شخصیت محوری فیلم اسرافیل کیست؟ ماهیست که فیلم با او شروع میشود؟ مرد داستان است که سر میرسد؟ و یا ستاره است ؟ راستش هر سه شخصیت محوری هستند و در فیلمی که سه شخصیت محوری دارد همه این شخصیتها باید قوام پیدا کند و سرنوشتشان مشخص شود. در بعد قوام پیدا کردن شخصیتهای فیلم؛ دو زن قصه کاملا شخصیت میشوند ولی از مرد قصه دوریم. گویی مرد قصه بهانهایست برای پرداختن به داستان دو زن در حالیکه در عمل فراتر از بهانه است و بخش مهمی از فیلم است. متاسفانه مرد قصه ساخته نشده است و چون شخصیتش ساخته نشده نمیتوان وارد دنیایش شد و مثلا نمیتوان فهمید که با این حد از نترس بودنش چرا به سراغ عشقش بعد از فوت همسرش نیامده. دلیلی همچون پسر داشتن ماهی بیان میشود اما چون شخصیت مرد فیلم روشن نیست و اصلا شخصیت نشده است این دلایل کار نمیکند. اما از بعد مشخص شدن سرنوشت؛ دو شخصیت محوری سرنوشتشان مشخص میشود اما به شکلی عجیب سرنوشت شخصیت ماهی نامشخص رها میشود که این ضعف دیگر این فیلم است. از نظر بازیها هدیه تهرانی به کمک چهرهپردازی درخشان کاملا توانسته از پس درآوردن چنین نقشی بر بیاید، البته از نظر لهجه به نظردر بعضی سکانسها لهجه فراموش میشود و هدیه تهرانی کاملا تهرانی سخن میگوید. بازی مریلا زارعی هر چه میگذرد بهتر میشود. در اوایل فیلم بازیش روح ندارد و گویی دارد ادا در میاورد اما هر چه به انتها نزدیکتر میشویم بهتر میشود. همچنین نباید از بازی خوب بازیگر ایفاکنندهی نقش برادر ماهی بگذریم که بازی یکدست و روانی ارایه میدهد. فیلم اسرافیل صرفنظر ازمشکلات گفته شده فیلم خوبیست اما نمیتواند در ذهن مخاطب بماند و سوالی برای مخاطب ایجاد کند. در سالن سینما با مخاطب است و پس از آن فراموش میشود.
شخصیت محوری فیلم اسرافیل کیست؟ ماهیست که فیلم با او شروع میشود؟ مرد داستان است که سر میرسد؟ و یا ستاره است ؟ راستش هر سه شخصیت محوری هستند و در فیلمی که سه شخصیت محوری دارد همه این شخصیتها باید قوام پیدا کند و سرنوشتشان مشخص شود. در بعد قوام پیدا کردن شخصیتهای فیلم؛ دو زن قصه کاملا شخصیت میشوند ولی از مرد قصه دوریم. گویی مرد قصه بهانهایست برای پرداختن به داستان دو زن در حالیکه در عمل فراتر از بهانه ...
اسرافیل ندمید
پیش از هر بحثی این را باید بپذیریم که کارگردانان زن در ایران اغلب به دنبال احیای حق زنان هستند این را از چند فیلم آخر درخشنده و میلانی میتوان دریافت. البته رخشان بنی اعتماد استثنایی در این میان است، آیدا پناهنده را با ناهید شناختم و برای فیلم اولش احترام ویژهای قائلم، هرچند بابت همین احترام بارها از سوی همکاران سرزنش شدهام اما معتقدم پناهنده یک جسارت خاصی در تصویر کردن احوال زنانه دارد. این احوال زنانه در فیلم « اسرافیل» نیز وجود دارد، پناهنده دنبال احیا حق نیست او فقط به مانند یک ناظر تنها این دنیای زنانه را به مخاطب معرفی میکند، پناهنده در اسرافیل احوال خوبی از میانسالی یک زن را تصویر میکند از یاد عشق سالهای جوانی، از غمباد درد از دست دادن فرزند و از بار روانی یائسگی اما تمام اینها ...
پیش از هر بحثی این را باید بپذیریم که کارگردانان زن در ایران اغلب به دنبال احیای حق زنان هستند این را از چند فیلم آخر درخشنده و میلانی میتوان دریافت. البته رخشان بنی اعتماد استثنایی در این میان است، آیدا پناهنده را با ناهید شناختم و برای فیلم اولش احترام ویژهای قائلم، هرچند بابت همین احترام بارها از سوی همکاران سرزنش شدهام اما معتقدم پناهنده یک جسارت خاصی در تصویر کردن احوال زنانه دارد. این احوال ...
به دنبال پناه
متاسفانه فیلم قبلی خانم پناهنده را تماشا نکرده ام و بنابراین ناچارم "اسرافیل" را تنها در قیاس با خودش تحلیل کنم.
