساز است-در اینجا آقاخانی-صرفا با دیالوگ،کمدی صحنه ...
چی بود؟ فیلم بود؟؟؟یه فیلم شلوغ بی معنی...حیف وقت ...خودشونم نفهمیدن چی ساختن ...
۹
۵
پاسخ
گزارش تخلف
۸ سال پیش
۲ مهر ۱۳۹۵
من ک وسطاش اهنگ پلی کردم گوش کردم اصلا جالبی نبود
۷
۳
پاسخ
گزارش تخلف
۸ سال پیش
۲۷ مرداد ۱۳۹۵
دوبار پشت سر هم دیدم...!!!
۲
۹
پاسخ
گزارش تخلف
۸ سال پیش
۲۶ مرداد ۱۳۹۵
شاهکار بود
۴
۱۵
پاسخ
گزارش تخلف
۸ سال پیش
۱۴ مرداد ۱۳۹۵
وقتی میخواید اثر هنری خلق کنید به قابل تحمل بودنشم فکر کنید. حجم جیغ و داد و شلوغ بازیای این فیلم از سطح تحمل من خارج بود و مجبور شدم سینما رو ترک کنم .
۱۸
۳
پاسخ
گزارش تخلف
۸ سال پیش
۱۴ مرداد ۱۳۹۵
فرزاد جان شما اول دیکته یاد بگیر بعد بیا در مورد سطح درک دیگران صحبت کن .باریکلا.
اون دوستانی که میگن ما خندیدیم کجاهای فیلم خنده دار بود؟ فیلم شلوغ بدی بود......
۱۴
۴
پاسخ
گزارش تخلف
۸ سال پیش
۷ تیر ۱۳۹۵
اقا من عاشق اين فيلمم.ولي واسه هر كي ميزارم تا ببينه.دركش نميكنه و ميگه مضخرف.انقد هرسم ميگره بجور
۴
۱۰
پاسخ
گزارش تخلف
۸ سال پیش
۶ تیر ۱۳۹۵
بسیار ضعیف و بد ، بسیار ملتهب و اشفته بود این فیلم که اخر مخاطب نه چیزی فهمیده و نه لذتی برده، مگر کسایی که ادعای روشنفکری دارن ولا غیر!!
۱۱
۳
پاسخ
گزارش تخلف
۸ سال پیش
۸ خرداد ۱۳۹۵
وااااااای خدای من مردم از خنده :)))))))
ایران برگر و نهنگ عنبر رو با این مقایسه می کنی؟
با اینکه این فیلم ی نوع کپی برداری از همنوع های خارجی خودش داره، ولی نسبتا ایرانی سازی شده و واقعا مسایل فلسفی رو تا حدودی پوشش میده، بعد شما میای اینو با نهنگ عنبر و ایران برگر ک صرفا کمدی ان مقایسه میکنی؟ برادر بیشتر فیلم ببین، ضمنا، اکت بابک حکیدیان و هومن سیدی خودش ی وزنه ی تعادل این فیلمه.
۳
۵
پاسخ
گزارش تخلف
۸ سال پیش
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
كسي كه فيلم مسقره ي جرتي مثل ايران برگر رو ميگه خوبه،خب طبيعيه كه همچين فيلم عميق و پر محتوايي رو درك نكنه.الان رسوايي ٢ اومده رو اكران،بدو برو ببين.اين جور فيلم ها بيشتر به مزاجت خوش مياند
۷
۷
پاسخ
گزارش تخلف
۸ سال پیش
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
فیلم خیلی خیلی اشغالی بود فیلمی که بابک حمیدیان توش بازی کنه بیشتر از این نمیشه بعدا این سینمایی ها و کارگردان و بازیگران به ملت میگن که برید سی دی های اصلی را بگیرید و کپی نخرید واقعا این فیلم ها ارزش نداره حتی هزار تومن بدی براش حتی ارزش نداره برای دیدن اینها تلویزیون را روشن کنی و پول برق بدی برای این سینما متاسفم نا گفته نماند فیلم خوب هم داریم مثل ایران برگر مثل نهنگ عنبر ولی بیشتر فیلمها اشغال هست
من نتوانستم تحملش کنم و تا پایان ببینمش شاید یکی دو بار دیگه این اتفاق افتاده چون من فیلمها رو هر چقدر هم ضعیف باشن سعی می کنم تا آخر ببینیم اما این رو نتونستم.
۹
۲
پاسخ
گزارش تخلف
۸ سال پیش
۲۱ فروردین ۱۳۹۵
فکر کنم سعید آقاخانی تو این فیلم حکم دیگو مارادونا رو داشت و مرز بین واقعیت و رویا رو تشخیص نمیداد.روی پستر فیلم هم سعید آقاخانی لباس دیگو زو پوشیده بود
۹
۲
پاسخ
گزارش تخلف
۹ سال پیش
۱۹ اسفند ۱۳۹۴
بهترین فیلم بهرام توکلی ازحیث اجرا،فیلمنامه و هدایت بازیگران که توانایی و پختگی او در ساختن فیلمی که به توان به آن افتخارکرد را نشان می دهد بی شک برای درک عالی بودن این فیلم باید آنرا تا اناها تماشا کرد.
