شهاب در آستانه ازدواج با نامزدش است. شرایط اقتصادی و مالی او باعث می شود به اتفاق دوستش وارد یک معامله تجاری شود اما در کمال ناباوری پولهای او را بالا می کشند. شرایط سختی بر زندگی او حاکم می شود. پول بهرهای می گیرد و از پرداخت اقساط آن هم عاجز می شود. طلبکاران او را راحت نمی گذارند. پدرش که دبیر مدرسه است وارد ماجرای او می شود. نامزدش نیز او را تحت فشار قرار می دهد. شهاب تحت تاثیر این فشارها دست به کار عجیبی می زند.
از آن دست فیلم هایی که وجودشان در لیست فاجعه بار گیشه این روزهای سینمای ایران(آینه بغل،خالتور،دختر عمو پسرعمو و ....) غنیمتی است. فیلم در پرده اول که باید به معرفی شخصیت ها و مشکلاتی که سر راه پروتاگونیست قرار دارد بپردازد، بسیار درست عمل می کند. ما با شهابی روبه رو ایم که دایی ناتنی اش چندصد میلیون از او کلاهبرداری کرده،استیصال و درماندگی تمام وجودش را فراگرفته و به ناچار و شاید به خاطر کمتر فکر کردن به مشکلات خود به سراغ شغل رانندگی آژانس می رود،آنجا مقدمات تمامی مشکلات او با مصرف شیشه شروع می شود،از طرفی دیگر با پدری مواجه ایم که معلم است و به شدت دارای تعاریف انسانی، اما بی پول که تنها داراییش خانه ایست که در آن سکونت دارند، با نامزد شهاب هم آشنا می شویم که مولفه های دخترهای امروزی را دارد،به شهاب علاقه دارد،اما پدرش مخالف ازدواج او با شهاب است(با وجود اینکه هنوز از مشکلی که شهاب با آن دست و پنجه نرم می کند خبر ندارد).فیلمساز به خوبی توانسته ارتباط منطقی با اجزایی که در بالا ذکر شد برقرار کند و در پرده اول استانداردهای لازم برای یک فیلم خوب و یک فیلمنامه خوب را نمایش دهد،در پرده دوم فیلمساز به سراغ گره های ایجاد شده در فیلم و تقابل شهاب با این گره ها می رود. از ابتدا هم مشخص است که ما قرار نیست با فیلمی کهن الگو روبه رو باشیم و پروتاگونیست(شهاب)، یکی پس دیگری بتواند مشکلات موجود در فیلم را حل کند و در پرده سوم نامزدش را به قصر آرزوهایش ببرد و پدر معلمش هم به وجود او افتخار کند،بالعکس فیلمساز بصورت کاملا درست نشان می دهد که این حجم از مشکلات می تواند باعث بوجود آمدن مشکلات دیگر و شاید فاجعه گردد،ما در پرده دوم شهاب را در سراشیبی سقوط می بینیم، ابتدا با مصرف شیشه شروع می شود ...
از آن دست فیلم هایی که وجودشان در لیست فاجعه بار گیشه این روزهای سینمای ایران(آینه بغل،خالتور،دختر عمو پسرعمو و ....) غنیمتی است. فیلم در پرده اول که باید به معرفی شخصیت ها و مشکلاتی که سر راه پروتاگونیست قرار دارد بپردازد، بسیار درست عمل می کند. ما با شهابی روبه رو ایم که دایی ناتنی اش چندصد میلیون از او کلاهبرداری کرده،استیصال و درماندگی تمام وجودش را فراگرفته و به ناچار و شاید به خاطر کمتر فکر کردن ...
پایانِ ناتمام!
