روایت چهار سال تلاش شبانهروزی زنی به نام فرزانه حجازی است که توسط یک عاشق کینهجو مورد ظلم واقع شده و در احقاق حق خود دچار حوادث عجیب و پیچیدهای می شود... زندگی در یک پانسیون شبانهروزی باعث میشود سرسختی فرزانه برای گرفتن حق از قانون مسیر جدیدی پیدا کند.
اگر هسته ی مرکزی فیلمنامه، باورپذیر نباشد، مقدمه ها، پیامدها و باقی بخش ها نیز چنگی به دل نمی زنند. این تفاوت اصلی «این زن...» با «لانتوری» است. شاید «لانتوری» فیلم کاملی نباشد اما حُسن بزرگی دارد و آن باورپذیری هسته ی مرکزی فیلمنامه اش یعنی مسئله ی«اسیدپاشی» است. در "لانتوری" رویدادها زنجیروار پشت سر هم قرار میگیرند، دلایل علت و معلولی کافی در دل درام، بستر را برای بخش اصلی و درواقع نقطه اوج آن فراهم می کنند اما این مسئله در «این زن..» در نازل ترین سطح ممکن قرار دارد. داستان، به شدت لنگ می زند. فیلمنامه ضعف ها و گاف های غیرقابل اغماضی دارد که به همین دلیل قادر به پاسخ گویی به بسیاری از پرسش های مخاطبش نیست! مثلاً چرا باید یک عامل اسیدپاشی بعد از پنج سال دستگیر شود؟ در این پنج سالِ گمشده فرزانه (میترا حجار) که قربانی اسیدپاشی بوده؛ چه کار می کرده؟ پدر سختگیرش، شوهر حساس اش، خانواده اش ... هیچ کس پیِ این ماجرا را نگرفته؟ علتِ عشق دیوانه وار سارا (لعیا زنگنه) به بهرام (کامران تفتی) چیست؟ آیا مردی که متهم به اسیدپاشی ست و زندگی زن دیگری را براحتی خراب کرده است مستحق چنین عشق عجیب و غریبی است؟ چه طور ممکن است همسر فرزانه در طول آن چهار سال نتواند زنش را پیدا کند؟ و آیا با دیدن یک مجله ی زرد و نه چندان مطرح ناگهان منقلب می شود و به زنش بازمی گردد؟ چفت و بست های سست فیلمنامه و باسمه ای بودن رویدادها کار را به سریال های قدیمی تلویزیونی نزدیک می کند که عناصرِ گره گشایی و حل و فصل در آن ها تقریباً نادیده گرفته شده است و مسائل در آن ها به شکل افسانه واری حل و فصل می شوند.
«لانتوری» نیز در مقایسه با «عصبانی ...
اگر هسته ی مرکزی فیلمنامه، باورپذیر نباشد، مقدمه ها، پیامدها و باقی بخش ها نیز چنگی به دل نمی زنند. این تفاوت اصلی «این زن...» با «لانتوری» است. شاید «لانتوری» فیلم کاملی نباشد اما حُسن بزرگی دارد و آن باورپذیری هسته ی مرکزی فیلمنامه اش یعنی مسئله ی«اسیدپاشی» است. در "لانتوری" رویدادها زنجیروار پشت سر هم قرار میگیرند، دلایل علت و معلولی کافی ...
داستانی باورنکردنی از یک فاجعه
قابِ شریفِ سینما برای ارتباط و انتقال درست یک قصۀ منسجم پدیدآمده است اما گاهی اوقات در تاریکی سالن سینما قاب هایی را می بینیم که اساسا برای سینما نیستند و باعث می شوند که جایگاه و ارزش سینما در میانِ مخاطبان افت شدیدی کُند، بعضی از فیلم های حال حاضر بدون در نظر گرفتن مدیوم سینما، تلویزیونی هستند و نمی توانند در چارچوب سینما قصه تعریف کنند، این ضعف در ساختار یک فیلم از سوی فیلمساز نادیده گرفته می شود نام این ضعف ذوق زدگی فیلمساز است که می خواهد با یک فیلمنامۀ ضعیف به سینما برسد مگر می شود؟ از سوی دیگر مخاطب در این گرانی بلیت وقتی با این گونه فیلم ها مواجه می شود امکان دارد دیگر برای سینما رفتن انگیزه یی نداشته باشد زیرا که مخاطب می تواند همچین فیلم هایی را بدون هزینه و زمان صرف کردن ...
