پوستر فیلم دوئت

فیلم‌ سینمایی |عاشقانه ، خانوادگی

دوئت (۱۳۹۴)

DUET

۴.۷ /۱۰
امتیاز سلام سینما

از ۵۲ رای

منتقدان:

۵.۸

امتیاز دهید:

داستان مینو را روایت می کند که همسرش حامد را به دیدار سپیده می برد زنی که همسرش با او گذشته مشترکی داشته است. این ملاقات یادآوری خاطرات گذشته آن هاست و ... .

کارگردان: نوید دانش

نویسنده: نوید دانش

فیلم-سریال-رایگانفیلم-سریال-رایگان

عکس‌های فیلم دوئت


هدیه تهرانی و نگار جواهريان در نمایی از پشت صحنه فیلم «دوئت»
پانته آ پناهی ها در نمایی از فیلم «دوئت»
نگار جواهريان در نمایی از فیلم «دوئت»
نگار جواهريان در نمایی از فیلم «دوئت» ساخته نوید دانش
هدیه تهرانی در نمایی از فیلم «دوئت»
مرتضی فرشباف و هدیه تهرانی در نمایی از فیلم «دوئت»
علی مصفا در نمایی از فیلم «دوئت» ساخته نوید دانش
علی مصفا و نگار جواهریان در نمایی از فیلم «دوئت»

نقدهای فیلم دوئت

   «دوئت» اولین فیلم نوید دانش است که پس از چهار سال این روزها به اکران عمومی درآمده است. فیلم در الگوی روایی خود بر ساختار روایت­های مجزا از زندگی­ های چهار شخصیت خود مبتنی شده است و یک مرکز ثقل روایی متمرکز، این چهار آدم را به هم ربط می­ دهد. درام شروع بدی ندارد. در سکانس آغازین فیلم حامد و مینو (مرتضی فرشباف/ هدیه تهرانی) به مخاطب معرفی می­ شوند و بعد سکانس مذکور کات می­ خورد به سکانس کتابفروشی و مواجهه­ ی برنامه­ ریزی­ شده­ ی حامد با سپیده (نگار جواهریان). این ­که نسبت کاراکترها در گذشته و رابطه­ ی حال حاضر آن­ها به ­واسطه­ ی این شیوه از انتخاب رمزگشایی می­شود علاوه بر غافلگیری پیش آمده برای سپیده برای مخاطب نیز تاحدودی غافلگیرکننده است. دوربین از آن­جا به بعد با سپیده همراه می­ شود تا به واکاوی درونیات و تغییر و تحولات روحی او پس از آن اتفاق بپردازد و خوب هم پیش می­ رود اما پس از درگیر شدن مسعود(علی مصفا) همسر سپیده با ماجرا دیگر فیلم به ورطه تکرار و سکون می­ افتد. درام دچار کش ­آمدگی می­ شود و بدتر آن­که دیگر موقعیت­ های فیلمنامه به قصه تبدیل نمی­ شوند و فیلم مدام درجا می­ زند و ریتمی ایستا پیدا می­ کند.  فیلمنامه ی «دوئت» پتانسیل آن را داشته است که واقعه­های مهمی را شکل دهد یا دست­کم همین وقایع را به شکل هوشمندانه­تری جلو ببرد اما این اتفاق نیفتاده است؛ مثلاً اولین رویارویی مسعود با مینو می­توانست بسیار پخته­تر از شکل فعلی­اش باشد، دیالوگ­های بهتری می­توانستند بین آن­ها شکل بگیرند و شاهد واکنش­های غافلگیرکننده­تری از سوی مینو باشیم اما این سکانس در شکل فعلی­اش هدر رفته است. ضمن آن­که برخی عناصر و المان­های فیلم، نقش کاربردی در درام ندارند. خانه­ی قدیمیِ ...
   «دوئت» اولین فیلم نوید دانش است که پس از چهار سال این روزها به اکران عمومی درآمده است. فیلم در الگوی روایی خود بر ساختار روایت­های مجزا از زندگی­ های چهار شخصیت خود مبتنی شده است و یک مرکز ثقل روایی متمرکز، این چهار آدم را به هم ربط می­ دهد. درام شروع بدی ندارد. در سکانس آغازین فیلم حامد و مینو (مرتضی فرشباف/ هدیه تهرانی) به مخاطب معرفی می­ شوند و بعد سکانس مذکور کات می­ خورد به سکانس ...