پل خواب اولین تجربه ی سینمای اکتای براهنی فضای دوقطبی دارد نه می شود این فیلم را ضعیف دانست و نه آن قدر قوی است که بشود از آن دفاع کرد ضعف اصلی در ساختار به فیلم آسیب رسانده است و کمی هم ضعف در اصول پرداخت در روایت، پل خواب توانسته با بستر سازی مناسب قصه تعریف کند اما این قصه فقط شصت دقیقه می تواند با رعایت اصول درام فیلم را جلو ببرد از سوی دیگر براهنی خیلی سریع قصه ی فیلمش را به تماشاگر لو می دهد و از مقطعی به بعد مثلا از دقیقه ی بیست و پنج مخاطب به راحتی می تواند عناصر های شکل دهنده ی درام را پیدا کند و پایان فیلم را حدس بزند چرا که براهنی توانسته لحن را در فیلمنامه بدست بیاورد و حتی این لحن را به تصویر تبدیل کند اما این لحن می توانست با اتفاقات مختلف یا پیچیدگی هایی توام شود تا ...
پل خواب اولین تجربه ی سینمای اکتای براهنی فضای دوقطبی دارد نه می شود این فیلم را ضعیف دانست و نه آن قدر قوی است که بشود از آن دفاع کرد ضعف اصلی در ساختار به فیلم آسیب رسانده است و کمی هم ضعف در اصول پرداخت در روایت، پل خواب توانسته با بستر سازی مناسب قصه تعریف کند اما این قصه فقط شصت دقیقه می تواند با رعایت اصول درام فیلم را جلو ببرد از سوی دیگر براهنی خیلی سریع قصه ی فیلمش را به تماشاگر لو می دهد ...
بستر سازی مناسب
پل خواب ، در یک سکوت خبری و بعد از چندین ماه تبلیغ در مجلات مختلف آغاز به اکران کرد. و شاید همین تبلیغ های مجلات بود که کنجکاوی نگارنده را برای تماشای این فیلم بر انگیخت. فیلم بدون شک دارای بستری مناسب است. که انتخاب این بستر برای قصه گویی به شدت به باور پذیری و تاثیر گذاری آن کمک کرده است. پل خواب فیلمی نیست که مخاطب را پس زند. و بیننده را تا انتها دنبال خود می کشاند. اما از طرفی بیننده از دیدن این فیلم حیرت نمی کند. پل خواب داستان های تکراری و کلیشه ای و چندین بار شنیده شده را با هم ترکیب کرده و در غالبی جدید ارائه کرده است. پل خواب فیلمی برای گروه خاصی نیست و و تقریبا می توان گفت هر بینندهای را همراه می کند. فیلم روایتی پیچیده دارد. که مخاطب را فعال می کند و باعث می شود تا با دقت و تمرکز ...
پل خواب ، در یک سکوت خبری و بعد از چندین ماه تبلیغ در مجلات مختلف آغاز به اکران کرد. و شاید همین تبلیغ های مجلات بود که کنجکاوی نگارنده را برای تماشای این فیلم بر انگیخت. فیلم بدون شک دارای بستری مناسب است. که انتخاب این بستر برای قصه گویی به شدت به باور پذیری و تاثیر گذاری آن کمک کرده است. پل خواب فیلمی نیست که مخاطب را پس زند. و بیننده را تا انتها دنبال خود می کشاند. اما از طرفی بیننده از دیدن این ...
فیلم خوش ساخت با بازی های عالی خصوصا ساعد سهیلی که در صحنه قتل که بدون انقطاع فیلم برداری شد بسیار درخشان کار کرد و مخاطب کاملا در احساسش با اون شریک می شد کل فیلم خیلی خوب نزدیک شهاب نگه داشته می شیم و براش ترحم می کنیم اما تاییدش نه در عین اینکه مخاطب دوستش خواهد داشت در کنارش فیلم نگاهی به برخورد های طبقاتی که ممکنه اینطور به خشونت کشیده بشه نگاهی داشت و شهاب نسخه مناسبی برای ایران شده راسکولنیکف بود پایان فیلم بی معنا نبود و جای تفکر داشت اما کاش برای پایان باز قدری ظریف تر کار می شد و یا پایان فیلم رو می بستن - هومن سیدی به خوبی نقش های این چنینی رو ایفا می کنه و در پل خواب هم خیلی خوبه اما داره به تکرار کشیده می شه حیف که فیلم به این کیفیت اینقدر با تاخیر اکران گرفت و تا این حد محدود اکران شد... سکانس قتل بدون شک در تاریخ سینما ایران ماندگار خواهد شد.
