پناه بردن به خیال از دست کثیف حقیقت روزگار، پای در رویا نهادن تا قهرمان شویم و سینما، سینمایی که فاصله بین حقیقت و رویایش یک تصویر بر پردهی نقرهای است. اینها ایدهای جذاب و خوب هستند. وقتی برای پناه دادن به شخصیت سینمایی ات، سینما را تکیه گاهش می کنی، کاری جذاب کردهای.
دل این پیرمرد سینما برای سینما میسوزد، دوست دارد سینماها زنده باشند، دوست دارد تا سینما هنوز همان قهرمانها را داشته باشد. سینمایی که حتی گردانندگانش را قهرمان میکند. انگار دوست داری در برابر پرده نقرهای، شخصیتهایت را بیرون بکشی و به آنها جانم بدهی، اما این مرز فقط پردهی نقرهای نیست، که پر از خیانت و خون و فساد و زورگویی است.
اما بگذارید کمی صادق تر باشیم. فیلم هیچ گاه میان خوب و بد نیست. وقتی راکوردها پیوستگی لازمه را نداشته، وقتی اشتباه منطقی در فیلم است ، وقتی هنوز دیالوگهای یومیه افراد، دروغین است، فیلم بد است. این همه ایده خوب با دیالوگهای قهرمانان همان سی سال پیش، با خلافکارهایی دروغین، با ایرادات منطقی، خوب قبول کنید که فیلم را بد میکند.
مگر میشود کیمیایی اصول داستانهای درام را نداند؟! کیمیایی که دنیای خود را دارد، کیمیایی که به سینمای ایران شناسنامه داده است. اما اگر فرض را بر ساختارشکنی هم بگذاریم، در پی آن باید نتیجه بهتری باشد تا مقبول واقع شود. در صحنهای که بانوی دوم به سمت سینما میآید تا خاتون را بکشد بیرون، موسیقی خوب وسترنی، سینمای بسته و پوستر فیلمی وسترن، حرکت هر دو به سمت در سینما، همه مصادیقی از دوئل و سینمای وسترن را دارند، اما متاسفانه ساختار شکنی ناگهان به عذرخواهی خاتون تمام میشود. عذرخواهیای که به داستان کمک نمیکند. حتی بد منهای کیمیایی هم در این فیلم مهربان بودند. ...
پناه بردن به خیال از دست کثیف حقیقت روزگار، پای در رویا نهادن تا قهرمان شویم و سینما، سینمایی که فاصله بین حقیقت و رویایش یک تصویر بر پردهی نقرهای است. اینها ایدهای جذاب و خوب هستند. وقتی برای پناه دادن به شخصیت سینمایی ات، سینما را تکیه گاهش می کنی، کاری جذاب کردهای.
دل این پیرمرد سینما برای سینما میسوزد، دوست دارد سینماها زنده باشند، دوست دارد تا سینما هنوز همان قهرمانها را داشته باشد. سینمایی ...
تعارف كنيم و ملامت كشيم و خوش باشيم
بله. به همان مسير هميشگي اين سال ها قدم گذاشته ايم انگار، كه تكرار مكررات كنيم و ليست فيلم هاي كيميايي را جلويمان بگذاريم و مثلا از گوزنها و دندان مار به عنوان فيلم هاي ارزشمند دو دوره تاريخي فيلمسازي او ياد كنيم و بعد دور خومان بچرخيم و براي گفتن دو كلمه حرف درباره فيلم هاي متاخر ايشان مدام تعارف كنيم. بايد به حاشيه ها توجه كنيم و هراس داشته باشيم از نيش و كنايه هاي طرفداران هميشگي كيميايي كه ملاك و مترشان نه فيلم ساخته شده كه نام كارگردان است؟
بهتر است تعارف را كنار بگذاريم...
كيميايي دلبسته سينماي كلاسيك امريكاست. عاشق خلق قهرمان است. قهرمان او هم لابد جميع مولفه هاي او را داراست، كه زخمي ،تنها و بي كس باشد، جامعه او را ناديده بگيرد، اصول خودش را داشته باشد... مي شود اين فهرست را ادامه ...
بله. به همان مسير هميشگي اين سال ها قدم گذاشته ايم انگار، كه تكرار مكررات كنيم و ليست فيلم هاي كيميايي را جلويمان بگذاريم و مثلا از گوزنها و دندان مار به عنوان فيلم هاي ارزشمند دو دوره تاريخي فيلمسازي او ياد كنيم و بعد دور خومان بچرخيم و براي گفتن دو كلمه حرف درباره فيلم هاي متاخر ايشان مدام تعارف كنيم. بايد به حاشيه ها توجه كنيم و هراس داشته باشيم از نيش و كنايه هاي طرفداران هميشگي كيميايي كه ملاك ...
