پوستر فیلم اوپنهایمر (زیرنویس)

فیلم‌ سینمایی |بیوگرافی ، درام ، تاریخی

اوپنهایمر (زیرنویس)

Oppenheimer

۸.۳ /۱۰
امتیاز سلام سینما

از ۴ رای

منتقدان:

۷.۵

امتیاز دهید:

فیلم جدید «کریستوفر نولان» به نام «اوپنهایمر» درباره‌ی زندگی جی رابرت اوپنهایمر، دانشمند هسته‌ای است. او نقش مهمی در ساخت بمب اتم دارد.

معرفی فیلم اوپنهایمر (زیرنویس)

فیلم «اوپنهایمر» یک اثر زندگینامه‌ای آمریکایی است به نویسندگی و کارگردانی کریستوفر نولان، که بر اساس پرومتئوس آمریکایی، زندگینامه‌ی جی رابرت اوپنهایمر ساخته شده است.

در پس‌زمینه‌ي این فیلم نولان، یک توپ عظیم آتشین هست که نقش یکی از پدران بمب اتمی بر آن نقش بسته است (با بازی کیلیان مورفی در پیش‌زمینه زیر برچسب: «جهان برای همیشه تغییر می‌کند»).

این فیلم، کار مشترک شرکت سینکوپی و اطلس اینترتینمنت است که نولان در کنار اما توماس است و چارلز روون تهیه‌کننده است.


داستان فیلم اوپنهایمر (Oppenheimer)

فیلم در مورد فیزیکدان نظری جی رابرت اوپنهایمر، مدیر آزمایشگاه لوس آلاموس، در طول پروژه منهتن و مشارکت‌های اوست که منجر به پدیدآمدن بمب اتمی شد.

 

کیلین مورفی در نقش اوپنهایمر در فیلم جدید کریستوفر نولان

کیلیان مورفی در نقش اوپنهایمر بازی می‌کند. اوپنهایمر، فیزیکدان نظری‌، از جمله کسانی است که به خاطر نقشش در پروژه منهتن، یعنی پروژه جنگ جهانی دوم (که اولین سلاح هسته‌ای را توسعه داد) به عنوان «پدر بمب اتمی» شناخته شده است.

امیلی بلانت، مت دیمون، رابرت داونی جونیور و فلورنس پیو نیز بازیگران دیگر این فیلم هستند.

 

تاریخ اکران فیلم اوپنهایمر (Oppenheimer)

قرار بر این است که این فیلم در 21 جولای 2023 توسط یونیورسال پیکچرز در ایالات متحده به نمایش در آید. این نخستین فیلم نولان است که توسط برادران وارنر توزیع نشده است.

با توجه به بودجه و هزینه‌های بازاریابی فیلم، ورایتی می‌گوید که این اثر برای به دست آوردن سود لازم باید حداقل 400 میلیون دلار در سراسر جهان بفروشد.

 

بازیگران و نقش‌هایشان در فیلم Oppenheimer نولان

کیلیان مورفی در نقش جی رابرت اوپنهایمر

امیلی بلانت در نقش کاترین کیتی اوپنهایمر

مت دیمون در نقش لزلی گرووز

رابرت داونی جونیور در نقش لوئیس اشتراوس

فلورنس پیو در نقش ژان تاتلاک

بن سفدی در نقش ادوارد تلر

جاش هارتنت در نقش ارنست لارنس

متیو مودین در نقش وانوار بوش

دیلن آرنولد در نقش فرانک اوپنهایمر

آلدن ارنرایش در نقش ریچارد فاینمن

مایکل آنگارانو در نقش رابرت سربر

دنی دفراری در نقش انریکو فرمی

جاش پک در نقش کنت بینبریج

اما دومونت در نقش جکی اوپنهایمر

گوستاو اسکاشگورد در نقش هانس بته

دوون بوستیک در نقش ست ندرمایر


فیلمبرداری اوپنهایمر (Oppenheimer) و لوکیشن‌های آن

هویت‌ون هویتما، فیلم‌بردار، در اواخر فوریه 2022 فیلم‌برداری را آغاز کرد.

فیلم‌برداری در هفته دوم آوریل در موسسه مطالعات پیشرفته در پرینستون از ایالت نیوجرسی انجام شد.

این فیلم از ترکیب فیلم IMAX 65mm و 65mm  (با فرمت بزرگ) استفاده می‌کند. همچنین این نخستین فیلمی است که قسمت‌هایی از آن، در عکاسی آنالوگ سیاه و سفید IMAX گرفته شده است.

فیلم‌برداری در کالیفرنیا نیز عمدتاً در اطراف دانشگاه کالیفرنیا، برکلی انجام شد و بعد از چهار ماه، در می 2022 به پایان رسید.


حواشی فیلم اوپنهایمر (Oppenheimer)

- محرمانه‌بودن مراحل انتخاب بازیگران

مراحل انتخاب بازیگران به قدری محرمانه بود که بعضی‌ها تا هنگامی که حاضر نشدند بازی کنند نمی‌دانستند قرار است کدام شخصیت را بازی کنند.

