پوستر فیلم بیگانه

فیلم‌ سینمایی

بیگانه (۱۳۹۲)

۵.۸ /۱۰
امتیاز سلام سینما

از ۳۹۶ رای

منتقدان:

۳

امتیاز دهید:

چند روز از زندگی خانواده‌ای که درگیر مشکلات روزمره خود هستند را روایت می‌کند که در این میان، فردی به این خانواده وارد می‌شود که خود درگیر مسائل مختلفی است.

کارگردان: بهرام توکلی

نویسنده: بهرام توکلی

فیلم-سریال-رایگانفیلم-سریال-رایگان

عکس‌های فیلم بیگانه


تصویر فیلم بیگانه
تصویر فیلم بیگانه
تصویر فیلم بیگانه
تصویر فیلم بیگانه
تصویر فیلم بیگانه
تصویر فیلم بیگانه
تصویر فیلم بیگانه
تصویر فیلم بیگانه

نقدهای فیلم بیگانه

هوس بازی آمریکایی در یک فیلم ایرانی


از طرفی باید گفت شخصیت انسان توسط جامعه‌اش ساخته می‌شود و از طرفی دیگر شاکله جامعه هم توسط تأثیرگذاری تک تک همین شخصیت‌ها فرم می‌گیرد؛ این قضیه در داستان نویسی دو رویکرد متفاوت را پدید آورده. گروه اول به شخصیت‌هایی می‌اندیشند که فرم جامعه توسط آنها شکل می‌‌گیرد؛ این شخصیت‌ها را اصطلاحا قهرمان می‌گوییم که در اشکال قدیمی و جدیدش موتور محرک بسیاری از قصه‌ها بوده و هستند. اما گروه دوم به شخصیت انسان از آن لحاظ می‌نگرند که دست پرورده اجتماع است. نمایشنامه "اتوبوسی به نام هوس" نوشته "پنسی ویلیام" چنین اثری است. هر کدام از شخصیت‌های این نمایشنامه یک نوع از خروجی‌های جامعه خود هستند یعنی جامعه غربی و به عبارتی آدم‌های این قصه چه خوب و چه بد قربانیان جبر اجتماعی‌اند. در این اثر دو رویکرد عمده اجتماعی وجود دارد که هرکس بتواند سمت یکی از آنها برود و نهایت اختیاری که به یک فرد داده می‌شود این است که بتواند یکی از این دو گروه را انتخاب کند؛ گروهی که خواهان سواد در پناه اخلاقیات هستند و گروهی که در لذت جویی تنوع طلب‌اند و تنوع طلبی یعنی عدم ثبات و رفتن به سمت تفریحات موقت. این دم غنیمتی و تنوع طلبی برای این که پیش برود باید پا روی حقوق و عواطف بقیه بگذارد پس دروغ و سنگدلی و ریا را در پی خواهد آورد. هیچ کدام از این دو گروه اجتماعی که در نمایشنامه ویلیام وجود دارد دارای مطابق دقیق ایرانی نیستند و اقتباس از این اثر به همین دلیل هیچ گاه ایرانیزه نخواهد شد مگر اینکه پیرنگ قصه را نگه داریم و جوهره آن را استحاله کنیم. البته پیرنگ این نمایشنامه آنقدرها هم چیز بدیعی نیست که بخواهیم مثل طلا از معدن کلیت نمایشنامه بیرونش بکشیم و این اثر بیشتر بخاطر چیزهایی‌ غیر از پیرنگش مورد توجه است؛ چیزهایی ...
از طرفی باید گفت شخصیت انسان توسط جامعه‌اش ساخته می‌شود و از طرفی دیگر شاکله جامعه هم توسط تأثیرگذاری تک تک همین شخصیت‌ها فرم می‌گیرد؛ این قضیه در داستان نویسی دو رویکرد متفاوت را پدید آورده. گروه اول به شخصیت‌هایی می‌اندیشند که فرم جامعه توسط آنها شکل می‌‌گیرد؛ این شخصیت‌ها را اصطلاحا قهرمان می‌گوییم که در اشکال قدیمی و جدیدش موتور محرک بسیاری از قصه‌ها بوده و هستند. اما گروه دوم به شخصیت انسان ...

