پوستر فیلم دارکوب

فیلم‌ سینمایی |درام

دارکوب (۱۳۹۵)

Axing

۶.۶ /۱۰
امتیاز سلام سینما

از ۴۰۳ رای

منتقدان:

۳.۶

امتیاز دهید:

هیچ چیز سخت‌تر از اون نیست که ببینی عزیزت تصمیم گرفته تنها باشه. تو از دیدنش، از شنیدن صداش لذت می‌بری اما اون درها رو بسته و تنهایی رو جای تو انتخاب کرده… هیچ چیز سخت‌تر از اون نیست که ببینی تنها شدی. عزیزانت رو می‌بینی و دوستشون داری ولی همه تو رو انکار می‌کنن. درها رو به روت بستن و تو تنها شدی. تنهایی باتلاقه…

فیلم-سریال-رایگانفیلم-سریال-رایگان

عکس‌های فیلم دارکوب


اولین عکس از پشت صحنه «دارکوب»
مهناز افشار در فیلم «دارکوب»
امین حیایی در فیلم «دارکوب»
جمشید هاشم پور در فیلم «دارکوب»
مهناز افشار در فیلم سینمایی «دارکوب»
مهناز افشار در «دارکوب»
امین حیایی در فیلم سینمایی «دارکوب»
مهناز افشار در نمایی از فیلم «دارکوب»

نقدهای فیلم دارکوب

دارکوب: تلویزیون یا سینما؟


 بیش از آنکه «دارکوب» سینما باشد، تلویزیونی‌ست که می‌خواهد برای کانون گرم خانواده تصویرگر و آیینه عبرت اعتیاد باشد و لابد گریم سارا بهرامی و محل زندگی او به اندازه کافی همه چیز دارد که فیلم محتاج هیچ چیز دیگر نباشد اما درواقع، فیلم با قصه‌ای کلیشه‌ای تلاشی هم برای پرداخت و فرمی متفاوت نمی‌کند و با یک‌سری آدم‌های ایستا و منفعل که هیچ‌کاری برای پیش‌برد قصه نمی‌کنند، مواجهیم و مدام باید پرسید خب که چه؟ حتی چالش اخلاقی و در دم‌دستی‌ترین آن، دوراهی انتخاب بین خوب و بد هم اتفاق نمی‌افتد. همان‌قدر که اسپانسری فروشگاه شهروند گل‌درشت است به همان میزان هم، کنش و واکنش آدم‌ها: زن معتادی که هم‌زمان، برادر و شوهرش رهایش می‌کنند حالا با قیافه‌ای تکیده آمده تا حقش را بگیرد؛ اما چه حقی؟ و خب، این حق هم باید زمانی ایجاد شده باشد؛ در برفِ نمی‌دانیم کجا همسرش بی‌رحمانه او را ترک می‌گوید و بردارش هم ترجیح می‌دهد او مرده باشد تا ارثیه را به نام خود بزند. اما، همین تلاش برای حق به جانب بودنِ زنی معتاد، آن‌قدر نافرجام است که حتی نمی‌تواند همراهی حسی تماشاگر را همراه خود داشته باشد. تا دو سوم ابتدایی فیلم، تقریباً همه از زنی آواره گریزان‌اند و هیچ دستی برای یاری‌رسانی نیست تا این‌که به ناگاه در سکانس‌های آخر و با تصمیم به ترک اعتیاد، دختربچه‌ای که حتی از نگاه به چهره‌ی معتادِ قصه ترس داشت اجازه می‌یابد او را خاله صدا ‌کند و آن زن تنها هم یادش می‌آید که راستی دادگاه و قانونی برای احقاق حق هست. با این‌وجود معتادی که از جایی دنبال تلکه کردن و عربده زدن و رگ زدن با شیشه بود یک‌باره سر عقل می‌آید که مصلحت‌اندیش باشد و دروازه‌های خوشبختی را بر روی دختربچه‌ای که قربانی انتخاب‌های دیگران بوده‌اند، نبندد. البته ...
 بیش از آنکه «دارکوب» سینما باشد، تلویزیونی‌ست که می‌خواهد برای کانون گرم خانواده تصویرگر و آیینه عبرت اعتیاد باشد و لابد گریم سارا بهرامی و محل زندگی او به اندازه کافی همه چیز دارد که فیلم محتاج هیچ چیز دیگر نباشد اما درواقع، فیلم با قصه‌ای کلیشه‌ای تلاشی هم برای پرداخت و فرمی متفاوت نمی‌کند و با یک‌سری آدم‌های ایستا و منفعل که هیچ‌کاری برای پیش‌برد قصه نمی‌کنند، مواجهیم و مدام باید پرسید خب که چه؟ ...

