پوستر فیلم روز مبادا

فیلم‌ سینمایی

روز مبادا (۱۳۹۳)

۴.۸ /۱۰
امتیاز سلام سینما

از ۲۱۹ رای

منتقدان:

-

امتیاز دهید:

مادر هوای رفتن دارد اما اهل خانه او را باور ندارند ...

فیلم-سریال-رایگانفیلم-سریال-رایگان

عکس‌های فیلم روز مبادا


هدیه تهرانی و شیرین آقارضا کاشی در فیلم روز مبادا
شیرین آقارضا کاشی در روز مبادا فیلمی به کارگردانی دخترش
ولی الله عزیزخانی در فیلم روز مبادا
شیرین آقارضا کاشی در فیلم روز مبادا
حضور افتخاری هدیه تهرانی در فیلم روز مبادا
روز مبادا فیلمی از فائزه عزیزخانی
ولی الله عزیزخانی و شیرین آقارضا کاشی در فیلم روز مبادا
فیلم روز مبادا

نقدهای فیلم روز مبادا

این یک مستند نیست!


در میان فیلم های گروه هنر و تجربه،«روز مبادا» یکی از درخشان ترین هاست. «روز مبادا» برای اولین بار در جشنواره سی و سوم فجر اکران شد.در زمان اکران فیلم در سالن اصحاب رسانه برج میلاد جمعیت کمی به تماشای فیلم آمده بودند، فیلمی که نه فیلمساز شناخته شده ای داشت و نه برخلاف سایر فیلم ها فهرست اسامی خیل عظیمی از ستارگان سینمای ایران را یدک می کشید، اما پس از پایان فیلم همان جمعیت اندک برای دقایقی به تشویق این فیلم خوش ساخت و دوست داشتنی پرداختند و بی اغراق از تماشای آن بسیار شگفت زده شدند، زیرا هیچ کس انتظار دیدن چنین فیلمی را از یک فیلمساز جوان و ناشناس نداشت. از مهم ترین و بارزترین ویژگی های فیلم سادگی آن است. فیلم بی آن که قصد خودنمایی داشته باشد داستانی سرراست را در قالب فرمی نوین و پسندیدنی روایت می کند. «روز مبادا» داستان دختری است که قصد دارد فیلمی بر اساس زندگی پرفراز و نشیب مادرش بسازد، مادری که خواب دیده به زودی خواهد مُرد. آنچه درباره فیلم حایز اهمیت است، فضاسازی ناب و باورپذیر کارگردان است. فضای کار به شدت واقعگرایانه است، آن قدر که گاه مخاطب مرز میان واقعیت و داستان را گم می کند و حتی برخی از تماشاگران که از پیش زمینه ساخت فیلم آگاهی ندارند ممکن است این گونه برداشت کنند که «روز مبادا» فیلمی در ژانر مستند یا مستند-داستانی است؛ در حالی که فائزه عزیزخانی کارگردان فیلم توضیح داده است کارش صد در صد بر اساس متنی از پیش تعیین شده و فیلمنامه ای مدون ساخته شده و به هیچ وجه بدیهه و مستند نیست. از بزرگ ترین امتیازات فیلم حضور یک نابازیگر برای ایفای نقش اصلی آن است، نقشی دشوار که به بهترین شکل ممکن ایفا شده است. «روز مبادا» فیلمی شخصیت محور است. شخصیت پردازی فیلم قوی است و پیداست که ...
در میان فیلم های گروه هنر و تجربه،«روز مبادا» یکی از درخشان ترین هاست. «روز مبادا» برای اولین بار در جشنواره سی و سوم فجر اکران شد.در زمان اکران فیلم در سالن اصحاب رسانه برج میلاد جمعیت کمی به تماشای فیلم آمده بودند، فیلمی که نه فیلمساز شناخته شده ای داشت و نه برخلاف سایر فیلم ها فهرست اسامی خیل عظیمی از ستارگان سینمای ایران را یدک می کشید، اما پس از پایان فیلم همان جمعیت اندک برای دقایقی به تشویق ...

