پوستر فیلم مادر

فیلم‌ سینمایی |درام ، ترسناک ، اسرار آمیز

مادر

Mother!

۷.۱ /۱۰
امتیاز سلام سینما

از ۷۷۵ رای

منتقدان:

۶.۶

امتیاز دهید:

رابطه یک زن و شوهر آزمایش می‌شود، وقتی که مهمانان ناخوانده برای به هم ریختن زندگی آرام آنها وارد خانه‌شان می‌شوند.

فیلم-سریال-رایگانفیلم-سریال-رایگان

عکس‌های فیلم مادر


جنیفر لارنس در فیلم «مادر»(mother!)
جنیفر لارنس در فیلم سینمایی «مادر»(mother!)
جنیفر لارنس و خاویر باردم در فیلم «مادر»(mother!)
پوستر فیلم «مادر»(mother!) با بازی جنیفر لارنس
پوستر فیلم «مادر»(mother!) با بازی جنیفر لارنس و خاویر باردم
پوستر فیلم «مادر»(mother!) با بازی خاویر باردم
جنیفر لارنس در فتوکال فیلم «مادر»(mother!) در هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم ونیز
جنیفر لارنس در فتوکال فیلم «مادر»(mother!) در جشنواره فیلم ونیز2017

نقدهای فیلم مادر

و خداوند آدم را آفرید


 بی نام بودن تمام کاراکترهای فیلم به طورحتم از روی سهل انگاری نیست و باعث می‌شود كه بیننده بفهمد این شخصیت ها یک نماد هستند؛ نمادی که باید به مرور برای تماشاگر شکافته شود و سرنخ های ریز و درشتی که کارگردان برای فهمیدن حرف هایش می دهد، به ما در شناخت این نمادها کمک خواهد کرد. دنیای مذهبی آرنوفسکی در این فیلم، بار دیگر به پرده سینما بازگشته و این بار بیشتر از همیشه، المان های مذهبی را فریاد می زند؛ المان هایی که بی رحم هستند و گاهی حالت ترسناک به خود می گیرند اول از همه بهتر است بگویم که حتی کوچک‌ترین صحبت درباره فیلم «مادر!»، مستلزم فاش كردن بخشی از داستان و البته نمادهای آن است. از همین رو شاید بهتر باشد که این مطلب را بعد از دیدن فیلم بخوانید، چرا که لذت اصلی این اثر در دیدن آن و گیج‌شدن به همراه تمامی نمادها و سکانس‌های دیوانه‌وار فیلم خلاصه شده است؛ البته لذتی که همیشگی هم نیست و گاهي کفرتان را به عنوان بیننده درمی آورد. کارگردان این فیلم، یعنی دارن‌آرنوفسکی فردی است که تا به حال دست روی ژانرهای مختلفی گذاشته و توانسته است امضایی ثابت پای فیلم هایش خلق کند و برای خودش صاحب سبک باشد. مخاطبان عام، او را با فیلم هایی مثل «نوح» و یا «زندگی پی» می شناسند و مخاطبان خاص‌تر سینما، آثار فاخری مثل «قوی سیاه» را از وی دیده اند. فیلم «مادر! » هم در بخشی قرار می گیرد که بی‌شک مخاطبانش طرفداران خاص سینما هستند و حتی در این قشر هم باز به دو دسته متنفران و عاشقان فیلم برخواهیم خورد؛ چرا که آخرین اثر این کارگردان صاحب سبک، بازخوردهای بسیار گوناگونی را از سوی منتقدان و مردم داشته است: از هو‌شدن در جشنواره ونیز گرفته تا نقدهای مثبت برخی منتقدان شهیر سینمایی. اینکه شما هم بعد از دیدن فیلم از آن ...
 بی نام بودن تمام کاراکترهای فیلم به طورحتم از روی سهل انگاری نیست و باعث می‌شود كه بیننده بفهمد این شخصیت ها یک نماد هستند؛ نمادی که باید به مرور برای تماشاگر شکافته شود و سرنخ های ریز و درشتی که کارگردان برای فهمیدن حرف هایش می دهد، به ما در شناخت این نمادها کمک خواهد کرد. دنیای مذهبی آرنوفسکی در این فیلم، بار دیگر به پرده سینما بازگشته و این بار بیشتر از همیشه، المان های مذهبی را فریاد می زند؛ المان ...