ضعف فرهنگی، سینمای ایران را به عقب کشانده است!


   چند سالی می شود که سینمای اجتماعی ما در حال درجا زدن ست و نمی تواند از طریق دیگری به هدف برسد از زمانی که چهارشنبه سوری یا درباره الی به نمایش درآمد بیشتر فیلمسازهای ما تحتِ تاثیر این نوع رئالیسم شدند، موضوع شهری یا بحران های اجتماعی در قالب یک ژانر یا یک ایده جذاب به نظر می رسد اما کش آمدن آن باعث لوث شدن کلیت فیلم می شود، فیلم های اجتماعی که طی این سال ها ساخته شده اند آیا توانسته اند حرف تازه یی را به مخاطب ارائه کنند؟ تمامی ملودرام های ساخته شده که محوریت اجتماعی دارند یک نوع لحن مشترک در آن ها احساس می شود، اساسا هیچ نوآوری در ساختار داستان ها اتفاق نمی افتد و همین مسئله ی بسیار مهم برای سینمای ایران حکم عقب گرد دارد، گاها دیده شده که فیلمساز می تواند قصه تعریف کند و فیلمنامه ...
   چند سالی می شود که سینمای اجتماعی ما در حال درجا زدن ست و نمی تواند از طریق دیگری به هدف برسد از زمانی که چهارشنبه سوری یا درباره الی به نمایش درآمد بیشتر فیلمسازهای ما تحتِ تاثیر این نوع رئالیسم شدند، موضوع شهری یا بحران های اجتماعی در قالب یک ژانر یا یک ایده جذاب به نظر می رسد اما کش آمدن آن باعث لوث شدن کلیت فیلم می شود، فیلم های اجتماعی که طی این سال ها ساخته شده اند آیا توانسته اند حرف تازه ...

معرف «تکنسین»ی نابلد


اگرچه هنوز زود است که به بهروز شعیبی، آن هم در سومین اثرش، لقب «ضدمؤلف» یا حتی «تکنسین» بدهیم اما واقعیت این است که آنچه در طول سه فیلم اخیر شعیبی از او مشاهده کرده ایم، سه درام نوعاً متفاوت با یکدیگر بوده است؛ چه از حیث خطوط داستانی و موقعیتی، چه از حیث نوع و چینش شخصیت ها مقابل هم و چه از حیث نوع روایت و حتی فضای آن؛ به گونه ای که در «دهلیز» با روایت خرده پیرنگی ساده و خطی و کم موقعیتی مواجهیم که از فضای روایتی ساکت و پرمکث و شخصیت هایی معدود اما پررنگ و مورد تمرکز قرار گرفته برخوردار است؛ در «سیانور» با روایت شاه پیرنگی غیرخطی و پرموقعیت، مرکب از تجمیع بدون تلفیق دو گونه ی هم گانگستری-پلیسی و هم عاشقانه مواجهیم که از آدم های پرتعداد بهره می برد و چینش اصلی شخصیتی اش به دلیل دو ژانری بودن، ...
اگرچه هنوز زود است که به بهروز شعیبی، آن هم در سومین اثرش، لقب «ضدمؤلف» یا حتی «تکنسین» بدهیم اما واقعیت این است که آنچه در طول سه فیلم اخیر شعیبی از او مشاهده کرده ایم، سه درام نوعاً متفاوت با یکدیگر بوده است؛ چه از حیث خطوط داستانی و موقعیتی، چه از حیث نوع و چینش شخصیت ها مقابل هم و چه از حیث نوع روایت و حتی فضای آن؛ به گونه ای که در «دهلیز» با روایت خرده پیرنگی ساده و خطی و کم موقعیتی مواجهیم که ...