۱۱
۷
پاسخ
گزارش تخلف
۹ سال پیش
۷ اسفند ۱۳۹۴
كمدي اين فيلم در حد نهنگ عنبر و قندون جهيزيه نبود ولي پر محتوا تر بود
۷
۶
پاسخ
گزارش تخلف
۹ سال پیش
۲۹ بهمن ۱۳۹۴
طراحي صحنه و لباس و موسيقي اين فيلم عالي يود
۱۶
۲
پاسخ
گزارش تخلف
۹ سال پیش
۲۸ بهمن ۱۳۹۴
واقعا عجیبه که جایزه بهترین فیلمنامه را به این فیلم ندادند و حتی دیپلم افتخارشم ندادند
۱۲
۸
پاسخ
گزارش تخلف
۹ سال پیش
۲۷ بهمن ۱۳۹۴
بعد از سنپطرزبورگ،این بهترین فیلم کمدی موقعیت است که دیدم.دست همه ی عوامل درد نکنه مخصوصاً بهرام توکلی با ریزبینی های عالیش.
۱۲
۷
پاسخ
گزارش تخلف
۹ سال پیش
۲۶ بهمن ۱۳۹۴
بهرام توکلی با بیگانه افت شدیدی داشت ولی با من دیگو مارادونا هستم دوباره به اوج برگشت و یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینمای ایران را ساخت.
۱۰
۷
پاسخ
گزارش تخلف
۹ سال پیش
۲۲ بهمن ۱۳۹۴
من یک مخاطب عامم ولی بجور با این فیلم حال کردم به نظرم از رخ دیوانه هم بهتر بود
۱۳
۷
پاسخ
گزارش تخلف
۹ سال پیش
۲۲ بهمن ۱۳۹۴
متاسفانه تلویزیون ما می آید فیلمی مثل ایران برگر را تبلیغ میکند. مردم می رن و آن فیلم را میبینند و از سینمای ایران زده میشوند ولی هیچ کس نمی داند فیلمی به نام من دیگو مارادونا هستم وجود دارد.حیف این شاهکار که دیده نشد.
۱۴
۵
پاسخ
گزارش تخلف
۹ سال پیش
۱۳ بهمن ۱۳۹۴
واقعا از دیدن فیلم آدم سرسام میگیره.هرچند نمونه های این رفتار تو جامعه ما زیاده ولی پیام فیلم رو میشد فقط تو سی ثانیه منتقل کرد تا بیننده بدون دیدن فیلم این همه مشوش نشه.ولی نکته مثبت با اهمیت فیلم همونه که میشه استنباط کرد خیلی از قتلهای جامعه ما به همین منوال صورت میگیره.
۱۱
۱۲
پاسخ
گزارش تخلف
۹ سال پیش
۳۰ دی ۱۳۹۴
من خیلی خیلی فیلم میبینم البته ادعایی ندارم با اینکه تقریبا به همه بازیگرای معروف فیلم به جز ویشکا آسایش علاقه دارم اما کارگردان این فیلم سرتاسر جفنگ و مسخره که باعث شد یک ساعت و نیم عمرم تلف بشه دلیلی شد از هرچی فیلم و همه این هنرپیشه ها حالم به هم بخوره
واقعا چرا حاضر شدن بازیچه یه همچین کارگردان مزخرف سازی بشن
فک نمیکنم منی که هرشب یه فیلم میدیدم تا مدتها حداقل فیلم ایرانی ببینم
واقعا چی به سر هنرپیشه های ما اومده و مگه چقدر وضع مالیشون خراب شده
اصلا حاضر نیستم سطح خودمو بیارم پایین و یه بدوبیراه به کارگردان فیلم بگم
۱۳
۲۲
پاسخ
گزارش تخلف
۹ سال پیش
۲۸ دی ۱۳۹۴
فیلم خیلی خوبی بود.بعد از مدتها یک فیلم همه چی تموم.فیلمنامه خوب،بازی های خوب و کارگردانی عالی
من هم سینما دیدم هم دی وی دی ش رو خریدم
۱۵
۵
پاسخ
گزارش تخلف
۹ سال پیش
۲۴ دی ۱۳۹۴
از وسط فیلم به بعد تازه متوجه شدم چقدر موضوع داستان زیباست .. حسابی تا اخر فیلم با لذت نگاه کردم ... فرصتی باشه دوباره میبینم... فیلمی که تا حالا با این موضوع ساخته نشده ...ارزش چند بار دیدن رو داره..البته نه برای خنده
۱۶
۱
پاسخ
گزارش تخلف
۹ سال پیش
۲۳ دی ۱۳۹۴
فیلمی که ربع ساعت اولش خوب نباشه به درد تهیه کننده همون فیلم میخوره.یک فیلم خوب فیلمیه که بیننده رو همون لحظات اول به خودش جذب کنه نه اینکه فیلم داره تموم میشه و معلوم نیست چی به چیه... این فیلم عین فیلم آرایش غلیظ واقعا مزخرف بود حیف اون هزینه که بابت ساخت این فیلم خرج کردن
۳
۱۸
پاسخ
گزارش تخلف
۹ سال پیش
۲۲ دی ۱۳۹۴
در مقایسه با فیلمای دیگه جشنواره بد نبود همونطور که دوستان گفتن باید دوبار فیلمو ببینید چون ریتمش تنده
۸
۳
پاسخ
گزارش تخلف
۹ سال پیش
۱۴ دی ۱۳۹۴
من وقتی بعضی نقد ها و نظرات را خواندم گفتم حتما حتما باید خیلی شعورت بالا باشه تا فیلم را بفهمی.و حالا که دیدم اصلا چیز مشکلی تبود که نفهمی.فیلم هم بیش تر از حد انتظارم خوب بود
۱۴
۴
پاسخ
گزارش تخلف
۹ سال پیش
۱۲ دی ۱۳۹۴
فيلم را يكبار ديدم و حالا كه آخر قصه فهميدم چه خبره، احساس مي كنم بايد دوباره اون رو ببينم. مشابه اين فيلم رو توي سينماي ايران نديده بودم. اوايل فيلم پشيميون شده بودم از انتخابم اما حالا به نظرم فيلم جالبي بود. يك جور جسارت كارگردان.
