داستان دختری جوان و کم تجربه به نام «ملیحه» است که با ازدواجی نادرست و بدون رضایت خانواده با جوانی به نام سیامک (با بازی میلاد کی مرام) دچار مشکلاتی می شود.
نقد و بررسی فیلم ملی و راه های نرفته اش
تحلیلگر:مهیار محمد ملکی
#مهیارمحمدملکی
نقد و بررسی این فیلم را با این جمله آشنا آغاز میکنم
تاریخ دو بار تکرار میشود بار اول تراژدی و بار دوم کمدی
شاید از خودتون بپرسید این جمله چه ارتباط موضوعی با نقد فیلم ملی دارد برای فهم این مهم کمی صبور باشید و بنده مهیار محمد ملکی را تا پایان بررسی همراهی فرمایید
ملیحه در صندوق عقب خودروییست گوشی همراهش در دستش است دلهره و اضطراب در چهره اش پیداست شماره ای را تماس میگیرد و جمله ای را به زبان میاورد الو من الان توی صندوق عقب ماشینشم اون میخواد منو بکشه و کات به تیتراژ .
تیتراژ هم با موسیقی آرامی که در بر دارد ما را به هیچ عنوان نسبت به فضا یا اتمسفر قصه خوشبین نمیکند چرا که چیزیکه یاد ما میاورد همان آرامش قبل طوفان است
تهمینه میلانی با سکانس ابتدایی فیلم سعی دارد مخاطب خود را در همان ابتدا به سبک فیلم های هالیوودی و با تکنیکی مشابه از نوع فلش فوروارد درگیر بحث موضوعی کند این سکانس به میزان زیادی شبیه به فیلم های آشنایی همچون دفن شده میباشد
ملی و راه های نرفته اش را دقیقا میتوان در بهترین حالت ادامه دهنده و در بد ترین حالت میتوان تکرار کننده راه فیلم هایی همچون قرمز از فریدون جیرانی دانست فیلمی که با یک اتمسفر مشابه سعی دارد از رابطه ای سخن به میان اورد که همانند کابوس است و حقیقتی غیر قابل انکار در مورد مردانی که با حکمفرمایی زن را همچون وسیله یا برده ای برای خواسته های خود میبینند به طور کلی فیلم به صورت کاملا جانبدارانه سمت و طرف ماهور الوند در نقش ملیحه است دختری که به خیال کسب ازادی بیشتر از خانواده گریخته و تن به ازدواج با مردی داده که به گمانش چشم انداز روشنی در زندگی اوست منتها زمانیکه ...
نقد و بررسی فیلم ملی و راه های نرفته اش
تحلیلگر:مهیار محمد ملکی
#مهیارمحمدملکی
نقد و بررسی این فیلم را با این جمله آشنا آغاز میکنم
تاریخ دو بار تکرار میشود بار اول تراژدی و بار دوم کمدی
شاید از خودتون بپرسید این جمله چه ارتباط موضوعی با نقد فیلم ملی دارد برای فهم این مهم کمی صبور باشید و بنده مهیار محمد ملکی را تا پایان بررسی همراهی فرمایید
ملیحه در صندوق عقب خودروییست گوشی همراهش در دستش است دلهره ...
خانه ی ناامن
تهمینه میلانی در ادامه ی فیلم های دیگرش مَلی و راه های نرفته اش را ساخته است، نگرش و نگاه فیلمساز از اولین ساخته اش تا خلق این اثر هیچ تغییرِ محتوایی نکرده است و کماکان آسیب اجتماعی و اساسا مسئله ی زنان و نقش آنها در اجتماع یا خانواده برایش اهمیت بسزایی داشته است ، میلانی صرفا یک فیلمساز فمینیست است که می کوشد ابعاد نگاهش را گسترده کند اساسا سینمای میلانی ضد مرد است و همیشه برای زنان فیلمش سنگ تمام می گذارد تا از آن ها قهرمان بسازد بهره گیری میلانی از خلق شخصیت زن و آسیب های اجتماعی یا خانوادگی باعث شده او به یک فیلمساز فمینیست تبدیل شود.