فیلم، طرح اولیه خوبی دارد. مسئله ی بازگشت یک مسافر (پژمان بازغی) پس از سالها به کشورش، مواجهه اش با معشوقه ای قدیمی که به تازگی پسر جوانش را از دست داده است (با بازی هدیه تهرانی) و درگیری عاطفی اش با دختر جوانی به نام سارا (هدی زین العابدین) که آرزوی مهاجرت به کانادا را در سر می پروراند و دلش می خواهد به واسطه ی ازدواج این اتفاق برایش به وقوع بپیوندد تا هرچه زودتر خود را از خانواده ی پرمشکلش جدا کند.
آنچه در وهله ی اول «اسرافیل» را فیلم متفاوتی جلوه می دهد، فرم روایی آن است. نحوه روایت دو داستان که نه به موازات هم بلکه به شکلی مجزا (مانند کارهای اپیزودیک) پیش می روند ...
متاسفانه فیلم قبلی خانم پناهنده را تماشا نکرده ام و بنابراین ناچارم "اسرافیل" را تنها در قیاس با خودش تحلیل کنم.
فیلم، طرح اولیه خوبی دارد. مسئله ی بازگشت یک مسافر (پژمان بازغی) پس از سالها به کشورش، مواجهه اش با معشوقه ای قدیمی که به تازگی پسر جوانش را از دست داده است (با بازی هدیه تهرانی) و درگیری عاطفی اش با دختر جوانی به نام سارا (هدی زین العابدین) که آرزوی مهاجرت به کانادا را در سر می پروراند ...
بسیار ضعیف
فیلمنامه ضعیف
لهجه شمالی چی بود
این چه مدل دایی غیرتی بود که دختره یه هفته با ماشین پژمان بازغی میرفتم بیرون پیداش نبود
یکنواخت و حوصله سر بر
نیاز مبرم به دو بار اسپرسو خوردن در حین فیلم داره
فقط با چند تا بازیگر نمیشه فیلم ساخت
فیلم عمیقی بود / باید تجربه داشته باشی تا بتونی همزاد پنداری کنی/ در غیر اینصورت باید درک عمیقی داشته باشی/ اگر هیچکدومو نداشته باشی فیلم برات مناسب نخواهد بود/
درباره عشق قدیمی و دیدار مجدد بعد از سال هاست
فیلم خوبی بود
واقعیت زندگی
تعصب خانواده های شهرستانی
عشق در گذر زمان
درگیری و مشکلات خانواده ها
پراکنده نبود
پایان درستی داشت
ریتم اش کند نبود
همه چیز درست و به جا
۱
0
پاسخ
گزارش تخلف
۷ سال پیش
۱ اسفند ۱۳۹۶
به نظر من فیلمنامه خوبی داشت ولی یک کمی ریتمش کند بود. بازی ها هم خیلی خوب نبودن البته خانم زارعی خوب بود.
در کل فیلمی هست که یک بار دیدنش توصیه می شه.
0
0
پاسخ
گزارش تخلف
۷ سال پیش
۱۹ خرداد ۱۳۹۶
دیدن هدیه تهرانی و دیالوگ گفتنش باطرزی خاص که فقط مختص خودشه خیلی از مردم را به سینما میبره خصوصا مریلا زارعی هم باشه که کنارهم شاهکارمیشه
۲
0
پاسخ
گزارش تخلف
۷ سال پیش
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
هدیه خانم معرکه است معرکه خانم زارعی عزیز هم مگه میشه عالی نباشد
۴
0
پاسخ
گزارش تخلف
۷ سال پیش
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
هدیه تهرانی لهجه رو نتونسته بود دربیاره بعد نامزدش کردن! اون وقت بازیگر خوبی مثل زهرا داوودنژاد در فیلم "شماره 17 سهیلا" اصلا کاندیدم نشد!
0
۴
پاسخ
گزارش تخلف
۸ سال پیش
۱۹ اسفند ۱۳۹۵
فیلم خوبی بود. حقش تو جشنواره مثل فیلم قبلی خانم پناهنده پایمال شد
۷
0
پاسخ
گزارش تخلف
۸ سال پیش
۲۷ بهمن ۱۳۹۵
دوستان عزیز به نظر زیادی احساساتی شدن؛ بازی تهرانی بسیــــــــــار ضعیف و دم دستی بود. حتی نتونسته بود راکورد لهجه شو نگه داره. بازی مریلا زارعی یک سر وگردن بهتر بود. در کل اصلاً فیلم نتونسته بود به هدف خاصی برسه. در سطح یک سوژه تکراری و مثلث عشقی سست باقی مونده بود
۸
۵
پاسخ
گزارش تخلف
۸ سال پیش
۲۴ بهمن ۱۳۹۵
تهرانی فیلم بازی کنه فقط. اصلا فیلم بیخود. همین که باشه عالیه.
۹
۲
پاسخ
گزارش تخلف
۸ سال پیش
۱۹ بهمن ۱۳۹۵
تهرانیه عزیزم - چقد کاریزما داره این آدم.اصن به فیلم تشخص میده.