از متروپل تا متروپلیس
«متروپل» یا «متروپلیس» در زبان یونانی، به معنای «کلان شهر» است. انتخاب این نام، به سبب پناه بردن مهناز افشار در این فیلم به سینما متروپل در خیابان لالهزار است. فیلم متروپل هیچ دخلی به فیلم منجیگرایانۀ متروپلیس (1927) ساختۀ متفاوت فریتس لانگ ندارد. این فیلم، بیست و هفتمین سینماییِ مسعود کیمیایی است و نسخۀ اکران عمومی آن 93 دقیقه دارد. فیلمنامه متروپل را مسعود کیمیایی و عبدالرضا منجزی نوشتهاند. این فیلم که از 29 تیر تا ششم شهریور 1392 فیلمبرداری شده است در جشنواره فیلم فجر رونمایی شد.
خلاصه داستان:
خلاصه داستان
خاتون ماندگاری (مهناز افشار) در سن هفتاد سالگی برای دو خبرنگار، قصه موفقیت خود و پسرش آرمان را شرح میدهد؛ ماجرایی که در حدود چهل سال قبل در یک شب اتفاق افتاده است. سه مرد اجیر، با ...
«متروپل» یا «متروپلیس» در زبان یونانی، به معنای «کلان شهر» است. انتخاب این نام، به سبب پناه بردن مهناز افشار در این فیلم به سینما متروپل در خیابان لالهزار است. فیلم متروپل هیچ دخلی به فیلم منجیگرایانۀ متروپلیس (1927) ساختۀ متفاوت فریتس لانگ ندارد. این فیلم، بیست و هفتمین سینماییِ مسعود کیمیایی است و نسخۀ اکران عمومی آن 93 دقیقه دارد. فیلمنامه متروپل را مسعود کیمیایی و عبدالرضا منجزی نوشتهاند. این ...
واقعا این فیلم و استاد مسعود کیمیایی مستحق این همه توهین دوستان نیست. من هم میگم فیلم خیلی خوب نبود اما فیلم آشغال و افتضاح و اینجورها چیزها که بعضی از دوستان گفتند هم نبود. این فیلم بخشی از سبک کاری مسعود کیمیایی بود.
۳
۴
پاسخ
گزارش تخلف
۹ سال پیش
۱۹ بهمن ۱۳۹۴
خیلی ضعیف بی سر و ته و بدون کشش بود حیف ساعد سهیلی که نقش چندم همچین فیلم ضعیفی روبازی کرد
۲
۲
پاسخ
گزارش تخلف
۹ سال پیش
۲۲ دی ۱۳۹۴
خیلی عالی بود مخصوصا آقای پولاد کیمیایی
۲
۶
پاسخ
گزارش تخلف
۹ سال پیش
۹ شهریور ۱۳۹۴
من عاشق اثار محمود دولت آبادی هستم و تقریبا تمام اثارش را خوانده ام و البته یک سری کاملش را هم خریدم تا مجانی که در دوران دانشجویی آثارش را از کتابخانه گرفته بودم بهره مند نشده باشم اما آخرین اثرش سلوک را بیش از پنجاه صفحه نتوانستم بخوانم بسیار پیش پا افتاده و بد نوشته شده بود نه داستان خوب نه گیرایی مناسب و نه زبان خوب داشت.
کیمیایی عزیز هم همینطور است فیلمهایش دیدنی اما قرار نیست هر چه ساخت همه بپسندند و اساسا خوب باشد.
۲
۱
پاسخ
گزارش تخلف
۹ سال پیش
۱ تیر ۱۳۹۴
در سینمای آنروز (دقیقا زمان ساخت این فیلم) این مملکت مگر جز چرندیات چیزی هم وجود داشت که جناب کیمیایی بخواهد نشان دهد ؟
ایشان با چیره دستی فراوان اتمسفر حاکم بر آن دوره را به تصویر کشیدند ، فیلمهای سفارشی ، لابی گری در اسکار ، هنر متروکه و ...
0
۳
پاسخ
گزارش تخلف
۱۰ سال پیش
۳۰ بهمن ۱۳۹۳
اول اینکه جه جو سازی بدی کردین ضد فیلم که نصف دوستان مخالف تیزر فیلم روندیده نظر های تند میدن دوم اینکه اکثرا" متوجه بازی زمان نشدند . دقت کنید داستان فیلم به روایت آینده ودر زمان حال است. سوم اینکه بازی فروتن وافشار وفیلمبرداری وموسیقی متن وتیتراژ آغازین فوق العاده بود . در حدی که مینونست کانیدای جوایز معتبر بینالمللی شود . چهارم اینکهاین فیلم رئال نیست چرا اون رو درسبک رئال میسنجید اشکالات روایی ازش میگیرید.