مَلی و راه های نرفته اش فیلم خشنوت آمیز و دردناکی ست، می شود گفت که این فیلم مسیر دوزن را ادامه می دهد مردی که به دلیل شک های نابجایش همسرش ...
تهمینه میلانی در ادامه ی فیلم های دیگرش مَلی و راه های نرفته اش را ساخته است، نگرش و نگاه فیلمساز از اولین ساخته اش تا خلق این اثر هیچ تغییرِ محتوایی نکرده است و کماکان آسیب اجتماعی و اساسا مسئله ی زنان و نقش آنها در اجتماع یا خانواده برایش اهمیت بسزایی داشته است ، میلانی صرفا یک فیلمساز فمینیست است که می کوشد ابعاد نگاهش را گسترده کند اساسا سینمای میلانی ضد مرد است و همیشه برای زنان فیلمش سنگ تمام ...
نقد روانشناسانه فیلم "ملی و راه های نرفته اش"
"درون یک ذهن روان پریش"
تهمینه میلانی را سالهاست به عنوان فیلمسازی می شناسیم که دغدغه اصلی اش طرح مسائل و مشکلات همجنسانش بوده است و در این راه سختی های بسیاری را نیز متحمل شده است. سختی هایی از تحمل برچسب ضدمرد بودن و رادیکال فمینیست بودن گرفته تا اتهام به بی دانشی در سینما و عدم تسلط بر آن؛ سینمای میلانی نیز مانند دیگر فیلمسازان نقاط فراز وفرود بسیاری داشته است؛ برخی فیلمهایش موفق شده اند و برخی ها نه؛ با این حال او سعی کرده است با پشت سر نهادن این بحرانها و پذیرش انتقادات راه خود را برود و به آن چه می خواهد برسد.
در سال های اخیر تهمینه میلانی روی دیگری ...
"درون یک ذهن روان پریش"
تهمینه میلانی را سالهاست به عنوان فیلمسازی می شناسیم که دغدغه اصلی اش طرح مسائل و مشکلات همجنسانش بوده است و در این راه سختی های بسیاری را نیز متحمل شده است. سختی هایی از تحمل برچسب ضدمرد بودن و رادیکال فمینیست بودن گرفته تا اتهام به بی دانشی در سینما و عدم تسلط بر آن؛ سینمای ...
از اول فیلم تا آخرش گریه کردم چون شبیه داستان زندگی خودم بود و تمام اون سختی ها و تحقیر شدنها جلوی چشمم میومد .باورم نمی شد یکی بتونه به این خوبی بی پناهی یک زن رو به تصویر بکشه.غمی که من تمام سالهای زندگیم تو دلم بود وکسی درکم نمی کرد😭😭😭😭😭
یک فیلم کاملا متفات تو این فیلم به خوبی نشون داده شده ک قبل از اینکه خودت و خوب نشناختی نباید ازدواج کنی.هم خودت و هم دو تا خانواده روبیچاره میکنی.سپاس خانم میلانی
من به کسایی که فضای زندگیشون کاملا متفاوت با داستان فیلمه حق میدم که فیلمو قدیمی یا باور پذیر ندونن ولی من تک تک حرکات سیا رو همه حرفای خواهر سیا و همین طور حرفای ملی که از کمبود اعتماد بنفسش میگفت رو درک کردم چون خودم زندگی کردم همه اونارو. خیلی وقت بود که دیگه فکر نمیکردم فیلمسازی تو این موضوعات فیلمی بسازه اصلا دیگه فکر میکردم هیچ کی تو جامعه شرایط زندگی منو نداره ولی این فیلم منو به فکر فرو برد و باعث شد یاد خیلی چیزا واسم زنده بشه