قابِ شریفِ سینما برای ارتباط و انتقال درست یک قصۀ منسجم پدیدآمده است اما گاهی اوقات در تاریکی سالن سینما قاب هایی را می بینیم که اساسا برای سینما نیستند و باعث می شوند که جایگاه و ارزش سینما در میانِ مخاطبان افت شدیدی کُند، بعضی از فیلم های حال حاضر بدون در نظر گرفتن مدیوم سینما، تلویزیونی هستند و نمی توانند در چارچوب سینما قصه تعریف کنند، این ضعف در ساختار یک فیلم از سوی فیلمساز نادیده گرفته می شود ...
نمیدونم چرا همه نظر بد گذاشتن خیلیییییی باحال بودددد آخرشم اشکمو درآورد خیلی قشنگ اجزای سناریو باهم وصل بود و مساله قصاص رو یک حق شرعی در نظر گرفته بود بدون اینکه قائلین بهش متهم به خشونت بشن ..... توو نظرات هم گفته بودند معلوم نبود اخرش چی میشه فیلمو خوب ندیدند پاشید اسید رو دیگه یه بار دیگه عقب جلو کنید فیلمو اون لحظه که اسیدو پاشید توو رویای زنه نبود که واقعی بود یه مطلب دیگه هم به نظرم با لانتوری فرق داشت من لانتوری رو ده دقیقه اولش خاموش کردم دیگه ندیدم البته ولی از همون اولش معلوم بود که لانتوری به تقلید از این کسایی که ژست روشنفکری و حقوق بشر دارند قصاص رو نفی میکرد ولی این فیلم قشنگ و لکم فی القصاص حیوة یا اولی الالباب رو نشون میداد مخصوصا اینکه توو جامعه میبینیم ثمرات عفو قصاص رو اون خانمه که اسمشو یادم رفته بعد ازینکه اسید بهش پاشیدن عفو کرد بعد که دیگه این عمل غیرانسانی رایج شده بود گفت پشیمون شدم ازینکه عفو کردم و این فیلم بدون القای اینکه قصاص غیر انسانیه و مصداق خشونت قشنگ اجرا کنندگانش رو تحسین میکنه یا لااقل تقبیح نمیکنه یدونه این زن حقش را میخواهد شرف داره به صدتا فیلمایی که اعدام و قصاص رو تقبیح میکنن هرچند خیلی بهتر ساخته باشنشون بالاخره قصاص حکم شرعیه و مطابق نص صریح قرآنه و منکرش کافر حساب میشه .... عزیزانِ سلام سینما اگه فکر میکنید این حرفای بحق تشنج ایجاد میکنه یا به رسالت سایتتون ربط نداره اولا در دفاع از محتوای فیلم بود دوما نخواستید تایید نکنید
۱
0
پاسخ
گزارش تخلف
۸ سال پیش
۱۲ فروردین ۱۳۹۶
برای اسم فیلم احترام قایلم..فیلم نبود باید بگم مسخره ترین چیزی بود که دیدم.
0
۲
پاسخ
گزارش تخلف
۸ سال پیش
۲ فروردین ۱۳۹۶
واقعا افتصاح بود
0
۲
پاسخ
گزارش تخلف
۸ سال پیش
۱۹ اسفند ۱۳۹۵
سوژه اسیدپاشی رو به مسخره گرفته
0
۱
پاسخ
گزارش تخلف
۸ سال پیش
۱۸ اسفند ۱۳۹۵
خطر لو رفتن داستان
اخرش قصاص کرد یا عفو کرد؟
0
۳
پاسخ
گزارش تخلف
۸ سال پیش
۱۴ دی ۱۳۹۵
همه رقمه افتضاح
0
۱
پاسخ
گزارش تخلف
۸ سال پیش
۱۱ دی ۱۳۹۵
بسیار سطحی و ضعیف و در بعضی جاها علیرغم درام بودنش کمدی!