۱
۵
پاسخ
گزارش تخلف
۱۰ سال پیش
۲۶ بهمن ۱۳۹۳
از نظر من خیلی قشنگ بود کسانی که انتقاد کردن درک پایینی نسبت به سینما دارن
۴
۷
پاسخ
گزارش تخلف
۱۰ سال پیش
۲۶ بهمن ۱۳۹۳
لحظه به لحظۀ فیلم قابل ایراد گیری و اشکاله با منطق و دلیل .. متعجبم از آقای کیمیایی
۵
۵
پاسخ
گزارش تخلف
۱۰ سال پیش
۱۰ آذر ۱۳۹۳
اینه که میگن فیلم ایرانی چرته اخه ادم فیلمای خارجو ول میکنه میشنه این چرتو پرتا رو میبینه اخه مگه بیکاریم من که دیدم حالم به هم خورد
۱۱
۶
پاسخ
گزارش تخلف
۱۰ سال پیش
۹ آذر ۱۳۹۳
فیلم از همون اولش مزخرف بود حدود نیم ساعت بیلیارد بازی میکنن انگار ما بیلیارد ندیدیم بازیشونم که ایول داشت بخدا با اون طرز حرف زدن مزخرفشون هی منتظر این بودیم که یه اتفاقی بیفته مگه افتاد حالا یکی دو تا فیلم با حال ساخته دیگه اونم داشاکال ... چی بود که بابا بزرگامون اونارو دوست داشتن
۱۱
۴
پاسخ
گزارش تخلف
۱۰ سال پیش
۲۸ آبان ۱۳۹۳
بابا ولمون کنین تو رو حضرت عباس، که چی نشستین هی الکی دارین از فیلم دفاع میکنین !!!؟؟؟
این فیلم به معنای واقعی کلمه یه افتضاح به تمام معنا بود !!!
نیم ساعت فیلم که آموزش بیلیارد بود، دیالوگای مزخرف که اصلا هیچ شباهتی به گفتارهای امروزی نداره، فیلمم که پر از سوتی و تدوین های افتضاح و شخصیت های بدرد نخوره !!!
یارو با هووی خودش مشکل داره، بعد کلی آدمکش حرفه ای اجیر میکنه که برن یارو رو گیر بیارن بکشن، آخر سر باهم روبرو میشن با چهارتا دیالوگ سرکاری باهم صلح میکنن !!!
آخه این شد فیلم تو رو قرآن !!!؟؟؟
محمدرضا فروتن و شقایق فراهانی و یوسف مرادیان هم تو رودربایسی افتادن این فیلمو قبول کردن مگه نه که یه بازیکن درجه 3 سینما هم همچین فیلنامه افتضاحی رو قبول نمیکنه !!!
پولاد هم که یه پا ثابت فیلمهای باباشه و هممون خوب میدونیم که هیچی از بازیگری سرش نمیشه !!!
البته بازی درب و داغون و کاملا ابتدایی مهناز افشارم خودش جای بحث داره که اینجا جاش نیست !!!
آخرش نفهمیدیم پیری مهناز افشار واسه چه زمانی بود !!؟؟؟
با وجود ماشین های آخرین مدل و تیپ و قیافه آدما و وضعیت لاله زار فکر کنم واسه 30 سال آینده بود، یعنی سال 1400 و خورده ی، ولی دیالوگ های فیلم بیشتر میخورد واسه اوایل انقلاب و لات و لوت بازی های اون موقع باشه نه زمان حال !!!
مسعود کیمیایی آدم بزرگیه، کلی زحمت کشیده واسه سینمای این مملکت ولی دیگه خواهشا از رو تعصب نیاین الکی این فیلم و بزرگ جلوه بدید و یه سری کلمات هنری بکار ببرید و دیگران رو محکوم کنید به اینکه هیچی حالیشون نیست !!!
این افتضاح شاید به اصطلاح بشه اسم فیلم روش گذاشت ولی دیگه همه که بیشعور و بیسواد نیستن که بخوان الکی ازش انتقاد کنن !!!