واااااي اين چي بود اينا اهل كجا بودن ايراني بودن اصلاً؟خانم ميلاني ايران زندگي ميكني؟آخه چطور ممكنه به پدر و دوتا برادر دخترشونو اينطوري ببينن هيچييييي نگن حتي دخترو دلداري ندن ؟حتي مادرشم خوشحال بود واسه خودش؟!!!!فيلم منو ياده فيلماي ١٠-١٥ سال پيش ميندازه از نظر ساخت و فرمش ميگم كدوم زني امروزه وجود داره ندونه قانوني ميتونه شكايت كنه از شوهره ديوونش؟وايبر كو الان تو سال ٩٦-٩٧ آخه؟الان زنه زيادي از اين فيلم جديد تر و باور پذير تره!!!آخه واقعا روز عروسيشون پسره با فاميلاي زنش آشنا نشده بود كه بعد از جشن بپرسه اون كي بود تازه بفهمه دايبش بود بازم گير بده؟!!!دايي كه ديگه داييه همه ميدونن محرمه!!!!بعد همكلاسياي كلاس خياطي ملي وسط كوچه خونه شوهر ملي چيكار ميكردن اتفاقي اون وقت شب؟واقعا موندم ميلاني چطور اينو ساخته😐ميتونست مثلا نشون بده دختره خونوادش نگرانشن بهش گير ميدن حساسن روش نه اينكه تو عصر حجرن الكي زنو مرد ميكنن و ميزنن تو سرش چون دختره!!!!موضوع تكراري بود ولي ميشد تو روزگاره امروز ايران ساخته شه نه ٢٠-٣٠ سال پيش....ميلاد كي مرام حرفه ايبه؟واقعا شبيه بالي خانه؟اصلا نتونسته بود در بياره اين نقشو!!!!هزارتااا بهتر داريم مثل حامد بهداد...نويد محمدزاده...امير جديدي و...ولي با انتخاب كي مرام درجه ٢ بودن فيلمو به درجه ٤-٥ تبديل كرده بود....كلا متاسفم نظرم راجعب ميلاني عوض شد من هنوز تو كف زن زيادي بودم ولي ملي و راه هاي نرفته اش همرو خراب كرد
فیلم خوبی بود و افسوس میخورم چرا در سینما ندیدم ، مخاطب نظرم "سمن ف" که به این شدت انقاد کردن و عرش کردند ما الان این مشکلات را نداریم! از ایشون خواهش میکنم که فردا صبح یک سری به دادگاه ها یا پزشکی قانونی نزدیک به منزل خودتون بزنید و اگر نبود بعدش اظهار نظر کنید! الانم هست به همون شدت قبل ! هنوزم مرد های هستند که برادر گیر بخواند بدن چ برسه به دایی! گیره شما کلمه وایبره!
امشب این فیلم رو دیدم. خانوم میلانی معمولا به مشکلات جامعه میپردازن ، مشکلاتی که بایستی براشون فکری اندیشیده بشه و خوبه که استارت این موضوعات در سینما زده میشه. هرچند قاعدتا ما همچنان راهکارهایی برای حمایت از حقوق زنان در جامعه نمیبینم ولی حداقلش اینه که ممکنه تلنگری برای برخی خانواده ها باشه. به نظرم این فیلم نگاه فمنیستی نداشت . همچنین از نظر روانشناسی بسیار جای بحث و تحلیل داره. سیا خودش زاییده خانواده ای مشکل دار بود با مادری که دائم تحقیرمیشده ولی بخاطر بچه ها پای اون زندگی می مونه و امروز این خودشه که میخواد زور بگه یه جورایی دنبال کسیه که بتونه عقده هاشو سرش خالی کنه و یا اصلا دنبال کسیه که مثل خودش تحقیر بشه تا رنج تحقیرهای خودش کمتر بشه و ملی در خانواده ای که برادر بزرگ زور میگه و ترس از ابرو داره تا مادری بی توجه که به دنبال علایق خودشه و ملی نقشی جز یک خدمه در خونواده نداره... اینها ریشه مشکلات روانی در ما ادمهاست. به هر صورت فیلم پایان جالبی نداشت و به نظرم کارگردان به دلیل پیچیدگی موضوع و شاید بخاطر تکراری نشدنش از جمع بندیش صرف نظر کرده .ارزش یکبار دیدن رو داره
فیلم خوبی بود اما نتونست آخرش جمعبندی خوبی انجام بده و یه سری اتفاقات مختلف بدون پایان مشخص باقی موندن
0
0
پاسخ
گزارش تخلف
۷ سال پیش
۱ اسفند ۱۳۹۶
آقا جون یه فیلمی رو دوست ندارید، نداشته باشید. دیگه چرا فحش میدید و توهین می کنید به سازنده ش؟ اصلاً کار درستی نیست. این آدمها کلی سرمایه میزارن واسه این کار. از جونشون و عمرشون مایه میزارن. کمی مهربون باشیم هیچی از مون کم نمیشه