بحران در گذشته‌ای فراموش‌نشدنی


  نوید دانش در اولین تجربه سینمایی‌اش توانسته با قصه‌ای ساده و جمع و جور با شخصیت‌پردازی‌های نسبتاً جامع و با ایجاد درام مؤثر قصه‌گویی کند. دانش که سابقه ساخت چند فیلم کوتاه را دارد در ساخت «دوئت» گام بلندی برداشته است. برخلاف سایر فیلم‌اولی‌هایی که فیلمنامه‌های کوتاه را تبدیل به فیلم بلند می‌کنند دانش توانسته با فیلمنامه‌ای کامل فیلم اولش را بسازد، از همین جهت ما با فیلمی مواجهیم که فیلمسازش با بهره‌گیری لازم از متن به فرم رسیده است به طوری که احساس می‌شود فرم مورد نظر فیلمساز قبل از اجرا در فیلمنامه نهادینه شود و این پیوند باعث شده موقعیت‌ها و شخصیت‌های فیلم برای مخاطب باورپذیر باشند. فیلمساز قصد نداشته وارد موقعیت‌های خاصِ اجتماعی شود. بخش قابل اهمیت در «دوئت» در نوع روایت داستان ...
  نوید دانش در اولین تجربه سینمایی‌اش توانسته با قصه‌ای ساده و جمع و جور با شخصیت‌پردازی‌های نسبتاً جامع و با ایجاد درام مؤثر قصه‌گویی کند. دانش که سابقه ساخت چند فیلم کوتاه را دارد در ساخت «دوئت» گام بلندی برداشته است. برخلاف سایر فیلم‌اولی‌هایی که فیلمنامه‌های کوتاه را تبدیل به فیلم بلند می‌کنند دانش توانسته با فیلمنامه‌ای کامل فیلم اولش را بسازد، از همین جهت ما با فیلمی مواجهیم که فیلمسازش ...

ویرانه ها


«دوئت»فیلمی است که در الگوی روایی خود بر ساختار روایتهای مجزا از زندگیهای چهار شخصیت خود مبتنی شده است و یک مرکز ثقل روایی متمرکز، این چهار آدم را به هم ربط میدهد. درام شروع بدی ندارد. در سکانس آغازین فیلم حامد و مینو (مرتضی فرشباف/ هدیه تهرانی) به مخاطب معرفی میشوندو بعد سکانس مذکور کات میخورد به سکانس کتابفروشی و مواجههیبرنامهریزیشدهی حامد با سپیده (نگار جواهریان). اینکه نسبت کاراکترها در گذشته و رابطهی حال حاضر آنها بهواسطهی این شیوه از انتخاب رمزگشایی میشود علاوه بر غافلگیری پیش آمده برای سپیده برای مخاطب نیز تاحدودی غافلگیرکننده است. دوربین از آنجا به بعد با سپیده همراه میشود تا به واکاوی درونیات و تغییر و تحولات روحی او پس از آن اتفاق بپردازد و خوب هم پیش میرود اما پس از درگیر شدن مسعود(علی ...
«دوئت»فیلمی است که در الگوی روایی خود بر ساختار روایتهای مجزا از زندگیهای چهار شخصیت خود مبتنی شده است و یک مرکز ثقل روایی متمرکز، این چهار آدم را به هم ربط میدهد. درام شروع بدی ندارد. در سکانس آغازین فیلم حامد و مینو (مرتضی فرشباف/ هدیه تهرانی) به مخاطب معرفی میشوندو بعد سکانس مذکور کات میخورد به سکانس کتابفروشی و مواجههیبرنامهریزیشدهی حامد با سپیده (نگار جواهریان). اینکه نسبت کاراکترها در گذشته و ...

خبرهای مرتبط با فیلم دوئت

نظرهای منتشر شده فیلم دوئت

۴ سال پیش

۱ آذر ۱۳۹۹

وحید مهدی زاده این فیلم داره میگه که گذشته کسی رو نباید هم بزنی، گرفتار میشی 😎😎😎.
۱
0
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

۳۰ آبان ۱۳۹۹

هیچ جذابیتی نداشت؛ بسیار کند؛ بدون انتها؛ به معنای واقعی افتضاح بود
0
۱
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

۲۷ آبان ۱۳۹۹

فیلم رو دوست نداشتم
0
0
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

۱۹ مهر ۱۳۹۹

واقعا چیزی برای گفتن نداشت ،خیلی کند و حوصله سر بر بود و هیچ نکته جذابی نداشت ،بازیگر حامد هم خیلی بد بازی میکرد
۱
0
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

۱۵ مهر ۱۳۹۹

ن جالب بود ن جذاب ن هیجان داشت هیچ که هیچ
0
0
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

۱۰ مهر ۱۳۹۹

شوخی میکنی ؟ هیچ حرفی نداشت این فیلم . افتضاح.
0
0
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۲۱ اسفند ۱۳۹۸

danger iconخطر لو رفتن داستان
مدیری من یه خیاطی میشناسم میخوای بروشلوارتو بده اونجا
۱
0
پاسخ
گزارش تخلف