در کل این فیلم مزخرف ترین فیلم تاریخ سینمای بعد انقلاب مسعود کیمیاییه، تمام
۲۱
۶
پاسخ
گزارش تخلف
۱۰ سال پیش
۲۶ آبان ۱۳۹۳
من خیلی ممنون میشم از دوستانی که به قول خودشون
"هر کسی از عهده درک سبک فیلمهای کیمیایی بر نمیاد" یه توضیحی درباره فیلم بدهند تا بقیه هم متوجه این سبک خاص بشند. خواهشا بفرمایید از این فیلم چی فهمیدید. غیر از انتقام گیری (که معمولا سوژه اغلب فیلم های ایشونه)و یکسری افراد بی منطق؟ اگر خودتون فهمیدید برای بقیه هم روشن کنید. البته اگر نگید مطلب بسیار سنگینه و در حد فهم عوام نیست!!!!
۱۶
۲
پاسخ
گزارش تخلف
۱۰ سال پیش
۲۴ آبان ۱۳۹۳
حس میکنم یک ساعت و نیم وقتمو پای این فیلم تلف کردم ، وقتی نام مسعود کیمیایی و این همه بازیگر خوب رو دیدم حس کردم قراره یکی از شاهکار های سینما رو ببینم اما الان حس میکنم که بدجور به شعورم توهین شد با دیدن این فیلم ، جناب کیمیایی حوصله فیلم ساختن نداری نساز برادر من نساز
۱۵
۴
پاسخ
گزارش تخلف
۱۰ سال پیش
۲۴ آبان ۱۳۹۳
یک مشکل هم اشکال زمانی داستان است اگر مهناز افشار در زمان کنونی است وقصه اون شب مال سی سال قبله با توجه به سن افشار....چرا نشانگان قدیم در فیلم نیست ولاله زار الان را نشون میده نه سی سال پیش ؟؟؟ .ویا باید بپذیریم پیری مهناز افشار در زمان فعلی نیست ودراینده ای مچهول .وتخیلی است
۷
۲
پاسخ
گزارش تخلف
۱۰ سال پیش
۲۴ آبان ۱۳۹۳
فیلم را با علاقه زیادی خریدم وازاول زمان ساختش دنبالش بودم..متاصقانه چیزی نب.د که انتظارش را داشتم....ازهمون سکانس اول که پیری مهناز افشار بود بازی ولحن صحبت کردن این بازیگر به شدت تصنعی وناشیانه می نمود اصلا انتظار چنین لحن وبازی ناشیانه ای را از ایشان نداشتم...بد من ها به شدت اغراق شده بودن درحد کارتون های کودکان..شخصیت ارام وپرطمانینیه فروتن در ان شرایط خاص باور پذیر نبود...شخصیت مهنارافشار متناسب نقش نبود..هیچ کانالی از گدشته تاریکش در شخصیتش نمود نداشت یک خانم کاملا شیک واصیل بود ونتونسته بود هاله ای ولو کم نور از گدشته اش رادرنقشش نمود بده..پولاد باورپذیر بود ومتناسب نفش...معلوم نبود چرا خود زن اول ادرس زن دوم راندارد ولی همه اطلاعات ریز زندگی اش رادارد که طبیعی نیست ....سینمامتروپل خوب درفیلم هویت نداره....مر
گ سینما در فیلم فقط یک شعاره وحس نمیشه...تنها ماندگی سینما حس نمیشه..حتی حالت استعاره
گونه هم نداره که بشه مثل برخی اثار غربی با این مفاهیم استعاری بیننده را میخکوب کرد.....داستان زیبایی بوده فکر قشنگی در پس ان بوده وطلای بی شکل نابی در قصه داستان بوده اما متاسفانه این سنگ حچیم طلای قصه نتوانسته به الماس تراش خورده بی نظیری در حد توان استاد دربیاید که شاید عوامل زیادی دخیل بودن...
۵
۲
پاسخ
گزارش تخلف
۱۰ سال پیش
۲۲ آبان ۱۳۹۳
بی سر و ته مسخره
۵
۲
پاسخ
گزارش تخلف
۱۰ سال پیش
۲۱ آبان ۱۳۹۳
فقط میتونم بگم برای سینمای ایران متاسفم
وقتی کیمیایی نقد میشه و مدیری میشه سوپراستار واقعا هم باید گریست
فیلم ضعیف بود اما هیچکس نفهمید حرف کیمیایی چیه. حرف این فیلم بزرگ تر از تمام اثرهای سینمایی ایران هست فیلم ضعیفه بله بیش از حد اما حرف فیلم حرف سینماست
کاش یک لحظه به دور از تمام کلیشه ها و گیشه ها درک کنیم این دیالوگ رو: خوبه که به سینما پناه آووردی
۴
۱۱
پاسخ
گزارش تخلف
۱۰ سال پیش
۲۱ آبان ۱۳۹۳
بهتره تو اینآشفته بازار فقط به دیدین ظاهر و داستان ساده اکتفا نکنیم!!!