۱
0
پاسخ
گزارش تخلف
۷ سال پیش
۲۸ بهمن ۱۳۹۶
فیلم خوبی بود. البته بهترین فیلمهای میلانی همون هایی هستند که در دهه 70 ساخت
0
0
پاسخ
گزارش تخلف
۷ سال پیش
۸ دی ۱۳۹۶
نمی شه گفت عالی ولی بد نبود. کلاً خانم میلانی فیلم رو به منظور اطلاع سازی و آگاهی جامعه می سازه پس توقع نداریم با فیلم هنری رو به رو بشیم. همینم خوبه. دستشون درد نکنه
0
0
پاسخ
گزارش تخلف
۷ سال پیش
۵ دی ۱۳۹۶
اگر بدون گارد این فیلم رو می دیدید شاید بیشتر خوشتون میومد
از اين خوشم اومد كه جسارت زيادي به خرج داده بود و ب سراغ موضوعي رفته بود كه خيليها ازش ابا دارن. ولي به نظرم ميتونست دو تا هنرپيشه بهتر براي نقش اول بذاره. حتي براي نقشهاي فرعي. بازيهاي فرزانه نشاط خواه و شوهرش و برادراي ملي خيلي تصنعي بود. بازي كيمرام هميشه بده. ماهور الوند هم مشخصا كم تجربه ست. به نظرم فيلمنامه خوب بود ولي ساختش مي تونست خيلي بهتر باشه. منتظر كارهاي بهتر از اين فيلمسازعزيز مي مانيم
۳
0
پاسخ
گزارش تخلف
۷ سال پیش
۱۶ آذر ۱۳۹۶
خوب بود
۲
۲
پاسخ
گزارش تخلف
۷ سال پیش
۲۳ آبان ۱۳۹۶
بعضی از دوستان نسبت به فیلم کم لطفی دارن. من انتظار داشتم خیلی از این ها بدتر باشه ولی نبود. عالی نبود ولی یک فیلم متوسط نسبتاً خوش ساخت بود. بازی هاش بد نبودن. موقعیت هاش قابل درک بودن. و در کل فیلم اجتماعی خوبی بود. خواهشاً کمی با مهربانی بیشتر فیلمها را تماشا کنید عزیزان
۵
۱۰
پاسخ
گزارش تخلف
۷ سال پیش
۲۱ آبان ۱۳۹۶
فیلم خوبی بود و قابل توجه . بازیا و ... همه خوب بود . تو بعضی نقدا نوشتن خانواده ملی مذهبی و ابرودار بودند. کجا چنین چیزی هست؟ اول فیلم که نشون می داد برادره کتک می زد و خانواده بی فرهنگی بودن . از رفتار و حرکات دو تا برادر ملی ام معلوم بود. خانواده سیامکم که کاملا بی فرهنگ بودن . از کتک زدنش معلوم بود . نهایت بی فرهنگی رو تو این فیلم نشون می داد . کجا خانواده هاشون مذهبی بودن ؟
۲
۱۰
پاسخ
گزارش تخلف
۷ سال پیش
۲۰ آبان ۱۳۹۶
درود
واقعا متاسفم كه جامعه و غالب مردم براي فرار از مسووليت اجتماعي و ادامه دادن زندگي خويش درر امنيت و آرامش ترجيح مى دن اين فيلم رو غير واقعي ببينن و حاضر ميستن بفهمن كه اين فيلمنامه فرافكنى خود همين اجتماع است من ملي. زني كه تكه پاره شد در زير مردان همين اجتماع ... روبرور هستم با يك جامعه بيمار و خود خواهي كه حتي حاضر نيستن درد حقيقي امثال منو ببين و مايلن براي حفظ امنيت و ارامششون برچسپ فمينيستي به كساني كه به فكر من هستن بزننو اين فيلم رو اغراق ببينن. متاسفم كه بايد بگم تا انقدر اين جمعه خود خواه هستن حقشونو هست كه در عقب موندگى فرهنگى. غوطه ور بشن ... به اميد روزي كه ملي. بتونه به دونه دونه افراد نفهم اين اجتماع. شدت و عمق دردشو منتقل كنه /. 🙏
۵
۱۵
پاسخ
گزارش تخلف
۷ سال پیش
۱۳ آبان ۱۳۹۶
نکنه جالب اینجاست که فمینیستها هرچه دلشون بخواد میگن و هرتوهینی دلشون بخواد میکنن. کسی نیست که باهاشون مخالفت کنه و در مورد اراجیفشون توضیح بخواد. حالا میخواد اون شخص مهران مدیری باشه یا تهمینه میلانی.