۱۳
۵
پاسخ
گزارش تخلف
۹ سال پیش
۸ دی ۱۳۹۴
خیلی عالی و سرگرم کننده بود .ولی کسانی که فقط قصد خندیدن دارند این فیلم را نبینند، چون این فیلم به هر قیمتی نمی خواهد بخنداند و حتما دو بار ببینید
۱۴
۳
پاسخ
گزارش تخلف
۹ سال پیش
۳۰ آذر ۱۳۹۴
آقای فراستی صابر ابر دیگه باید چیکار میکرد تا عالی تر از این باشه؟
۱۶
۸
پاسخ
گزارش تخلف
۹ سال پیش
۳۰ آذر ۱۳۹۴
این فیلم شاهکار است.منتها باید آن را با CD باید دید تا بتوانی عقب و جلویش کنی تا حسابی ازش سر در بیاری.وقتی تصور میکردم این فیلم را در سینما ببینم اعصابم خورد میشد
۱۱
۷
پاسخ
گزارش تخلف
۹ سال پیش
۲۹ آذر ۱۳۹۴
از نظر من که یه مخاطب معمولی هستم. بد ترین فیلمی بود که تا حالا دیدم. اصلا معلوم نبود فیلم با کی کار داشت . فیلم حوری نبود که بخواهیم بشینم آون رو تا ته دنبال کنیم.
۱۴
۱۲
پاسخ
گزارش تخلف
۹ سال پیش
۲۵ آذر ۱۳۹۴
فیلم بسیار خوبی بود. ولی یه نقدی که بهش وارد بود این که ریتمش یه مقدار تند بود واذیت میکرد، آدم ازش جا میموند و نمی تونست با فیلم ارتباط لازم رو پیدا کنه البته میدونم که فرم فیلم اقتضا می کرد که اینجوری باشه. ولی فرم فیلم و حجو هایی که استفاده کرده بود خیلی خوب بودن.
۷
۴
پاسخ
گزارش تخلف
۹ سال پیش
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
تنها چیزی که میتونم بگم تشبیه این فیلمه. برای من این فیلم مثل تولد یک آدم معلول بود که البته در انتهای زندگی به سعادت رسیدو رستگاری در ده دقیقه نهایی...
۹
۶
پاسخ
گزارش تخلف
۹ سال پیش
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
یک کار متفاوت بود هم نسبت به این جنس کارها در سینما ی ما هم نسبت به تجربه های قبلی اقای توکلی.
به نظر من وجود طنز های عمیق برای ارتقای سطح فکر و البته سلیقه ی مردم لازمه.بابت این تلاش از سوی اقای توکلی و تیمش ممنونم.
۷
۶
پاسخ
گزارش تخلف
۹ سال پیش
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
یه فیلم پرتنش. پر از شخصیت و دیالوگهای خوب و بد. انقد حرف میزدن که اجازه فکر کردن بهت نمی دادن، در حالیکه فیلم، تو دسته ی ماجراجویانه هم قرار نمی گرفت. بازی هومن سیدی خوب بود. بطور کلی لذت نبردم.
۱۷
۷
پاسخ
گزارش تخلف
۹ سال پیش
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
عالی بود. واقعا دوست داشتنی و جذاب... بازی اقای سیدی بی نظیر بود.
۲۵
۱۲
پاسخ
گزارش تخلف
۹ سال پیش
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
عالی ترین فیلم..بنظرم باید دوبار حداقل دید..بار اول سرگرمی و خنده و درام..بار دوم تفکر..تمام دیالوگها و هجوها تفکر برنگیز..البته بار سومم میشه دید با نگاه روشنفکرانه و فلسفی و عمیق تر..حتی جامعه شناسانه و روانی و اجتماععی و سیاسی و فلسفی تر..