اونایی که از آقای کیمیایی انتقاد میکنند من قط یه جمله میگم و فکر میکنم کفایت کنه
در حال حاضر ما تو همین ایران دو مرد و یک زن در جریان سیاسی بی دلیل اسیرن ، ته فیلم نشون میده مذاکره و روبه رو شدن خیلی از مشکلات رو حل میکنه!!
به امید روزی که به آدما فرصت مذاکره بدیم و واسه نظرات مخالف تو جریانای سیاسی احترام قاءل شیم!!
آدمایی هم که تو این فیلم پول گرفتن و کاری نکردن نشان از دوره نابودی مملکت تو 8 سالی بود که باعث خیلی از اتفاقات تلخ شد
۴
۵
پاسخ
گزارش تخلف
۱۰ سال پیش
۱۸ آبان ۱۳۹۳
اصلا خوشم نیومد هیچ وقت حاضر نیستم برای تماشای چنین فیلمهایی به سینما برم
۴
۲
پاسخ
گزارش تخلف
۱۰ سال پیش
۱۴ آبان ۱۳۹۳
اگر چاقووکتک کاری و خون رو از مسعود کیمیایی بگیریم دیگه نمیتونه فیلم بسازه..البته تو این فیلم فقط یه کم چاقو داشت.
۱۱
۴
پاسخ
گزارش تخلف
۱۰ سال پیش
۱۴ آبان ۱۳۹۳
حیف.توهین به شعور آماتورترین بیننده سینما ..کلن همه چی افتضاح..قابل نقد نیست .به نظرم اونایی که نقدش میکنند خیلی بهش احترام میگذترند.سینما رفتن که هیچی حیف خرید .حتی حیف دانلود..باید این فیلمو از کسی که دانلود کرده گرفتو دید..بعد میگن مردم چرا سینما نمیرن .. از دوستانی که فیلمو فهمیدن میشه بگن نقش سحر دولتشاهی چس بود کلن.یا اگه سکانسهای بیلیاردواز فیلم حذف کنیم واقعا برای قصه اتفاقی میافته؟؟
یه کلام آقا مسعود خان دیگه فیلم نساز..بزار مزه قیصربمونه..
فیلم مثل بیسکوییت ساقه طلایی میمونه..خستس
۹
۳
پاسخ
گزارش تخلف
۱۰ سال پیش
۱۱ آبان ۱۳۹۳
سلام، همه ی دوستان نظرات رو گفتن تقریبا همه هم مشابه هم بود،حالا هرچقد بخوایم واسه این فیلم خوشبین باشیم بگیم بد نباشه، خداییش اون سکانس های بی معنی و حوصله سربر بازی کردن بیلیارد دونفر که همش یه توپی به یه سوراخی میره بعدش معلوم نیس کی زده؟ چی شده؟چرا اونجوری شده؟ خیلی رو اعصاب بیننده ست خداییش غیر ازینه؟
۷
۳
پاسخ
گزارش تخلف
۱۰ سال پیش
۸ آبان ۱۳۹۳
سلام. متروپل رو امشب دیدم و خوشم نیومد.انگار بیشتر آدمای فیلمش وجود خارجی ندارن و آدم خیلی جاها نمیتونه باهاشون هم ذات پنداری کنه و فقط وقتی که مثلا میگن الان بخوای وام بگیری کلی گرفتاری داره ما دوباره به یاد میاریم که فیلم داره در مورد همین چند ساله اخیر صحبت میکنه و افرادش مال کشور ایرانن.زمین خوردن خانم افشار که واقعا زمین میخوره ناراحت کننده بود موقع وارد شده به متروپل و جالبه با جلوه ی ویژه تصویر فردی که تو پشت صحنه ی این قشمت هست رو پوشوندن.گریم افشار در زمان پیریش زیاد طیبعی نیست ولی مشخصه که گریم سنگینی کردن.من حتی خیلی جاها سکانس هاشو هم نمیتونم بفهمم انگار سکانس مثلا 8 و نیم فلینیه(عجیب غریبه).شر خرا میان افشارو میذارن تو فرش میبرن ولی جز یه نفر کس دیگه ای خبردار نمیشه.یکی از گاف های فیلم موقعی که تصادف دارن میکنن راننده انگار رو چشماش یه جیزی بسته و افشار هم تو اون صحنه انگار تو ماشین نیست.ولی این صحنه خوب از کار در اومده و کشیده شدن ماشین باعث زیبایی این سکانس شد.بازی فروتن زیبا بود به نظرم.