خبرهای مرتبط با فیلم دارکوب

نظرهای منتشر شده فیلم دارکوب

۵ سال پیش

۱۱ آذر ۱۳۹۸

5 از 10
0
0
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

۳ دی ۱۳۹۷

بسیار زیبا بووووود
0
0
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

۲۵ آبان ۱۳۹۷

چند وقت پیش فیلمی دیدم از ترانه علی دوستی بنام هرچی خدا بخواد درکل فیلم شونه تخم مرغی بود ولی طنز بود جلف نبود کلمات جنسی و شوخی های جنسی ک الان مد شده توش نبود در کل فیلم طنز خانوادگی بود ک ایشون خانم علی دوستی ک بنده شخصا بهشون ارادت دارم تو یکی از مصاحبه هاش فرموده بودن هرچی خدا بخواد نقطه خجالت من است سرکار خانم علی دوستی اگر اون فیلم نقطه خجالت شماست فیلم آسمان زرد کم عمق نقطه چیه شماست ؟!!! هرچند اینجا جای نقد ایشون و فیلمهای ایشون نیست ولی آیا صرفا بازی دریک فیلم خاکستری با یک قیافه ای ک انگار مار اومده زیر دستو پاش بایک تصویر برداری خیالی ک فقط تو سینمایه ایران و کشورهای بلوک شرق اروپا هست جز افتخاراتتونه ؟! شما در طول فیلم یک ثانیه هم نتونستید بامنه مخاطب رابطه برقرار کنید چرا چونکه اصلا معلوم نبود چتون بوده فقط من افسرده ام و این یعنی باکلاسی ؟! اثر فرهیخته بودن ؟! حالا شمارو آشنا میکنم به چهره یک زن افسرده و مضطرب راه دوری نمیبرمت میارمت همین دارکوب خودمون با بازی مهناز افشار زنی ک تو اولین سکانسهای فیلم روانشناسی یک ادم مضظرب افسرده رو برات تدریس میکنه خنده های تلخ استرس کارهای عجولانه هیچی نداشتن در عین حال مالک بودن ن نقش شما تو فیلم آسمان زرد کم عمق ک ای کاش حامله بودنتون تو فیلم از ابتدایه فیلم بود چون تنها چیزی ک افسردگی شما بهش میخورد افسردگی زایمان بود ولاغیر .............. دارکوب ;;; برای درک بهتر این فیلم باید باکسی یا کسانیکه همچنین کسایی ک تو خانواده شون این موضعات بوده باشه این فیلمو ببینی ک تاثیر فرم فرم فیلمو تو چهرشون ببینی نمیگم فیلمه کاملیه ن بلاخره سینمایه ایران محدودیتهایی داره ک نمیشه همچیرو رو نشون داد و باید تو خفا و لفافه نشون داد و از هوش ببیننده استفاده کرد ک اونم ب این بر میگرده آیا بیننده همچین چیزی کی داره بش اشاره میشه رو تجربه کرده یا نه ک اینروزها زیاد میشنویم فیلمه گنگ بود حرفش چی بود منظورش چی بود و ... فیلمی دردآور سنگین و خوبی بود ک صد البته بازی روان بازیگراش خیلی از ضعفهاشو پنهان میکرد /. بر گردیم بالا خانم علی دوستی دنیایه امروز ما ب فیلمهای هرچی خدا بخواد بیشتر احتیاج داره تا این فیلمها هرچند اینهاهم کمو بیش باید باشن چیزی ک از سینما و روح جامعه ی ما رفته خنده و نشاطه و چیزی ک اومده توش گریه و استرس و ناراحتیه و خیانته در پایانم سلامی میکنیم خدمت استاد عزیزمون جناب آقای اصغر فرهادی و ضمن خسته نباشد خدمت ایشون ب اطلاعشون از همینجا میرسونیم فرهادی جان کی بورد کامپیوتر غیر از دکمه کنترل سی کنترل وی دکمه های دیگه ایم داره :دی ببخشید اگر سر همایونی رو درد اوردیم موفق و موید باشید.
0
0
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

۱۷ آبان ۱۳۹۷

من كاري با اينكه تكراريه داستانو ايناش ندارم ولي واقعا فيلم خوبي بود آدم درگيرش ميشد و حتي تا چند روز بعدم ب فكر فرو ميرفت...بازيه سارا بهراميو ميشه هم ترازه بازي نويد محمد زاده دونيت خدايي هر فيلمي من از ديدم شگفت آور
0
0
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

۱۴ شهریور ۱۳۹۷

بازی سارا بهرامی فوووق العاده س..
0
0
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

۸ شهریور ۱۳۹۷

داستان فیلم تکراری بود و قصه هم فراز و فرود زیادی نداشت. اما بازی ها خوب بود خصوصا سارا بهرامی. ضمنا توصیه می کنم کارگردان های محترم کمی هم به موضوعات و ژانرهای جدید ورود کنند. پرداختن به معضلات اجتماعی مثل اعتیاد و طلاق و خیانت خوب است اما پرداختن زیاده از حد به آن ها تماشاگر را از سینما فراری می دهد.
0
0
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

۱۳ مرداد ۱۳۹۷

فیلمی خوش ساخت با بازیهای مهندسی شده،و اللخصوص موضوع فیلم که دغدغه بود بیشتر بر تماشاچی تاثیر گذار بود
0
0
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