انسان... این موجود برهم زننده!!!


اساساً نمی شود فیلم را بدون توجه به نمادهای بی شمارش دید و دریافت. با اینکه زیاد نمی پسندم که برای هر سکانس و هر زاویه دیدی نمادی تعریف کنم، ولی وقتی پای اثر دارن آرنوفسکی می نشینی آن هم با سوابقی همچون چشمه و نوح، نمی توانی عینک نمادشناسی را نزنی. لذاست که خیلی ها که عادت دارن فیلم را با پفک و چیبس تناول میکنند، نه تنها چیزی نمی فهمند بلکه گارد شدیدی هم در مواجهه آن میگیرند. خود عنوان فیلم قبل از شروع آن میخواهد بگوید: ((دقت بیشتری لازم است برای دیدنم)).... مادر. شاید ساده ترین و راحت ترین واژه هستی... ولی در کنارش علامت تعجب! هم آمده است. فیلم با قرار گرفتن شیی شیشه ای شروع می شود، و با آن است که تمام خرابی ها جان تازه ای می گیرد و هستی آغاز می شود. البته در انتهای فیلم در میابیم ...
اساساً نمی شود فیلم را بدون توجه به نمادهای بی شمارش دید و دریافت. با اینکه زیاد نمی پسندم که برای هر سکانس و هر زاویه دیدی نمادی تعریف کنم، ولی وقتی پای اثر دارن آرنوفسکی می نشینی آن هم با سوابقی همچون چشمه و نوح، نمی توانی عینک نمادشناسی را نزنی. لذاست که خیلی ها که عادت دارن فیلم را با پفک و چیبس تناول میکنند، نه تنها چیزی نمی فهمند بلکه گارد شدیدی هم در مواجهه آن میگیرند. خود عنوان فیلم قبل از ...

لاشه‌ی بیجان خلقت!


 درست شبیه لاشه ی بیجان خلقت، که خالق بودن انگار جز رنج نمی آورد، چه خدا باشی و چه مادر.... شروع معمولی فیلمی از آرنوفسکی که با مایعی زرد و لزج یادآور دیوانگی‌های شخصیت فیلم "پی" ست و دوران زنی مالیخویایی میان دیوارهای عجیب خانه‌ای همچون زن "قوی سیاه" ولی اینجا نه مالیخویای درکار است و نه توهمی. اینجا همه‌چیز واقعی ست. مرز خیال و واقعیت آنچنان از هم منفک است که تنها حجمی از نشانه‌گذاری و نشانه‌شناسی آرامت می‌کن. نشانه‌هایی که یکی پس از دیگری قایم باشک راه می‌اندازند و وادارت می‌کنند فکر کنی. به تمام زخم‌های پهلوی مردها و زنانی که حواوار در انتهای میانسالی معشوقه‌ای بی نقص‌اند.  تضاد رفتارهای نامتعارف با فضای رئال فیلم فضای دوگانه‌ای از واقعیت و سورئالیسم به همراه دارد_مانند صحنه‌ای ...
 درست شبیه لاشه ی بیجان خلقت، که خالق بودن انگار جز رنج نمی آورد، چه خدا باشی و چه مادر.... شروع معمولی فیلمی از آرنوفسکی که با مایعی زرد و لزج یادآور دیوانگی‌های شخصیت فیلم "پی" ست و دوران زنی مالیخویایی میان دیوارهای عجیب خانه‌ای همچون زن "قوی سیاه" ولی اینجا نه مالیخویای درکار است و نه توهمی. اینجا همه‌چیز واقعی ست. مرز خیال و واقعیت آنچنان از هم منفک است که تنها حجمی از نشانه‌گذاری و نشانه‌شناسی ...

نظرهای منتشر شده فیلم مادر

۲ سال پیش

۳۰ دی ۱۴۰۱

افتضاح، روشنفکر ها خودشان را دار بزنند. نمیشود به اسم نماد یکسری تصاویر درهم نشان داد و گفت این اسطوره آفرینش است.
0
۱
پاسخ
گزارش تخلف

۷ سال پیش

۲۱ آذر ۱۳۹۶

فیلم در فیلم نامه به شدت دچار نقص هستش ولی در بازی و تدوین درخشانه
0
۱
پاسخ
گزارش تخلف