۱
۳
پاسخ
گزارش تخلف
۱۰ سال پیش
۵ آبان ۱۳۹۳
اسم کیمیایی خیلی بزرگه
ولی این فیلمی که من دیدم افتضاح بود. مسخره . بی معنی. ابتدایی
۹
۳
پاسخ
گزارش تخلف
۱۰ سال پیش
۲ آبان ۱۳۹۳
متاسفانه مشکل بزرک کیمیایی نه متروپول و نه سینمایی نخ نماش که آدمایین که اینقدر بتش کردن که اگه پس فردا هم بدتر بسازه بازم میگن خوبه بازم بساز..اینا همونان که ته جاده خاکی دارن گاز میدن!!!کسی اگه فیلم کیمیای و نقد میکنه صرفا عاشق ده نمکی نیست به خدا..ولی تورو خدا اغراق نکنیم..متروپول چیو میخواد بگه؟ حرفش چیه؟ حرف قیصره؟ ما آدمای زمان قیصر و لاله زاریم که کیمییایی اینقدر نخ نما هنز داره ازش میگه و تکرار و تکرار...کیمیایی دیگه برای زمان خودش داره زندگی می کنه و پس
۹
۶
پاسخ
گزارش تخلف
۱۰ سال پیش
۲ آبان ۱۳۹۳
با تمام احترامی که برای استاد کیمیایی قائلم باید اعتراف کنم که دوره ایشون تو سینما به سر اومده همین.
۱۱
۹
پاسخ
گزارش تخلف
۱۰ سال پیش
۲ آبان ۱۳۹۳
با سلام و خسته نباشید خدمت همه عزیزان. 25 سال است که عاشق سینما هستم. دوبله کار کردم. تئاتر کار کردم، همه کاری کردم، هر روز باید 2 تا فیلم ببینم تا روزم کامل بشه، اساتید همه احترام و شان خودشان را دارند، ولی کمی هم باید واقع بین و امروزی بود، آقای کیمیایی بزرگ هستند، آقای ده نمکی یک شاهکار هستند، ولی واقعا متروپل می خواست به ببینده چی بگه؟ همه خوب هستند، ولی همه هم شعور دارند، بعضی وقتها می شود ایده ای را به بهترین شکل ساخت و ارائه کرد، ولی متاسفانه بعضی وقتها، برعکس این موضوع پیش می آید، ایده ای عالی با ساخت و پرداختی بسیار سبک و مصنوعی... خدا نگهدار همه ی شما
۳
۷
پاسخ
گزارش تخلف
۱۰ سال پیش
۲ آبان ۱۳۹۳
سلام
نام استاد کیمیایی با این فیلم رفت زیر سوال
خیلی مبتدی بود
خیلی غیر منطقی بود
خیلی ساده و بدون جزئیات بود
حیف وقتی که گذاشتم دیدم
بازی مهناز افشار افتضاح بود
معراجیها بدون تعصب بهتر از این فیلم بود با اینکه چرت بود
اصلا نمیدونم چی بگم....
نمیدونم به اونایی که میگن فیلمش خوب بود چی بگم.....
اصلا چرا ما داریم اینهمه جفنگیات میسازیم میدیم تو بازار
مردم چه گناهی کردن که باید وقت وهرینه شونو برای اینا بدن.....
.........................
...........................
./...............................
۹
۷
پاسخ
گزارش تخلف
۱۰ سال پیش
۱ آبان ۱۳۹۳
نشانه هایی از استنلی کوبریک و sin city در ذهنم اومد وقتی این فیلم رو دیدم اتفاقا به نظر من مسعود کیمیایی داره به یه سمت جدید میره و به شخصه این سبمک جدید رو دوست دارم و میخواه بلوغش رو ببینم بازی افشار هم مقداری فانتزی بود اصلا سبک نوشتاری و کارگردانی این کار تا ح
دی فانتزی بود مطمئنا این کارگردان با در این سطح و این بازیگران که اصلا هم خام نیستن تو بازبینی و سر صحنه متوجه این داستان بودن و نشان از تیز هوشیمنتقدان نیست میشه گفت یه جورایی کوبیسم بود این فیلم. البته باید بگم که من رو کیمیایی عزیز هیچ تعصبی ندارم.