 

- به طور افتضاحی زیادخواندن!

فیلم «اوپنهایمر» ششمین همکاری بین نولان و مورفی و نخستین همکاری با حضور مورفی در نقش اصلی است. مورفی برای آماده‌شدن برای این نقش، آن‌چه را، که خلاصه آن «به طور افتضاحی زیادخواندن» درباره زندگی اوپنهایمر بود، انجام داد.

 

- اوپنهایمر در تنت

جی رابرت اوپنهایمر در واقع در فیلم قبلی نولان در ۲۰۲۰، یعنی فیلم «تنت» (Tenet)، در طی گفت‌وگویی میان پریا سینگ (دیمپل کاپادیا) و قهرمان داستان (جان دیوید واشنگتن)، با نام ذکر شده است که ظاهراً نشان می‌دهد که نولان قبلاً ایده‌ي فیلم بعدی‌اش را در ذهن داشته است.

 

- استفاده از فیلم سیاه و سفید

برای اولین بار از فیلم سیاه و سفید در دوربین فیلم IMAX برای فیلمبرداری صحنه های خاص استفاده می شود.

 

- نخستین همکاری کریستوفر با مورفی (به عنوان نقش اصلی)

این ششمین همکاری کیلیان مورفی و کریستوفر نولان پس از «بتمن آغاز می کند» (2005)، «شوالیه تاریکی» (2008)، «تلقین» (2010)، «شوالیه تاریکی بر می‌خیزد» (2012)، و «دانکرک» (2017) است، اما این نخستین بار است که کیلیان مورفی نقش اصلی را بازی می‌کند.

 

- دومین فیلم نولان درباره جنگ جهانی دوم

این دومین فیلم کریستوفر نولان است که درباری رخدادهای جنگ جهانی دوم، پس از «دانکرک» (2017) است.

 

- چهارمین همکاری با هویت‌ون هویتما

این چهارمین همکاری کریستوفر نولان با هویت‌ون هویتما (فیلمبردار) پس از «در میان ستارگان» (۲۰۱۴)، دانکرک (۲۰۱۷) و «تنت» (۲۰۲۰) است.

 

- دومین همکاری بین بلنت و مورفی

این دومین همکاری امیلی بلانت و کیلیان مورفی است؛ پس از بازی قبلی با یک‌دیگر در «یک مکان ساکت، ۲» (2020).

 

بستن
فیلم-سریال-رایگانفیلم-سریال-رایگان

عکس‌های فیلم اوپنهایمر (زیرنویس)


کیلین مورفی در فیلم «اوپنهایمر»(Oppenheimer)
کیلین مورفی در فیلم سینمایی «اوپنهایمر»(Oppenheimer)
فلورنس پیو و کیلین مورفی در فیلم «اوپنهایمر»(Oppenheimer)
امیلی بلانت و کیلین مورفی در فیلم «اوپنهایمر»(Oppenheimer)
مت دیمون و کیلین مورفی در فیلم «اوپنهایمر»(Oppenheimer)
کیلین مورفی در «اوپنهایمر»(Oppenheimer)
امیلی بلانت در فیلم «اوپنهایمر»(Oppenheimer)
مت دیمون در فیلم «اوپنهایمر»(Oppenheimer)

نقدهای فیلم اوپنهایمر (زیرنویس)

یادگاری بی‌نقص


 کریستوفر نولان به‌دلیل سینمای همواره در اوجش مورد تمجید قرار می‌گیرد و اگرچه تا به این‌جا، به دور از تاثیرپذیری از نظرات دیگران، «اوپنهایمر» بهترین اثر این کارگردان در کارنامه سینمایی‌اش است اما به شخصه سلیقه‌مند باید بگویم که «تلقین» از فراموش‌ نشدنی‌های لیست سینمایی من است. «اوپنهایمر» را با کیفیت پرده‌ای دیدم و هزاربار آرزو کردم ای کاش در سینما بودم. فیلمی که برای مدیوم سینما ساخته شده و قبل از این‌که حرکت‌های دوربین: لوپ‌ها، تِرَک‌ها و مشخصا کلوزآپ‌ها را اشاره کنم عمق میدان کاربرد عجیبی در این اثر نولان دارد. فیلم همه‌چیزش درجه یک است. موسیقی، بازیگرفتن‌ها، سناریو و دکوپاژها. فیلمی که برای هنرجویان این هنر قطعا و بدون شک یک کلاس سینمایی است. اما اگر منصفانه باشیم و فیلم را با محوریت قصه و داستان موشکافی کنیم به این مهم برمی‌خوریم که فیلم‌نامه نویس سعی دارد با استفاده از تداعی خاطرات غیرواقع یک جنگ جهانی را پیش‌بینی کند که اکنون به عنوان یک واقعه تاریخی گذشته از آن یاد می‌شود.  *بمب اصلا برای نولان مهم نیست که «اوپنهایمر» یا هرکس دیگری چه فرد مرموزی بوده مهم آن است که چند نشانه وطن‌پرستانه که ذهنیت کارگردان را بروز می‌دهد در فیلم یافت می‌شود. این که در سکانس‌های افتتاحیه فیلم می‌بیینیم که جمعی از شخصیت داستان می‌پرسند که: چرا برای تحصیلاتت وطن را ترک کردی و... بیننده را برای تماشای یک فیلم وطن‌پرستانه آماده می‌کند. من بارها در یادداشت‌های خود به این مهم اشاره کرده‌ام که همانطوری که تورگنیف در ابتدای رمان «رودین» اشاره می‌کند که: هنرمند بدون وطن هیچ شخصیت و هویتی ندارد؛ می‌توان این هویت و هویت بخشی را به شخصیت فیلم در اثر نولان دید. کارگردان سعی نمی‌کند بیوگرافی کسی ...
 کریستوفر نولان به‌دلیل سینمای همواره در اوجش مورد تمجید قرار می‌گیرد و اگرچه تا به این‌جا، به دور از تاثیرپذیری از نظرات دیگران، «اوپنهایمر» بهترین اثر این کارگردان در کارنامه سینمایی‌اش است اما به شخصه سلیقه‌مند باید بگویم که «تلقین» از فراموش‌ نشدنی‌های لیست سینمایی من است. «اوپنهایمر» را با کیفیت پرده‌ای دیدم و هزاربار آرزو کردم ای کاش در سینما بودم. فیلمی که برای مدیوم سینما ساخته شده و قبل ...