تو این هفته اخیر گفتم بزار یکمم فیلمهای ایرانی ببینم.واقعا پشیمون شدم.پایانهای مشترک واسم جالب بود.همه فیلمها در واقع بدون پایان بودن.این فیلمهارو تو این هفته دیدم که واقعا سردرگم و پشیمون کردنم شنل، من، ملی و راههای نرفته اش، پل خواب، بلوک ۹ خروجی ۲، و تنها فیلمهای که تو این هفته دیدم و سردرگم نشدم یکی رگ خواب بود یکی زیر سقف دودی. برای فیلمهای قبلی تو نقد و برسی ها دنبال انتهای فیلمها میگشتم.میگفتم شاید با خوندن طرز فکر دیگران چیزی دستم بیاد و متوجه شم.
سلام.خییلی فیلم افتضاحی بود.من نمیدونم این کارای بیمزه و مسخره چیه تو سینمای ایران مد کردن.فیلم های بدون انتها.مد کردن فیلم میسازن کلی مایع میزارن تو فیلم و در انتها پایان فیلم هول هولکی و بدن اینکه اصلا معلوم شه آخرش چی شد تمومش میکنن و بیننده رو سردرگم میکنن.پایانهای شتابزده.انگار آخر فیلماشونو آب میبندن.اسمشم در آخر میزارن برداشت آزاد.آقا ما برداشت آزاد نخوایم چیکار باید بکنیم.واقعا ناامید شدم از دیدن هرچی فیلم ایرانیه.والا به نظر من فیلم خارجیا خیلی بهتر و با سر و ته ترن.
مرسی.بدرود.
0
0
پاسخ
گزارش تخلف
۷ سال پیش
۲۶ بهمن ۱۳۹۶
خیلی هم برای آنونس های فیلم دست و دلبازی کردن بیشتر فیلم قسمت ، قسمت منتشر کردن خصوصا قسمت های مهم
0
0
پاسخ
گزارش تخلف
۷ سال پیش
۲۶ بهمن ۱۳۹۶
پایان بندی ضعیف بود-بازی ساعد سهیلی عالی و تاثیر گذار در مجموع فیلم خوبیه ببینید...
0
0
پاسخ
گزارش تخلف
۷ سال پیش
۱۸ بهمن ۱۳۹۶
خطر لو رفتن داستان
بعد از قتل پیام ندا برای شهاب میاد که می گه " من حامله ام" چی شد؟ اصلا کجا این موضوع به کار گرفته شد. بعد چطوری با چند بار شیشه کشیدن نقشه قتل حساب شده می ریزه؟ اگر مخش کار نمی کرد پس چطور برنامه ریزی کرده بود. کلا پیام این فیلم چی بود؟ شیشه بد است؟
0
0
پاسخ
گزارش تخلف
۷ سال پیش
۱۷ بهمن ۱۳۹۶
خطر لو رفتن داستان
صحنه ی قتل و واکنشهای ساعدسهیلی واقعا ادمو بهم میریخت . قبلش شیشه کشید اما رفتاراش نشون نمیداد .هدف اصلیش از اومدن به اون خونه و قتل دزدیدن پول بود اما به محسن گفت چون تحقیرش کردن دست به قتل زده . پایان فیلم هم واقعا ناتمام و بی معنی موند .متاسفانه الان جوری شده که فقط باید راجع به بازی ها نظربدیم چون داستان ها و پایان هاشون معلقند .