آدم های ناشناس


درباره «بیگانه» می­توان اذعان داشت که فیلم، فیلمی قابل قبول است اما وقتی آن­را با ساخته­های درخشان کارگردانش، همچون «این جا بدون من» و «آسمان زرد کم­عمق» مقایسه کنید فیلم دارای نقصان­های جدی ا­ست و سر و گردنی پائین تر از دیگر فیلم­های قبلی توکلی قرار می­گیرد. به اعتقاد نگارنده، ساخت فیلم­ اقتباسی در ایران، دشوارتر از ساخت فیلم اوریجینال است خصوصاً اگر منبع اقتباس ایرانی نباشد. وقتی فیلمسازی به سراغ یکی از شاهکارهای نمایشنامه­نویسی همچون «اتوبوسی به نام هوس» می­رود نه تنها راه دشواری را در پیش دارد بلکه ایرانیزه کردن فیلم کار او را سخت­تر هم می­کند که اتفاقاً بزرگ­ترین ضعف فیلم مورد ...
درباره «بیگانه» می­توان اذعان داشت که فیلم، فیلمی قابل قبول است اما وقتی آن­را با ساخته­های درخشان کارگردانش، همچون «این جا بدون من» و «آسمان زرد کم­عمق» مقایسه کنید فیلم دارای نقصان­های جدی ا­ست و سر و گردنی پائین تر از دیگر فیلم­های قبلی توکلی قرار می­گیرد. به اعتقاد نگارنده، ساخت فیلم­ اقتباسی در ایران، دشوارتر از ساخت فیلم ...

توهم یک رویا


نسرین (پانته آ بهرام) زن میان سال روان پریشی که مدتی در آسایشگاه روانی بستری بوده، به خانه خواهر و شوهرخواهرش، سپیده (مهناز افشار) و امیر (امیر جعفری) پناه می آورد تا از گذشته تحمل ناپذیر خود فرار کند. نسرین به شدت تنهاست و حتی پسرش حاضر به دیدن او نیست. به علاوه وی یک دروغگوی حرفه ای است و ترس از تنهاتر شدن او را وادار به گفتن دروغ های بیشتر می کند... «بهرام توکلی» فیلمنامه «بیگانه» را بر اساس نمایشنامه «تراموایی به نام هوس» شاهکار« تنسی ویلیامز» به رشته تحریر در آورده است. فیلمنامه ای که به خوبی و با رعایت خط قرمزها ایرانی سازی شده است. از آنجایی که بیگانه برداشتی از یک نمایشنامه است، ریتمی کُند و سکانس هایی طولانی دارد که ممکن است برای مخاطب سینما کمی خسته کننده به نظر برسد. بازی بازیگران ...
نسرین (پانته آ بهرام) زن میان سال روان پریشی که مدتی در آسایشگاه روانی بستری بوده، به خانه خواهر و شوهرخواهرش، سپیده (مهناز افشار) و امیر (امیر جعفری) پناه می آورد تا از گذشته تحمل ناپذیر خود فرار کند. نسرین به شدت تنهاست و حتی پسرش حاضر به دیدن او نیست. به علاوه وی یک دروغگوی حرفه ای است و ترس از تنهاتر شدن او را وادار به گفتن دروغ های بیشتر می کند... «بهرام توکلی» فیلمنامه «بیگانه» را بر اساس نمایشنامه ...

نظرهای منتشر شده فیلم بیگانه

۶ سال پیش

۳۱ فروردین ۱۳۹۷

واقعاخسته کننده وبی سروته
۱
0
پاسخ
گزارش تخلف

۷ سال پیش

۲۶ مرداد ۱۳۹۶

فیلم خوبی بود ....اهنگ ترکی موقع شام عالی بود...اگر کسی خواننده و اسم اهنگو میدونه لطف کنه بگه...مرسی
۱
0
پاسخ
گزارش تخلف

۸ سال پیش

۱۳ دی ۱۳۹۵

این فیلم با سلیقه های خاصی جور درمیاد که با سلیقه من جور دراومد. بازی پانته ا بهرام و امیر جعفری خیلی خوب بود.
۱
۱
پاسخ
گزارش تخلف

۸ سال پیش

۱۴ شهریور ۱۳۹۵

بسیار زیاد از فیلم لذت بردم. نسخه ایرانی عالی ای بود از نمایشنامه ویلیامز .در شروع برایم جالب بود که بدانم چگونه این نمایشنامه ایرانی خواهد شد که به نحو احسنت اتفاق افتاد. خیلی متاسفم که نظرات خوبی داده نشده. احتمالا فیلم به درستی " دیده" یا " درک" نشده. روند پیشبرد داستان. فضا سازیها، بازیها و ..... کاملا جا افتاده بود. تبریک میگم به کارگردان.
۶
۲
پاسخ
گزارش تخلف

۸ سال پیش

۲۹ خرداد ۱۳۹۵

بهرام اینقد عالیه چرا تو چشم نیس زیاد؟ عجیبه واقعا....خیلی درجه یکه بازیش
۴
۱
پاسخ
گزارش تخلف