۷
۱۰
پاسخ
گزارش تخلف
۷ سال پیش
۱۱ آبان ۱۳۹۶
خیلی دلم میسوزه بعضی بازیگرا مثل اقای کی مرام یا اقای مهرداد صدیقیان و....چون چندتا نقش منفی بازی می کنن باعث میشه مردم به دلیل نفرت از اون شخصیت توی فیلم تموم استعداد بازی این ستاره هارو نادیده بگیرن
یعنی واقعا عجیب خنده داره
اقای کی مرام فوووووقققققق العععععااااده بودن هییییچکی نمی تونست به این خوبی از پس این نقش بربیاد اقای کی مرام واقعا قابلیت یک ستاره دارن امیدوارم به درجه بالاتری برسن چون ایشون یه دونست
۲
۱۲
پاسخ
گزارش تخلف
۷ سال پیش
۱۰ آبان ۱۳۹۶
چرت ترین شیوه برای به تصویر کشیدن یک معضل بحرانی اجتماع. بازی های افتضاح همه بازیگران از افسر اسدی گرفته تا میلاد کی مرام و در کل فیلمی تاریک و سیاه و بدساخت. جداً عشق آقای نیک بین به خانم میلانی ستودنیست که برای ساخت چنین اراجیفی این همه هزینه می کنن
بازی های فیلم افتضاح ، کارگردانی خیلی بد ... ولی موضوعی که به سراغش رفته بود بکر بود. کاش درست تر درش می آورد
۱۴
0
پاسخ
گزارش تخلف
۷ سال پیش
۶ آبان ۱۳۹۶
به نظر من بدترین فیلم تهمینه "یکی از ما دو نفر" بود که دختر خواهرشم گذاشته بود نقش اصلی رو بازی کنه و اصلاً به نظر من جالب نیومد. ولی این فیلم بد نبود و به موضوعی اشاره کرده بود که مسئله روز جامعه س. والا کم نیستند دخترانی که مثل ملی با چشم و گوش بسته فقط به خاطر چشم و ابرو زن یکی می شن و بعدن ازش به بدترین شکل ضربه می خورن و یا کار به جدایی می کشه یا مثل همین فیلم به مسائل بدتر ... پس خوبه که فیلمساز به مخاطبش آگاهی بده. فراموش نکنید که مخاطب سینمای ایران فقط مردم منطقه ونک به بالای تهران نیستند بلکه در شهرستانها و روستاهای دورافتاده هم این فیلمها به دست مردم می رسه و واقعا دید خیلیها رو باز می کنه.
۷
۵
پاسخ
گزارش تخلف
۷ سال پیش
۵ آبان ۱۳۹۶
مشکل اینجاس که این دو بازیگر اصلاً شرایط استاندارد ستارگان نقش اول سینما رو ندارن .... کیمرام فیلم سام قریبیان رو هم خراب کرد تا جایی که من یادمه .... ماهور الوند هم شاید بازیگر بدی نباشه ولی دوست نداشتمش به عنوان بازیگر نقش اول. کاش بازیگر مطرح تری مثل باران کوثری رو می زاشتن برای این نقش.