نظرهای منتشر شده فیلم روز مبادا

۸ سال پیش

۴ خرداد ۱۳۹۶

بی نظـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــیر
۱
0
پاسخ
گزارش تخلف

۹ سال پیش

۲۹ تیر ۱۳۹۴

جدای از نقدی که بر روایت داستان دارم و فرصتی مغتنم را می طلبد در اینجا فق به دو نکته می توانم اشاره کنم . یک :به نظر می آید هدیه تهرانی از حضورش در فیلم معذب بود و همکاری لازم را با کارگردان نمی کرد . نکته دوم حضور یک پرسوناژ اضافی به نام "نوید" بود که نقش یک شخصیت جاهل معاب و لمپن را ایفا می کرد . از آنجایی که با خوانواده محترم عزیز خانی دورادور آشنا هستم انتخاب چنین پرسوناژ نا متجانسی را به عنوان نقش برادر کاری دور از تدبیر و تعمق هنرمندانه می دانم .
0
۵
پاسخ
گزارش تخلف

۱۰ سال پیش

۱۷ خرداد ۱۳۹۴

مزخرف بود
۱۲
۸
پاسخ
گزارش تخلف

۱۰ سال پیش

۸ خرداد ۱۳۹۴

فیلم خوب و متفاوتی بود. من لذت بردم.
۹
۱۶
پاسخ
گزارش تخلف

۱۰ سال پیش

۲ خرداد ۱۳۹۴

یه دفعه اسم فیلمو بزار عزیز خوانی!!! والا
۳۳
۱۰
پاسخ
گزارش تخلف

۱۰ سال پیش

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴

من خیلی لذت بردم.فکرمیکردم خسته کننه باشه اما واقعا تا اخرش با لذت دنبال کردم.بیاید به عنوان سینمای تجربی و اوانگارد به این مدل فیلما نگاه کنیم نه سینمای عامه پسند گیشه ای.در سبک خودش و ژانر خودش فیلم موفقیه و هدیه تهرانی هم که عالیه.دقیقا همونیه که باید باشه.یک ستاره
۱۱
۳۰
پاسخ
گزارش تخلف

۱۰ سال پیش

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴

يك فاجعه سينمايي. اين فيلم نشان مي دهد شما مي توانيد يك دوربين هنديكم به دست بگيريد و بابا و مامان و داداش و عمه و خاله و حتي بقال و سبزي فروش محل را تبديل به بازيگر هاي نقش اصلي كنيد. آموزشگاه بازيگري كه توش تحصيل ميكرديد هم بشود اسپانسرتان و يكي از بازيگر هاي نام آشناي سالهاي گذشته را هم دو دقيقه در فيلمتان استفاده كنيد تا فقط اسمش در تيترا‍‍ژ باشد تا به سطح پايين بودن فيلمتان در نگاه اول پي نبرند و در نهايت اسم يكي از بزرگان سينما را به عنوان مشاور درج كنيد و از جشنواره جالب فجر جايزه بگيريد. متاسفم براي گروهي كه برترين فيلمش اين فيلم است.
۲۹
۱۰
پاسخ
گزارش تخلف

۱۰ سال پیش

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

ابتدایی و پیش پاافتاده؟!!! پناه برخدا! عالم و ادم از منتقد و کارشناس و مخاطبای عادی از این فیلم خوششون اومده و انتخاب ویژه خیلی از منتقدا در مجله فیلم و 24 بوده بعد چطورمیگین شایسته واژه سینمایی نیست؟1 سینما مگه شاخ و دم داره آیا؟
۱۳
۳۰
پاسخ
گزارش تخلف

۱۰ سال پیش

۱ اردیبهشت ۱۳۹۴

یک فیلم بیش از حد ابتدایی و پیش پا افتاده که به نظر من شایسته واژه "سینمایی" نیست و بیشتر به فیلم های دانشجویان ترم دو و سه رشته کارگردانی می ماند. البته قدری غیرحرفه ای تر و مخاطب آزار تر.کلیه بزرگ و کوچک فامیل و ایل و تبار کارگردان در این فیلم ایفای نقش نموده و کارگردان نیز ضعف و ناتوانی خود را پشت نام عباس کیارستمی پنهان کرده و به همین دلیل جایزه کسب نموده است. در گروهی که امثال ماهی و گربه و پرویز و... به نمایش در می آیند به باور من این فیلم صلاحیت حضور را ندارد. با سپاس
۴۵
۱۸
پاسخ
گزارش تخلف

۱۰ سال پیش

۲۴ فروردین ۱۳۹۴

خیلی خوب بود به عنوان یک فیلم اولی.فضاسازی خوی داره و هدیه تهرانی حضورش به نقش خودش خیلی غافلگیرکنندس .دوست داشتم فیلمو
۱۵
۴۰
پاسخ
گزارش تخلف

۱۰ سال پیش

۱۷ فروردین ۱۳۹۴

چقدر دوس داشتنيه اين فيلم...بي ادعا و كم حلشيه...بهترازخيلي فيلماي برسرصداي ديگه...خسته نباشيد به فائزه عزيزخاني و ممنون ازهديه تهراني واسه اين حضور كوتاه درخشان
۲۳
۴۵
پاسخ
گزارش تخلف