۸ سال پیش

۷ اردیبهشت ۱۳۹۵

نکته مثبت این فیلم بازی بازیگران هست واقعا همه خوب بازی کردند و در این بین پانته آ بهرام معرکه بود اما فیلم خیلی سوال برای بیننده باقی می گذاره.
۲
۱
پاسخ
گزارش تخلف

۹ سال پیش

۷ تیر ۱۳۹۴

افتضاح بودددددددد واقعا افتضاح فقط وقتمو تلف کردم
۳
۷
پاسخ
گزارش تخلف

۹ سال پیش

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴

سلام.به نظر من جدا از نظر منتقدین که بعضی از اونها با منظور - نقد میکنن،کارهای ایشون ،مانند کلیه اثر های سینمایی دنیا که ممکنه با خیلی از سلیقه های مردم جور در نیاد و مورد پسندشون قرار نگیره(سلیقه ای)میشه مقایسه کرد.
۳
۱
پاسخ
گزارش تخلف

۹ سال پیش

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

من بشدت طرفدار اینجا بدون من هستم به کسانی که از فیلم خوششون نیوده حق میدم چونن درکش نکردن ، میتونم راهنمایی کنم سکانسی که معتمداریا میپرسه تو جدی گفتی یه شب خودکشی کنیم سکانس بعدی اونها خودکشی میکنند باگاز ولی ادامه فیلم به خوبی و خوشی پیش میره و مخاطب عام قطعا متوجه چنین نکات ریزی نمیشه این قسمت دفاع بود از بهرام توکلی وواثر درخشان قبلیش .در رابطه با این فیلم نظرمساعدی نداشتم چون حرف اصلی رو برداشت نکردم ولی این دلیل نمیشه خط بطلان روی کارگردان اینجا بدون من بکشم
۸
0
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

۲۳ اسفند ۱۳۹۷

موافقم
0
0
گزارش تخلف

۹ سال پیش

۲۲ فروردین ۱۳۹۴

با این فیلم بیشتر ارتباط برقرار کردم تابافیلم الیا کازان
۳
۲
پاسخ
گزارش تخلف

۹ سال پیش

۲۱ فروردین ۱۳۹۴

عجیب بود که اینهمه بازیگر های خوب با خوندن این فیلمنامه ضعیف موافقت کردند که در این فیلم بازی کنند
۱
۵
پاسخ
گزارش تخلف

۱۰ سال پیش

۱۷ فروردین ۱۳۹۴

فيلمش بد نبود ، از اين جهت اينو ميگم ، كه بعد از مدتها رقبت داشتم يه فيلم وطنى رو حداقل تا اخر ببينم و وسطش فيلم رو قطع نكنم . ولى انتظار داشتم اخرش يه چيزى ازش بفهمم كه نفهميدم به نظرم يا فيلم سانسور شده بود يا كارگردانش نتونسته بود ته فيلم رو جم كنه ، كاش حداقل يه فيلم مثله اينو كه ادم رقبت ميكنه تا اخر ببينه اخرشم هم يه چيزى ازش بفهمه يا اگر موضوع فيلم به دليله سانسور بى سر و ته شده يه داستان كامل از فيلم رو تو فضاى مجازى منتشر كنن كه ادم اونو بخونه ، بفهمه چى شد . بازيگران فيلم همشون خوب بازى كردن كاش اخره داستان هم يه مفهومى داشت .
۸
۳
پاسخ
گزارش تخلف

۱۰ سال پیش

۶ فروردین ۱۳۹۴

فيلمي اشفته و بي سروته با اقتباسي ناموفق از توكلي بيش از اينها انتظار ميرفت
۴
۵
پاسخ
گزارش تخلف

۱۰ سال پیش

۲۷ اسفند ۱۳۹۳

همه ی داستان خلاصه در یک تتیتراز بی نظر و پایان ازاد که منو یاد کارای اصغر فرهادی انداخت واقعا باید اثار این کارگردان رو تحسین کرد
۲
۵
پاسخ
گزارش تخلف

۱۰ سال پیش

۲۶ اسفند ۱۳۹۳

اتوبوسی به نام هوس.تنسی ویلیامز با بازی مارون براند و و ویولن لی تقلید بسیار بدی بود
۶
۵
پاسخ
گزارش تخلف

۱۰ سال پیش

۹ بهمن ۱۳۹۳

بسیار عالی بود
۲۴
۷
پاسخ
گزارش تخلف

۱۰ سال پیش

۳۰ دی ۱۳۹۳

نظرات منفی دوستان باعث شد با دید کاملا منفی برم و فیلمو ببینم ولی واقعا راضی از سینما اومدم بیرون
۳۰
۸
پاسخ
گزارش تخلف