۴
۷
پاسخ
گزارش تخلف
۱۰ سال پیش
۳۰ مهر ۱۳۹۳
اگه رو جلد dvd ننوشته بود کاری از مسعود کیمیایی واقعا فکر میکردم کاره یه کارگردان تازه وارد جوون هستش/ واقعا مسعود خان چرا اخه؟ ما با تو خیلی خاطره داریم
۹
۳
پاسخ
گزارش تخلف
۱۰ سال پیش
۳۰ مهر ۱۳۹۳
به نظر من فیلمهای کیمیایی اصلا حس و حال گذشته رو نداره
بازی و صدای مهناز افشار سالخورده در حد تمرین کلاسهای اموزش بازیگری بود لحن فیلم شعاری و غیرامروزیه تماشاگر باور نمیکنه که زمان فیلم حاله و موبایل و بنز جدید توشه
به نظر میاد استاد بلاتکلیفه بازیگرای بزرگی هم که توش بازی کردن به احترام حرمت استاده و زیر سایه گذشته اون وایسادن
اصلا خوب نبود
۱۱
۲
پاسخ
گزارش تخلف
۱۰ سال پیش
۱۰ شهریور ۱۳۹۳
اون موقعي كه شما هنوز به دنيا نيومده بوددين استاد فيلم گوزنها،قيصر،داشآكل،رضاموتوري،... ميساخت...
۱۱
۱۰
پاسخ
گزارش تخلف
۱۰ سال پیش
۲۸ مرداد ۱۳۹۳
سینمای ایران با مسعود کیمیایی شد سینما
هرکی درباره فیلم انتقاد منفی میکنه و میگه مزخرفه
اونا باید برن معراجی ها نگاه کنن چه میفهمن متروپل جیه
۱۶
۱۶
پاسخ
گزارش تخلف
۱۰ سال پیش
۲۲ مرداد ۱۳۹۳
دوستان کیمیایی مرد
روانشناس ها میگن مراحل پذیرش مرگ عزیزان، 5 تاست
این مراحل عبارتنداز:
1- انکار و دوری گزینی
2- خشم
3- چانه زنی
4-افسردگی
5-پذیرش یا قبول
طرفدارای ایشون توی مرحله ی اول گیر کردن، کیمیایی چند تا فیلم دیگه باید بسازه که این دوستان به مرحله ی 5 یعنی پذیرش مرگ استاد برسن، خدا میدونه...
دوستان منظورم از مرگ یعنی فیلمسازیشون، خودشون که ایشاالله که سالها زنده و سلامت باشن..
۱۳
۹
پاسخ
گزارش تخلف
۱۰ سال پیش
۱۳ مرداد ۱۳۹۳
من وخانودام 30سال اونجا زندگی کردیم و خاطرات برام زنده شد
۵
۱
پاسخ
گزارش تخلف
۱۰ سال پیش
۳ مرداد ۱۳۹۳
به طرز احمقانه ای پوچ و بامزه
۷
۱۰
پاسخ
گزارش تخلف
۱۰ سال پیش
۱ مرداد ۱۳۹۳
ممنونم که پشیمونم کردید.
۴
۶
پاسخ
گزارش تخلف
۱۰ سال پیش
۲۵ تیر ۱۳۹۳
ساکن و بی محتوا... تعلیق های بی مزه... منطق روایی و فیلمنامه ضعیف... شخصیت پردازی خیلی بد... یه فیلم "شخصی" از مسعود کیمیایی
۱۲
۹
پاسخ
گزارش تخلف
۱۰ سال پیش
۲۵ تیر ۱۳۹۳
این که یه فیلمساز باسابقه مشخص میاد توسینما متروکه پراز موتور که شده باشگاه بیلیارد فیلم میسازه باید یه
تلنگر به خودمون بزنیم که فیلمساز هم برای سینمای ایران نگرانه هم خودش که برای ساخت فیلم تو مضیقه است
این خوبه که به سینما پناه اوردی
۱۶
۳
پاسخ
گزارش تخلف
۱۰ سال پیش
۲۳ تیر ۱۳۹۳
شاید حرفهای زیادی داشت ولی داستان فیلمنامه جذاب نبود متاسفانه
۱۱
۳
پاسخ
گزارش تخلف
۱۰ سال پیش
۲۱ تیر ۱۳۹۳
اقا جان یک کلام ختم کلام هر کسی که از عهده درک سبک فیلمهای کیمیایی بر نمیاد سینمای کیمیایی بر خلاف سینمای ده نمکی که نباید غلغله باشه که کیمیایی تیپ خاص خودش رو میطلبه نه همممممممه ی اقشار جامعه.امیدوارم حققققققق کلام رو ادا کرده باشم.
