فرزاد بدون هماهنگی پدرش قصد ازدواج با نگار دارد . رضایت موقت پدر همه چیز را برای مراسم خواستگاری محیا می کند اما گذشته نگار همه شرایط را دچار تغییر می کند و ....
فیلم نقش نگار محصول 1392 تنها نقش آفرینی بعد از انقلاب زنده یاد ناصر ملک مطیعی است. علی عطشانی در این درام تلاش کرده مسائل و مشکلات مربوط به دختری پرورشگاهی به نام نگار که در شرف ازدواج با پسری از خانواده ی سنتی است را مطرح و برخوردهای متفاوت و متضاد با چنین موقعیتی را تحلیل و توصیف کند.
به نظر می رسد حرف های دل کارگردان در دهان هومن، با بازی درخشان بهرام رادان جای گرفته تا به بدنه بیمار فرهنگ اجتماعی ایرانیان خرده بگیرد. خرده هایی که البته صحیح و بجاست.
همه ی ما از وقوع بلایای طبیعی چون سیل و زلزله واهمه و نگرانی داریم. غافل از اینکه همین حالا زیر خروارها آوار مانده ایم. آواری از جنس تهمت، دروغ، دورویی و دورنگی، بدبینی، بدخواهی، نامهربانی و سنت های نابهنجار و نفس گیر. آوارهایی که ساخته و پرداخته ی خودمان است و حالا نفس های خودمان را تنگ کرده و خونمان را در شیشه محبوس.
نقش نگار هرچند در ساخت، آنچنان که باید ظرافت های سینمایی را به حد کمال مطلوب رعایت نکرده، ولی در پراختن به رسوم غلط و کنش ها و واکنش های فرهنگی جامعه، متفاوت و تاثیر گذار است. شاید بهترین تعریف این باشد: یک فیلم نسبتا خوب که حرف های عالی برای گفتن دارد. حرف هایی که در میان انبوه مسائل سینمایی این روزها شاید کمتر بدان پرداخته شده باشد.
دست گذاشتن عطشانی روی چنین موضوع حساس و دور از چشم مانده ای، ستونی ست. همچنین بعنوان تنها کارگردانی که از چهره ی محبوب مردمی پیش از انقلاب، یادی کرده و نشانی برجا گذاشته، تقدیر از او بجاست و لازم. نکته ی زیبا و دیدنی این است که با وجود نقش بسیار کوتاه ناصر ماک مطیعی، سایه ی او بر فیلم و تاثیرش بر سایر بازیگران قابل لمس است.
فیلم نقش نگار داستان رنجیدن های مکرر و نامهربانی های بیشمار ...
فیلم نقش نگار محصول 1392 تنها نقش آفرینی بعد از انقلاب زنده یاد ناصر ملک مطیعی است. علی عطشانی در این درام تلاش کرده مسائل و مشکلات مربوط به دختری پرورشگاهی به نام نگار که در شرف ازدواج با پسری از خانواده ی سنتی است را مطرح و برخوردهای متفاوت و متضاد با چنین موقعیتی را تحلیل و توصیف کند.
به نظر می رسد حرف های دل کارگردان در دهان هومن، با بازی درخشان بهرام رادان جای گرفته تا به بدنه بیمار فرهنگ اجتماعی ...
فیلم خیلی قشنگی بود من ب تمام خانمها توصیه میکنم این فیلم روببینندخردشدن شخصیت یک زن رو تواین جامعه کامل نشون میده ودرآخرتصمیم خوب این زن.من خوشم اومدواقعا ممنون
۳
۳
پاسخ
گزارش تخلف
۸ سال پیش
۳۰ خرداد ۱۳۹۵
فیلم بسیار خوبی بود.بسیار لذت بردم گرچه از فیلم های ایرانی آنچنان نمیشه تعریف کرد،اما این فیلم واقعا من رو تحت تاثیر قرار داد مخصوصا با بازی بهرام رادان که فوق العاده بود و آقای پسیانی عزیز.
۳
۸
پاسخ
گزارش تخلف
۹ سال پیش
۱۷ خرداد ۱۳۹۵
فیلم خوبی بود در کل درخشیدن بهرام رادان توی نقشش عالی بود ضمن اینکه این نابازیگر جوان نقش اصلی مظلومیت نگار رو به خوبی به نمایش گذاشته بود با اینکه ریتم کندی داشت به اصلا خسته نشدم به نظرم صحنه هاش واقعا به جا بود
۱۱
۲
پاسخ
گزارش تخلف
۹ سال پیش
۱۳ خرداد ۱۳۹۵
فیلم بدی نبود اما به جز پایان بندی بد فیلم، نکته بسیار تاسف بر انگیز استفاده از موسیقی گروه axiom of choice در تیتراژ پایانی بود (البته با خواننده ای متفاوت و در واقع کاوری از اثر اصلی) بدون حتی نام بردن از صاحبین واقعی اثر که واقعا مایه ی تاسف است.
۵
۱
پاسخ
گزارش تخلف
۹ سال پیش
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
سلام ، برخلاف غالب فیلمهای ایرانی که محتوایی جنگی یا موضوعات سرقت و اعتیاد داشت این فیلم گویای بخشی از مشکلات جامعه رو داشت ولی ای کاش نقش ناصرخان بیشتر از این بود ، به هرحال دست همه درد نکنه ،خوب بود .
۶
۲
پاسخ
گزارش تخلف
۹ سال پیش
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
فیلم بسیار ضعیفی بود . از حضور یک نابازیگر به عنوان نقش اصلی بگیر تا بازی های بی اثر و در نیامده ناصرخان ملک مطیعی و بهرام رادان . از همه بدتر پایان فیلم . اصلا این پایان بود ؟!
فیلم برخلاف آن چیزی که از علی عطشانی انتظار داشتم روند خیلی کندی داره و کاملا شبیه فیلمهای تلویزیونی هست اما با این همه ارزش دیدن رو داره. داستان خیلی خوب شروع نمیشه اما رفته رفته روند بهتری به خودش می گیره. بازی ها خوب و از لحاظ شخصیت پردازی هم نسبتا قابل قبول هستند.