بهترین کارگردانی نولان


«اپنهایمر» اثر جدید کریستوفر نولان فیلمی تماشایی برای تجربه در سینما است. تجربه‌ی «اپنهایمر» در سینما، تجربه‌ای حقیقتاً شگفت انگیز و حتی ترسناک بود. کیفیت تصویر و انفجارها فوق العاده است. «اپنهایمر» اثری به غایت تصویری است. فیلم بهترین کارگردانی نولان را دارد. بله درست است، بهترین کارگردانی کارنامه‌ی نولان. تصاویر تماشایی هستند. میکس صدا و تدوین فوق العاده است و موزیک لودویگ گورانسن شاهکاری است که روی تصاویر نواخته می‌شود. کیلین مرفی سرانجام به حق خود در سینما رسیده است و شاه نقش جی رابرت اپنهایمر را درخشان اجرا می‌کند. البته که بازی تمام تیم بازیگری در فیلم حاضر عالی و یک‌دست است. «اپنهایمر» یک درام بیوگرافی تاریخی است که مطالعه‌ای بر زندگی سازنده‌ی بمب اتم است. فیلم دو پرسپکتیو اصلی دارد. ...
«اپنهایمر» اثر جدید کریستوفر نولان فیلمی تماشایی برای تجربه در سینما است. تجربه‌ی «اپنهایمر» در سینما، تجربه‌ای حقیقتاً شگفت انگیز و حتی ترسناک بود. کیفیت تصویر و انفجارها فوق العاده است. «اپنهایمر» اثری به غایت تصویری است. فیلم بهترین کارگردانی نولان را دارد. بله درست است، بهترین کارگردانی کارنامه‌ی نولان. تصاویر تماشایی هستند. میکس صدا و تدوین فوق العاده است و موزیک لودویگ گورانسن شاهکاری است که ...

حرفی برای گفتن هست و نیست


‎حرف زیادی برای گفتن هست و نیست... ‎جادوی #نولان در تمام فیلم‌هایش از لایه لایه  ‎بودنشان می‌آید، چه در ساختار و چه در معنا، #اپنهایمر هم از این قاعده مستثنا نیست که تاکیدی است بر این شگرد نولان، فیلم برای هر کسی و در هر بستری حرفی برای گفتن دارد، از سینما بین‌های حرفه‌ای تا سیاستمداران و مخاطب عام.  ‎بسیاری از منتقدان این جنبه سینمای نولان را ضعف می‌دانند و از نظر من به عکس در دنیای امروز سینما توجه همه مخاطبین را جلب کردن و در عین حال فیلم خوب ساختن کار بسیار دشواریست! ‎خیل عظیم سریال‌های متنوع و کوتاه و بلند بستر سینما را سخت و سخت تر میکند، باید آنقدر قوی باشی تا بتوانی مخاطبتان را سه ساعت پای تصویر نگه دارید و من فکر میکنم #کریستوفر_نولان جزو معدود ...
‎حرف زیادی برای گفتن هست و نیست... ‎جادوی #نولان در تمام فیلم‌هایش از لایه لایه  ‎بودنشان می‌آید، چه در ساختار و چه در معنا، #اپنهایمر هم از این قاعده مستثنا نیست که تاکیدی است بر این شگرد نولان، فیلم برای هر کسی و در هر بستری حرفی برای گفتن دارد، از سینما بین‌های حرفه‌ای تا سیاستمداران و مخاطب عام.  ‎بسیاری از منتقدان این جنبه سینمای نولان را ضعف می‌دانند و از نظر من به عکس در دنیای امروز ...

خبرهای مرتبط با فیلم اوپنهایمر (زیرنویس)

نظرهای منتشر شده فیلم اوپنهایمر (زیرنویس)