۱۳
۱۶
پاسخ
گزارش تخلف
۱۰ سال پیش
۲۰ تیر ۱۳۹۳
آشغال ترین فیلمی بود که تو زندگیم دیدم
۱۲
۱۹
پاسخ
گزارش تخلف
۱۰ سال پیش
۱۹ تیر ۱۳۹۳
شاید قوی ترین فیلم کیمیایی پس از انقلاب حکم سال 1384 بود که بارزترین نشانه اون بازی خسرو شکیبایی در نقشی کاملا متفاوت با کلیشه تکراری مرد عاشق پیشه (که با حمید هامون مهرجویی در دهه 60 شروع شده بود) نمود پیدا می کنه . کیمیایی با بازی و فیلم نامه نویسی قوی برای عزت الله انتظامی، لیلا حاتمی و پسرش پولاد کیمیایی نشون داد که کارش رو خوب بلده!
ولی افسوس و صد افسوس!!! امیدوارم فیلم رییس کیمیایی در سال 1385 را ندیده باشید بازی بسیار ضعیف مهناز افشار در نقش طلا و داریوش ارجمند در نقش رییس فیلم نامه نچندان فوی و از همه بدتر بازی بسیار ضفیف امین تارخ (که شاید ضعیف ترین کارش باشه)کار رو خراب کرده و شابد بازی لعیا زنگنه و کمی هم فرامرز قریبیان فیلم رو نجات داده باشه و حتی مرحوم خسرو شکیبایی که در حکم عالی بازی کرده بود (علی الخصوص در صحنه ای که سر میز شام وطن پرستی خودش رو در مقابل چند دلال عرب یهودی نشون می ده) دوباره در نقش یک دکتر به همون مرد عاشق پیشه همیشگی بر می گرده
1387 کیمیایی در محاکمه در خیابان خوب (ولی نه به اندازه حکم) ظاهر میشه و شقایق فراهانی در صحنه دعوا با پولاد کیمیایی بر سر شوهرش عالی کار می کنه (و شابد خودش رو از کسی که بیشتر سریال های درجه جند تلویزیوتی کار می کنه به بالاترین سطح بازیگری می رسونه)
و متاسفانه آخر تلخ قصه....جرم در سال 1389 یکی از بهترین ایده های کیمیایی رو حروم کرد.... قیلم پر از اشکال قصه در قبل از انقلاب اتفاق می افته ولی در چند صحنه ماشین های جدید دیده می شه در صحنه ای که پولاد کیمیایی داره میره از یه دستفروش ساعت مچی بخره بک وانت مزدا 2 کابین هستش که سال ها پس از انقلاب طراحی و ساخته شده و از اون بدتر صحنه ای که خبر اعدام داریوش ارجمند رو می دهند در ورودی زندان قصر (که تنها بخش تخریب نشده اون هستش گرفته شده)و مسلما یه مشت زندانی در بند با یک در از خیابون جدا نمی شن و می شد لوکیشن مناسب تری برای اون انتخاب بشه و از همه بدتر در جرم دوبله کار بسیار ضعیفه و شاید قیصر 40 سال پیش کیفیت بهتری در صدا گذاری ترکیب صدا و دوبله داشته باشه (صدای صحنه های حمام یا کشتارگاه رو در قیصر خوب گوش بدید و لذت ببرید!)
و اما متروپل و باز هم مهناز افشار که انگار اصلا نمیتونه با کیمیایی جور بشه هر بازیگر دیگری بود بهتر فیلم رو جمع می کرد.........گفتش برام سخته اما نیم ساعت که از متروپل گذشت دوست داشتم به خودم دروغ بگم این فیلم ماله مسعود کیمیایی نیست..... انگار فیلم هول هولکی درست شده بود و بازی مهناز افشار هم این خرابی ها را چندین برابر مضاعف کرده بود
اگر روزی در ذهنم اسم مسعود کیمیایی بیاد واقعا تلاش می کنم خاطره و اسم متروپل و اون دختره در نقش خاتون رو که واقعا زور می زد بازی کنه در خاطرم نیاد....
۱۶
۱۲
پاسخ
گزارش تخلف
۱۰ سال پیش
۱۶ تیر ۱۳۹۳
فیلمش معرکه بود ...
۱۴
۱۹
پاسخ
گزارش تخلف
۱۰ سال پیش
۱۶ تیر ۱۳۹۳
نمیدونم چرا همه آخر فیلم می خندیدند!!!
مگه سبکش کمدی بود؟
۱۰
۱۲
پاسخ
گزارش تخلف
۱۰ سال پیش
۱۰ تیر ۱۳۹۳
مسعود کیمیایی بهترین کارگردان تاریخ سینمای ایران
۱۳
۲۰
پاسخ
گزارش تخلف
۱۰ سال پیش
۱۰ تیر ۱۳۹۳
In film daraye harfhaye ziyadi bod o hast makhsosan sahneye ke salone cinema anbare motor shode ke kheili ziyba be tasvir keshide shode bod
Dar kol in filmo kheili dost dashtammmm