۱۵
۴
پاسخ
گزارش تخلف
۸ سال پیش
۱۹ بهمن ۱۳۹۵
نقاط قوت:
بازی هدیه تهرانی و پژمان بازغی
قصه خوب
گارگردانی خوب
نقاط ضعف:
شخصیت مریلا زارعی درنیامده بود
داستان قدری تکه پاره شده بود
وجود دو داستان ناهمگون در یک فیلم
۸
۵
پاسخ
گزارش تخلف
۸ سال پیش
۱۸ بهمن ۱۳۹۵
مریلا زارعی بهترین بازیگر این فیلم بود که کاندید نشد
۸
۳
پاسخ
گزارش تخلف
۸ سال پیش
۱۸ بهمن ۱۳۹۵
مریلا زارعی بهترین بازیگر این فیلم بود که کاندید نشد
یک مقداری کند بود ولی بازی هدیه تهرانی و مریلا زارعی بی نظیر بود. داستان عاشقانه جالبی بود.
۱۰
۱
پاسخ
گزارش تخلف
۸ سال پیش
۱۸ بهمن ۱۳۹۵
فیلم قابل قبول بود. فقط یکم ریتمش کند بود. یکم هم شخصیت پردازی مرد داستان احتیاج به کار بیشتر داشت. اگر در تدوین مجدد تلاش کنند قدری فیلم رو از دوپاره بودن نجات بدن بهترم می شه. بازی خانم هدیه تهرانی هم بر خلاف نظر بقیه خوب بود. امتیاز 6 از 10
۸
0
پاسخ
گزارش تخلف
۸ سال پیش
۱۸ بهمن ۱۳۹۵
این فیلم از هر نظر که حساب کنی فیلم بدیه / یه فیلم نامه فاجعه که تکلیفش با خودش مشخص نیست / بازی های به شدت معمولی و بعضا بد بازیگرا / فیلم برداری به شدت متوسط / یه داستان بدون کشش که هیچ جذابیتی برا تماشاگر نداره مخصوصا در قسمت اول فیلم / و از همه بدتر دوپاره بدون فیلم هست که اصلا منطق نداره و باعث سقوط فیلم میشه / من که با دیدن ناهید به این کارگردان امیدوار شده بودم و با اشتیاق رفته بودم فیلم دومش رو ببینم حسابی نا امید شدم و پشیمون از وقتی که تلف کردم برای این فیلم / دیدنش رو به هیچ وجه توصیه نمیکنم/
تصویربرداری و بازی خاص هدیه تهرانی خیلی خوب بود.بهتر از فیلم های پر سر و صدای هیچی ندار!
۱۰
۲
پاسخ
گزارش تخلف
۸ سال پیش
۱۷ بهمن ۱۳۹۵
نیمه اول بشدت ضعیف و واقعا از زمانیکه فیلم وارد تهران میشه نجات پیدا میکنه..با بازی های خوب{{در پارت تهران}}بازی عجیب خوب پوریا رحیمی سام و بهترین بازیگر نقش مکمل زن تا این لحظه مریلا زارعی...از ناهید خیلی بهتر بود...
یه فیلم دو پاره . نیمه دوم فیلم که انگار اصلا یه فیلم دیگس که چسبوندن به نیمه اول فیلم . روایت فیلم به شدت تخت و بدون کشش هستش . کاراکترها با کمترین جزئیات طراحی شده اند . هدیه تهرانی با ته لهجه شمالی اصلا خوب نیست . بقیه هم در یک سطح هستن . تو این جمع فقط مریلا زارعی می درخشه . با تماشای اسرافیل اون توقعی که بعد از تماشای فیلم ناهید ایجاد شده بود برام رسما به هم ریخت
۴
۶
پاسخ
گزارش تخلف
۸ سال پیش
۱۳ بهمن ۱۳۹۵
شدیداً بی کشش. بازی نوید داره زیادی تکراری می شه. هدیه تهرانی خوب بود ولی بازیش در حد سیمرغ نیست. سیمرغ امسال مال ترلان پروانه برای فیلم "فراری" هست
موسيقي متن خوب و صحنه هاي چشم نواز از لوكيشن خوب، فيلمنامه نسبتا خوب ، يه جاهايي سرعت فيلم زيادي كند ميشد وخسته كننده ميشد ولي در مجموع ارزش ديدن رو داره.
کار خوبی بود... باز هم انتخاب هوشمندانه لوکیشن مثل فیلم ناهید... تلفیق موسیقی خوب و قاب های دلچسب تصویر... آغاز و پایان خوب. از ایرادات فیلم می شه به لهجه ها اشاره کرد... خوب از آب در نیومده بود. تیم خوب بازیگری و فیلمنامه شسته رفته. بعد از دیدن فیلم برگه می پسندم و به صندوق آرا انداختم. در کل خوب و دلنشین
۳
۴
پاسخ
گزارش تخلف
۸ سال پیش
۱۱ بهمن ۱۳۹۵
فیلم برداری ضعیف صداگذاری مصنوعی و البته بازی خوب خانم تهرانی