0
۱
پاسخ
گزارش تخلف
۸ سال پیش
۷ دی ۱۳۹۵
فشارم رفت بالا انقدر بد و اعصاب خورد کن بود. آخرشم مشخص نکردن خانومه قصاص می کنه یا نمی کنه
۱
۱
پاسخ
گزارش تخلف
۸ سال پیش
۴ دی ۱۳۹۵
دیگه تاب و تحمل دیدن این فیلمای درپیتی رو ندارم:))
0
۱
پاسخ
گزارش تخلف
۸ سال پیش
۲۲ آبان ۱۳۹۵
بازيها ضعيف سناريو كه زير خط فقر، كارگرداني داغون، هيچيش به يه فيلم خوب نميومد
۶
۱
پاسخ
گزارش تخلف
۸ سال پیش
۲۰ آبان ۱۳۹۵
تقليد از فيلمى مثل "لانتوري" نتيجه اى جز اين نميتونه داشته باشه. خيلي بد و ضعيف.
۵
۱
پاسخ
گزارش تخلف
۸ سال پیش
۱۹ آبان ۱۳۹۵
واقعا فیلم افتضاحی بود-بازی های مصنوعی.همه حرکات و دیالوگ هارو میتونستی حدس بزنی اصلا کارگزدان جایی برای فکرکردن نزاشته بود
۴
۱
پاسخ
گزارش تخلف
۸ سال پیش
۱۵ آبان ۱۳۹۵
فاجعه!
۶
۱
پاسخ
گزارش تخلف
۸ سال پیش
۱۴ آبان ۱۳۹۵
مرگ من یکی جواب بده! لعیا زنگنه تا چه سنی قراره نقش دخترای جوونو بازی کنه؟؟؟ فاز کارگردان چی بود که کامران تقتی رو همسر ایشون در نظر گرفته بود واقعن؟؟؟؟؟؟
۷
۱
پاسخ
گزارش تخلف
۸ سال پیش
۱۳ آبان ۱۳۹۵
سوژه ش كه تقليد از "لانتوري" بود؛ بازيها و كارگرداني و موسيقي و همه چيشم ضعيف و خيلي كليشه اي. نميدونم سينماي ايران چه مسيري رو در پيش گرفته واقعا!
۴
۱
پاسخ
گزارش تخلف
۸ سال پیش
۹ آبان ۱۳۹۵
به نظر من هنوز هم "فیلمفارسی" ساخته میشه و این فیلم یک نمونه ی بارز از فیلمفارسیه!
۷
۲
پاسخ
گزارش تخلف
۸ سال پیش
۸ آبان ۱۳۹۵
نمیدونم نظرات رو منعکس می کنن یا نه ولی این فیلم شاید ضعیف ترین فیلمی بود که امسال دیدم. چیزی تو مایه های دلبری. واقعاً باورکردنی نیست در سال 95، فیلم هایی در حد سریال های دهه 60 ساخته می شه. بازم صد رحمت به اون سریالا تازه .....
۷
۱
پاسخ
گزارش تخلف
۸ سال پیش
۳۰ مهر ۱۳۹۵
خيلي خيلي ضعيف بود.بازيا هيچ حسي نداشت.حيف وقت
۹
۴
پاسخ
گزارش تخلف
۸ سال پیش
۲۸ مهر ۱۳۹۵
به معنای واقعی کلمه مزخرف
یه کپی افتضاح از فیلم لانتوری بود، با این تفاوت که لانتوری کلی حرف برای گفتن داشت ولی این فیلم پر از مفاهیم کلیشه ای سطحی بود
با کلی نماهای طولانی آب بسته شده مدت فیلم شده 80 دقیقه (یعنی حرفی هم برای گفتن نداره)
واقعا اگر ذره ای برای وقتتون ارزش قائلید نرید ببینید!
۴
۵
پاسخ
گزارش تخلف
۸ سال پیش
۲۶ مهر ۱۳۹۵
موضوع داستان و روایت خطی داستان خوب بود و سوژه بکری داشت ولی شخصیت پردازی و درآوردن داستان خیلی خوب نبود و انگار واسه دهه 60 بود بازی کامران تفتی عالی مخصوصا صحنه قصاص و بازی خانم ها حجار و زنگه هم خوب بود