۱۷ تیر ۱۳۹۷

موضوع فیلم خوب بود در باب یک مادر معتاد و مهر مادری اما فیلمنامه حفره داشت و موضوع خیلی خوب گسترش پیدا نکرده بود اما در اجرا واقعا عالی تاثیر گذار بود و همه بازیگران درخشان بودند مخصوصا سارا بهرامی و مهناز افشار و فیلم چند تا تک صحنه درخشان تاثیر گذار داشت مثل صحنه ای که روی زخمش فندک گرفته بود و یا صحنه ای که تینا حمله می کنه و . .. که خیلی خوب بودن پایان بندی هم گرچه خوب و درست و اخلاقی بود و میان پایان های سفید خیلی هم دل نشین بود اما همیشه پایان تلخ درخشان تره کمی بعد سیانور انتظارم از شعیبی بالا رفته بود که فیلمنامه قوی تری داشته باشه اما علی رغم سوژه درخشان و اجرای خوب خیلی فیلمنامه ظریفی نداشت و شخصیت پردازی ها غیر از مهسا قدری مبهم بود
0
0
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

۷ تیر ۱۳۹۷

سوژه ی فیلم درباره ی اعتیاد و حق مادری بود که در بستر داستانی آسیب شناسانه روایت شد . فیلمنامه ای منسجم و تا حدی محافظه کارانه داشت و فکر می کنم می توانست با جسارت بیشتری هم روایت شود تا برای مخاطب تاثیرگذار تر باشد. تنها نقطه ی قوت فیلم هم بازی درخشان و حیرت انگیز سارا بهرامی بود و واقعا لیاقت سیمرغی که گرفت را داشت چون بی نظیر بود.
0
0
پاسخ
گزارش تخلف

۷ سال پیش

۲۸ بهمن ۱۳۹۶

فیلم دردآوری بود. نگاه جالبی به معضل اعتیاد کرده بود. فقط من انتقادم به هیئت داوران جشنواره ست. چرا مهناز افشار باید برای این فیلم نامزد می شد؟؟واقعا بازی لیلا حاتمی در "بمب" یا مهتاب کرامتی در "جاده قدیم" یا حتی مینا ساداتی در "سرو زیر آب" بهتر نبود؟؟؟ واقعاً جای انتقاد داره که مهناز افشار برای بازی معمولیش حق خیلیها رو می خوره و نامزد می شه. بعدم فیلمی که تو همه شاخه ها نامزد شده چرا فیلمنامش نامزد نمی شه؟ می شه یک فیلمی با فیلمنامه بد این همه جایزه ببره؟
0
0
پاسخ
گزارش تخلف

۷ سال پیش

۲۴ بهمن ۱۳۹۶

داستانش که خیلی تکراری و قابل حدس بود. من به شخصه کل فیلمو همون اول حدس زدم.
0
0
پاسخ
گزارش تخلف

۷ سال پیش

۲۳ بهمن ۱۳۹۶

به نظرم بازی سارا بهرامی اوج این فیلم بود. یعنی اگه یکی دیگه رو جاش می زاشتن واقعا فیلم به این خوبی نمی شد. مهناز افشار با همه احترامی که براش قائلم اصلا نقش خاصی بازی نکرده بود و نامزد شدنش برای من جای سوال بود. در کل داستانش کمی تکراری بود ولی برام قابل احترامه که به سراغ چنین موضوعی رفتن.
0
0
پاسخ
گزارش تخلف

۷ سال پیش

۲۲ بهمن ۱۳۹۶

فقط یک معتاد درد کشیده می تواند خاله ی بچه اش باشد
0
0
پاسخ
گزارش تخلف

۷ سال پیش

۲۱ بهمن ۱۳۹۶

این فیلم اتفاقی که افتاده و باعث شکل گیری داستان شده رو نمیتونه برای مخاطب جا بندازه و حتی پلی بکی که هم نشون میده بی فایدست... شخصیت های فرعی بدون داستان ولن اونجا .... پایان فیلم تقریبا خوب جمع و جور میشه ....
۱
0
پاسخ
گزارش تخلف

۷ سال پیش

۲۱ بهمن ۱۳۹۶

خیلی مسخره است که خانم ها بهرامی و افشار هر دو برای نقش اول این فیلم نامزد شدن! این هم از سوتی امسال داوران جشنواره! خانم افشار اصلاً بازی ویژه ای نداشت و تا حدودی هم تکراری بود حتی. ولی سارا بهرامی باید جایزه ببره. اصلاً حق مسلمشه و هیشکی اندازه ایشون مستحق دریافت جایزه نیست.
0
0
پاسخ
گزارش تخلف