0
0
پاسخ
گزارش تخلف
۷ سال پیش
۹ بهمن ۱۳۹۶
خیلی منتظر این فیلم بودم اما وقتی دیدم ضعیف بود و خیلی میتونست بهتر باشه اما باز تا آخر مخاطب رو تو سالن نگه میداره . نکته مثبت هم نداشت وتنها نقطه قوت فیلم بازی خیلی عاالی هومن سیدی و ساعد سهیلی بود
مذخرف ترین فیلم تاریخ سینما البته از سینما ایران تا مخاطب هایی داره که به این فیلم. میگن خوب انتظار بیشتر از این هم ندارم
من اخر فیلم فقط.فهمیدم چه جوری شیشه میکشن
چقدر سیگار خوبه و ارامش بخش
و چگونگی استفاده از نوار بهداشتی
در رابطه جنسی
0
0
پاسخ
گزارش تخلف
۷ سال پیش
۲۳ دی ۱۳۹۶
از تیک اف و من دیگو مارادونا هستم بدتر نبود
0
0
گزارش تخلف
۸ سال پیش
۱۸ خرداد ۱۳۹۵
اگه ابد و یکروز نبود این قطعا بهترین فیلم بخش نگاه نو میشد
۶
0
پاسخ
گزارش تخلف
۹ سال پیش
۲۳ بهمن ۱۳۹۴
من دیشب این فیلم رو تو کوروش دیدم، دو ردیف اول خالی بود، ولی فیلمی بود که تا آخر مخاطب رو تو سالن نگه می داشت و یک تجربه بود که ما تو سینمای ایران نداشتیم یا کمتر داشتیم. بازی ساعد سهیلی شاهکار بود، گریم عالی بود، دیدن اکبر زنجانپور رو پرده سینما کیف داشت.
۶
0
پاسخ
گزارش تخلف
۹ سال پیش
۲۳ بهمن ۱۳۹۴
ابد و یک روز و پل خواب بهترین فیلم نگاه نو بودند
۵
0
پاسخ
گزارش تخلف
۹ سال پیش
۲۳ بهمن ۱۳۹۴
من دیشب این فیلم رو تو کوروش دیدم، دو ردیف اول خالی بود، ولی فیلمی بود که تا آخر مخاطب رو تو سالن نگه می داشت و یک تجربه بود که ما تو سینمای ایران نداشتیم یا کمتر داشتیم. بازی ساعد سهیلی شاهکار بود، گریم عالی بود، دیدن اکبر زنجانپور رو پرده سینما کیف داشت.
۳
0
پاسخ
گزارش تخلف
۹ سال پیش
۲۲ بهمن ۱۳۹۴
ما امروز فیلم رو تو کوروش دیدیم بی نظیر بود
۴
0
پاسخ
گزارش تخلف
۹ سال پیش
۲۲ بهمن ۱۳۹۴
بهترین فیلم نگاه نو بود ،کارگردانی اکتای براهنی، بازی هومن سیدی و ساعد سهیلی بی نظیر بود، در آینده زود از اکتای براهنی منتظر کار هستیم. به نظرم واقعا سینما بود
۴
0
پاسخ
گزارش تخلف
۹ سال پیش
۲۱ بهمن ۱۳۹۴
فیلم خوبی بود... خنده، هیجان، ترس، دلهره، عشق، اعتیاد، تصویر بخشی از مشکلات یک جوان در جامعه و در عین حال ناراحت کننده و تأثیرگذار .... با بازی خوب ساعد سهیلی و هومن سیدی - ارزش دیدن داره
سینماهای نمایش دهنده این فیلم رو میشه اعلام کنید؟
سلام سینما: تا ساعاتی دیگه صفحه ویژه برنامه زمان بندی فیلم ها در سایت رونمایی و برنامه فیلم ها به تفکیک قابل مشاهده است.