خوب سلایق ادم ها متفاوته مثلا من بازی ماهور الوند رو خیلی بیشتر از کوثری دوس دارم
0
0
گزارش تخلف
۷ سال پیش
۵ آبان ۱۳۹۶
میلانی کلاً آشغال می سازه. فیلمهایی بد و بی سر و ته و اگزجره آمیز
۸
۱۵
پاسخ
گزارش تخلف
۷ سال پیش
۴ آبان ۱۳۹۶
فیلم متوسط رو به خوبی بود
۸
۹
پاسخ
گزارش تخلف
۷ سال پیش
۴ آبان ۱۳۹۶
فیلمش از "آتش بس2" خیلی بهتر بود و یه جورایی بازگشت به "دو زن" توش دیده می شد. نمی گم به خوبی "دو زن" ولی از فیلمهای اخیر میلانی خیلی خیلی بهتر بود.
۵
۸
پاسخ
گزارش تخلف
۷ سال پیش
۲ آبان ۱۳۹۶
شدیداً کلیشه ای و پر از اغراق و سوال های بی جواب.
۱۴
۵
پاسخ
گزارش تخلف
۷ سال پیش
۲۷ مهر ۱۳۹۶
این که بخوان به این موضوع بپردازن حرکت جسورانه ایه ولی فیلمی که حاصل شده خیلی خیلی تکراری
۱۴
۲
پاسخ
گزارش تخلف
۷ سال پیش
۲۶ مهر ۱۳۹۶
برای من جای سوال و تعجب داره که چرا فیلمسازی مثل تهمینه میلانی ناگهان از «دو زن» و «نیمه پنهان» این چنین سقوط آزادی کرد؟ بسیار در فیلمسازی ایشون شاهد خطا و اشتباهات بسیار علنی هستیم که از یک فیلمساز با تجربه و سن و سال ایشون بعید بنظر می رسه. من خیلی افسوس می خورم وقتی می بینم فیلمسازانی چون درخشنده و ایشون که زمانی جزو ساختارشکنان این سینما بودن حالا به ورطه تکرار و کلیشه گرایی افتادن.
۱۴
0
پاسخ
گزارش تخلف
۷ سال پیش
۲۴ مهر ۱۳۹۶
به نظر من فیلم تابوشکنی بود. خیلی خیلی تونسته بود درست و به جا مشکلات یک دختر از قشر سنتی جامعه رو به تصویر بکشه. واقعاً محدودیت منجر به یک ازدواج غلط می شه و آخر و عاقبت این جور ازدواجها هم که مشخصه ...
۷
۱۸
پاسخ
گزارش تخلف
۷ سال پیش
۱۸ مهر ۱۳۹۶
فیلم بسیار سطحی و عامیانه بود به عنوان یه زن هم اصلا نپسندیدم الان کدوم خانواده ایه که نذاره دخترش بره دانشگاه اونم تو تهران جمله ای که ملی میگه
۱۹
۳
پاسخ
گزارش تخلف
۷ سال پیش
۱۸ مهر ۱۳۹۶
خانم میلانی سبک ثابتی تو کاراشون دارن به نظر من که قرار نیست هیچوقت تغییر کنه و همیشه همین بوده و خواهد بود. بنابراین نمی شه خرده ای گرفت بهشون. واقعا همینه که هست. اگر طرف دار سینماش نباشین قطعاً از دیدن اگزجره فیلماش و دیالوگهای خنده دارش خوشحال نمی شید.
خانم میلانی که قطعاً انتقادات وارد بر فیلمشونو نمی پسندن و نمی پذیرن.