۷ سال پیش

۲۱ بهمن ۱۳۹۶

بازی و گریم سارا بهرامی نقطه قوت فیلم بود. در کل فیلم بدی نبود.
0
0
پاسخ
گزارش تخلف

۷ سال پیش

۲۰ بهمن ۱۳۹۶

خیلی داستانش تکراری بود. چند بار ببینیم این داستان تکراری رقابت بین دو مادر برای داشتن بچه رو؟ فکر کنم خانم سارا بهرامی جایزه بهترین بازیگر مکمل رو برای این کار ببرن که حقشونه ولی نکته خاص دیگه ای نداشت
0
0
پاسخ
گزارش تخلف

۷ سال پیش

۱۹ بهمن ۱۳۹۶

فیلم خوبی بود ، با پایان خوب ، موسیقی پایان فیلم اگه کسی اطلاعاتی داره توضیح بده ؟
0
0
پاسخ
گزارش تخلف

۷ سال پیش

۱۸ بهمن ۱۳۹۶

danger iconخطر لو رفتن داستان
فیلمنامه و تدوین خوب نبود، یکی از گره های اصلی فیلم در مورد اینکه "مادر بچه کیه" خیلی زود باز شد، بازی حیایی و افشار متوسط بود، فلش بک پایانی فیلم دیر بود و گنگ، روایت فیلم ایراد داشت. دارکوب یک سارا بهرامی خوب داشت و یک بهروز شعیبی نصفه و نیمه. پ.ن: به شخصه از دیدن لوکیشن دریاچه چیتگر و استفاده از ماشین شاسی بلند چینی در فیلم های امسال خسته شدم.
0
0
پاسخ
گزارش تخلف

۷ سال پیش

۱۵ بهمن ۱۳۹۶

‏يه سارا بهرامى فوق‌العاده و مهناز افشار خيلى خوب داره. کمی فیلم‌فارسی‌طور، ولى جذابه و دوست دارى فيلم رو دنبال كنى، كارگردانى هم خوب بود.
0
0
پاسخ
گزارش تخلف

۷ سال پیش

۱۴ بهمن ۱۳۹۶

فیلمی قابل احترام درست مثل همه ساخته های بهروز شعیبی. با فیلمنامه نسبتاً خوب ولی کش دار. بخاطر اتفاقات متعددی که توی فیلم میفتاد نمیشه گفت ادم از فیلم خسته میشد اما به هرحال فیلمنامه حول محور یه موضوع ثابت ادامه پیدا نکرد. طوری که از یه جایی داستان فیلم از مهسابه تینا سوئیچ شد. کارگردانی خوب و راضی کننده با فیلمبرداری معمولی ولی موسیقی متن خوب. سارا بهرامی برای نقش اول زن کاندید میشه قطعا موسیقی متن احتمالاً کاندید میشه طراحی صحنه و لباس هم احتمالا کاندید میشه ولی خب با وجود فیلمایی مث کامبون و مغزهای کوچک زنگ زده، بعیده شانسی واسه سیمرغ داشته باشه بقیه بخشای فیلم چیز قابل عرضی نداشت به نظرم
0
0
پاسخ
گزارش تخلف

۷ سال پیش

۱۴ بهمن ۱۳۹۶

معمولي بود. فقط فكر كنم امسال سارا بهرامي بالاخره سيمرغو ببره
0
0
پاسخ
گزارش تخلف

۷ سال پیش

۱۴ بهمن ۱۳۹۶

بازی سارا بهرامی شاهکار بود...احتمالا نامزد بهترین نقش زن باشه
0
0
پاسخ
گزارش تخلف

۷ سال پیش

۱۳ بهمن ۱۳۹۶

فیلم شدیدا اغراق شده و ضعیف، داستان تکراری، از وسط داستان دیگه همه چی معلومه و حوصله ات سر میره، بازی سارا بهرامی که خوبه ولی درنیومده
0
0
پاسخ
گزارش تخلف

۷ سال پیش

۱۳ بهمن ۱۳۹۶

یه فیلم معمولی با فیلمنامه معمولی تر ولی با بازی تحسین برانگیز خانم بهرامی. به نظرم شانس نامزدی بهتریت بازیگر نقش اول زن رو داشته باشن
0
0
پاسخ
گزارش تخلف

۷ سال پیش

۱۲ بهمن ۱۳۹۶

فیلمی با بازی شاهکار سارا بهرامی. کاندیدای اصلی نقش اول زن. بقیه بازی ها هم خوب. فیلمنامه بی نقص. فیلمی که باید دید. امین حیایی و مهتاز افشار هم خوب بودند. در کل ارزش دیدن داره
0
0
پاسخ
گزارش تخلف