۱۰ سال پیش

۸ دی ۱۳۹۳

از اینکه می بینم بسیاری از دوستان با دیدن این فیلم نگران سینمای حرفه ای ایران شدن غروری فرهنگی گلویم رو همانند بوقلمون نر متورم می کند.دوست ندارم این رو بگم ولی یادمون باشه چه فیلم هایی در حال حاضر صدر پر فروش ترین و پر بیننده ترین فیلم های ایران هستن.بهتر به جای اینکه انتظار داشته باشیماین تیپ فیلم ها به مزاج ما خوش بیاید ما فهممون رو بالاتر ببریم تا درک این فیلم ها زیاد برایمان مشکل نباشد. اگر یه نگاه به فیلم های آبکی سینما بندازین می فهمین که انتظار مردم اینه که احمق فرض بشن یا خواست کارگردان و عوامل.
۲۷
۵
پاسخ
گزارش تخلف

۱۰ سال پیش

۲۸ آذر ۱۳۹۳

به نظر من این خیلی اشتباهه که تا وقتی معنی و قصد و هدف اصلی ساخته شدن این فیلم رو نمیدونید نظر میدین... این جور فیلما به فکره خیلی زیادی نیاز داره و درک این فیلما کاره هر کسی نیست...
۱۸
۹
پاسخ
گزارش تخلف

۱۰ سال پیش

۱۹ آذر ۱۳۹۳

بهرام توکلی نویسنده و کارگردانی که با فیلم نخست خود پابرهنه در بهشت که جوایزی هم در جشنواره فیلم فجر گرفت که موضع خود را بااین فیلم اعلام کرد فیلم های معناگر و خاص ،ودومین ساخته اش پرسه در مه بازهم همان سبک فکری که در آغاز کارش مشخص کرده بود بازهم خاص ومعنا گرا وسومین ساخته خوب وگل سر سبد فیلم های بهرام توکلی اینجا بدون من و اقتباسی از نمایش نامه باغ وحش شیشه ای تنسی ویلیامز که باعث شد که از فیلم خاص به فیلم های عام برگرد وپیام را به راحتی به بیننده منتقل کند و چهارمین ساخته آسمان زرد کم عمق که بازهم به معنا گرا بودند بر می گرده که این فیلم بازهم تماشگران خاص خودش رو داره که در نام ادبی خود باقی می مونه این فیلم در صحنه تئاتر ساخته می شد بهتر بود تا به فیلم تبدیل شود و پنجمین ساخته و تازه ترین ساخته اش بیگانه که بازهم اقتباسی از نمایش نامه اتوبوسی به نام هوس از تنسی ویلیامز که از نمایش نامه فیلم ساخته شده که من ندیدم اون فیلم رو که نمی تونم تفاوت هارو بافیلم بیگانه عرض کنم فیلم بیگانه با چهار ساخته ی قبلی بهرام توکلی فرق دارد دیگر از فضای تیرو تاریک که به دلیل هم نبوده خبری نیست ودر این فیلم از رنگ های نسبتا زنده استفاده شده و فضا ها ودیالوگ های طنز استفاده شده بود وبازهم از خاص بودن به عام بودن رفته که همه می توانند این فیلم را ببینند بازی ها به نسبت خوب بود و شخصیت پردازی هم نصف ونیمه بود و فیلم مدیون بازی های خوب هست،داستان خوب روایته می شه وکم کم با آرامش به بیننده داستان را منتقل می کنه که در این کار کارگردان موفق بود ولی داستان در پایان رها میشه وپیامی به بیننده نمی ده ونقط ضعف وپاشنه آشیل فیلم درست همین جا ست در سینما مردم باورشون نشد که فیلم تموم شده و نمایی از چهار شخصیت نشون میده که وسه شخصیت مهناز افشار،امیرجعفری،هومن برق نورد به فکر فرو رفتند و شاید هم به بن بست رسیدند ولی پانته آ بهرام بی پروا در لبه جوی آب و با دو دست و باز وبی پروا حرکت می کرد ولی بازهم این تلاش های بهرام توکلی برای رسیدن به فیلم خوب اینجا بدون من ناموفق بوده و مینا خانم فیلم های بهرام توکلی طرفدار های خاص خودش داره و شاید بعضی ها ازاین سبک خوششان نیاید .
۱۲
۵
پاسخ
گزارش تخلف

۱۰ سال پیش

۱۵ آذر ۱۳۹۳

افتضاح بوددددد اصلا اخر فیلم معلوم نشد سروته نداشت
۱۰
۳۱
پاسخ
گزارش تخلف

۱۰ سال پیش

۱۵ آذر ۱۳۹۳

یکی از افتضاح ترین فیلمای بود که دیدم فیلمی بی سروته
۹
۳۲
پاسخ
گزارش تخلف