ولی متأسفانه از دید منِ تماشاگر این فیلم مملو از عیب های آشکاری بود که باعث می شه این فیلم خیلی خیلی سطحی و شعارزده به نظر بیاد. موضوع خشونت در خانواده مساله ای نیست که بشه انقدر راحت و ساده بهش پرداخت و برای خوب دراومدن نیاز به تحقیقات مفصل و حرکات میدانی داشت که مشخصاً خانم میلانی زیاد پی ش رو نگرفته ن
۱۹
۱
پاسخ
گزارش تخلف
۷ سال پیش
۱۵ مهر ۱۳۹۶
این فیلم شدیداً سطحی بود. بازی میلاد کیمرام و ماهور الوندم اصلاً جالب نبود. در کل امتیاز بالایی نمی شه بهش داد
۱۹
۵
پاسخ
گزارش تخلف
۷ سال پیش
۱۳ مهر ۱۳۹۶
از نظر سوژه فیلم متفاوتیه و اینکه به نظر من از خیلی از فیلمایی که تو بخش رقابتی جشنواره پذیرفته شده بودن بهتر بود. نمی دونم مشکلشون با فیلم دقیقاً چی بود؟ البته از این نگذریم که بازیگران فیلم می تونستن بهتر انتخاب بشن ولی خب تهمینه میلانی اصولن بلده از نابازیگرا ستاره بسازه
۱۲
۱۲
پاسخ
گزارش تخلف
۷ سال پیش
۱۰ مهر ۱۳۹۶
اصلاً فیلم موفقی نیست و دلیلش عدم باورپذیری این فیلم هست. خیلی تصنعی ساخته شده و اشکل های متعددی توی کارگردانیش به چشم می خوره. بازی میلاد کیمرام اصلاً خوب نیست و ماهور الوند هم فقط نان چهره معصومشو می خوره چون عملاً بازی خاصی نداره.
۲۱
۹
پاسخ
گزارش تخلف
۷ سال پیش
۷ مهر ۱۳۹۶
موضوع خوبی رو محور داستانش قرار داده بود که بالاخره مشکل خیلی از افراد اجتماع ماست اما شکل به تصویر کشیدنش اصلاً امروزی و خوب نبود و در کارگردانی بسیار ابتدایی و ضعیف عمل شده بود. بازی ماهور الوند و میلاد کیمرام هم به عنوان بازیگران اصلی کار آش دهن سوزی نبود.
منم گفتم تو قسمت شهرزاد از زمان خیییییلی قدیم بودن مردانی امثال بزرگ آقا که نه تنها زنو بچه هاشون بلکه خواهرشان هم نمیتونست رو حرف شون حرف بزنه هنوزم هستن همچین مردایی شاید به نسبت کم شده باشه اما از بین نرفته
برای کسانی که میگن در جامعه امروز ما همچین چیزی وجود نداهپره باید بگم که من به چشم دیدم همچین زندگی رو بطوری که وفتی ملی به اقای رییسی زنگ میزد یاد تلفن های دوستم میافتادم که بعد هر اتفاقی بهم زنگ میزد حتی روال فیلم هم درست مثل روال زندگی دوستم بود.. کتک کاری و فحش و تهدید و فشار روانی و... جدا از این موضوع بنظرم بعد از نگار بهترین فیلمی بود که تو این دوره دیدم... بازی های خوبی دیدم شخصیت های ملموسی برام بودن و تفکر پشت فیلم رو دوست داشتم چون همه رو مقصر اتفاقات نشون میداد در حالی که شاید هیچ کس رو نمیشد مقصر اصلی قلمداد کرد... در اخر چقدر برام ناراحت کنندست که خانم السا فیروزاذر انقدر کم کار هستند بنظرم هر دفعه بازی بهتری ازشون میبینم و توانایی بالایی دارند
۱۵
۱۸
پاسخ
گزارش تخلف
۷ سال پیش
۵ مهر ۱۳۹۶
اقایونی که شکایت دارن و یا توهین میکنند! درمورد امار خشونت زنان حتما تحقیق کنید در هر ۱۱ ثانیه در دنیا یک زن مورد خسونت خانگی قرار می گیرد. در ایران ۶۶ درصد زنان حداقل یکبار مورد خشونت خانگی اون هم فقط از اول زندگی مشترک قرار گرفتن. خود من هم یکبار مورد خشونت قرار گرفتم و جزو این امار نیستم خیلی های دیگه مثل من که جرو امار نیستن و هیچ کس از اطرافیان هم نمی تونه این تصور رو از من داشته باشه. خانم میلانی برای هر فیلم اشون تحقیقات و رندگی واقعی شخصی رو به تصویر می کشن امیدوارم موفق باشند
۱۴
۱۶
پاسخ
گزارش تخلف
۷ سال پیش
۵ مهر ۱۳۹۶
آخه انقدر فیلم ابتدایی؟ انقدر سطحی؟ نباید این فیلمساز ها بیان بین مردم بعد فیلم بسازن.