پوستر فیلم آخرین دوئل

فیلم‌ سینمایی |درام ، تاریخی

آخرین دوئل

The Last Duel

۶.۸ /۱۰
امتیاز سلام سینما

از ۴ رای

منتقدان:

۷.۵

امتیاز دهید:

پادشاه چارلز ششم دستور می‌دهد تا شوالیه «ژان دو کاروژ» با یک دوئل، اختلاف خود را با دوستش حل کند.

فیلم-سریال-رایگانفیلم-سریال-رایگان

عکس‌های فیلم آخرین دوئل


جودی کامر در فیلم «آخرین دوئل» (The Last Duel)
مت دیمون در فیلم «آخرین دوئل» (The Last Duel)
آدام درایور در فیلم «آخرین دوئل» (The Last Duel)
ریدلی اسکات در اکران فیلم «آخرین دوئل» (The Last Duel) در جشنواره ونیز
مت دیمون در اکران فیلم «آخرین دوئل» (The Last Duel) در جشنواره ونیز
مت دیمون در اکران فیلم سینمایی «آخرین دوئل» (The Last Duel) در جشنواره ونیز
جودی کامر در اکران فیلم «آخرین دوئل» (The Last Duel) در جشنواره ونیز
مت دیمون و بن افلک در اکران «آخرین دوئل» (The Last Duel) در جشنواره ونیز

نقدهای فیلم آخرین دوئل

داستان تأثیرگذار قهرمانی آرام یک زن


ترجمه اختصاصی سلام سینما ریدلی اسکات از کارگردانی آگهی‌های بازرگانی با اولین فیلم خود در سال ۱۹۷۷، «دوئلیست‌ها»، به فیلم‌های بلند پیشرفت کرد. بنابراین تناسب خاصی در بازگشت او، 44 سال و بسیاری فیلم‌های برجسته بعد از آن، به چالش مرگبار دیگری که در خاک تاریخی فرانسه در «آخرین دوئل» انجام شد، وجود دارد. با تابلوهای بصری چشم‌گیر و داستان‌سرایی دقیق، در کار قبلی با بودجه متوسط، پرواز یک جسم فرعی در دوران ناپلئون، را در یک وسواس بسیار زیاد ترسیم کرد. فیلم جدید بزرگ که بیش از چهار قرن قبل اتفاق می‌افتد، یک ساختار دست و پا گیر راشومون را اتخاذ می‌کند تا در مورد نکته ی مهم قانونی تبادل نظر کند. تنها آخرین چشم‌انداز از سه چشم‌انداز که وقایع آن‌ها بازگو می‌شوند، ادراک پیدا می‌کند. این عدم تعادل تا حدودی عمدی است، زیرا عنصر کلیدی این داستان که بر اساس رویدادهای واقعی است، شیوه تحریف‌کننده‌ای دارد که در آن تجاوز به زن به عنوان توهین به غرور مردانه تلقی می‌شود. تجاوز جنسی، در قرون وسطی، بیشتر مایه‌ی شرمندگی زن متاهل بود تا بی‌عدالتی در حق او، در عوض به‌عنوان جنایت مالکیت علیه شوهرش تلقی می‌شد. این نکته به‌سختی در فیلم‌نامه‌ای با ساختار پیچیده بیان می‌شود که زمان زیادی را صرف بررسی روایت‌های متداخل شوهر خشمگین و دوست سابقش، متجاوز به خود فریبی، می‌کند، قبل از این‌که به زن نجیب مظلوم اجازه صحبت درباره‌ی خودش را بدهد.  حتی اگر قبل از رسیدن به آن موضوع، ناامید کننده به‌نظر برسد، این داستان او و پیروزی سخت اوست - نه آن‌هایی که در رقابت‌های کوچک خود افتاده‌اند، غرور جنگجویانه آن‌ها و وظیفه شناسی آن‌ها درمورد ابله خندان فرانسوی، پادشاه نوجوان، شاه چارلز ششم (الکس لاتر). تنها زمانی‌که جودی کامر ...
ترجمه اختصاصی سلام سینما ریدلی اسکات از کارگردانی آگهی‌های بازرگانی با اولین فیلم خود در سال ۱۹۷۷، «دوئلیست‌ها»، به فیلم‌های بلند پیشرفت کرد. بنابراین تناسب خاصی در بازگشت او، 44 سال و بسیاری فیلم‌های برجسته بعد از آن، به چالش مرگبار دیگری که در خاک تاریخی فرانسه در «آخرین دوئل» انجام شد، وجود دارد. با تابلوهای بصری چشم‌گیر و داستان‌سرایی دقیق، در کار قبلی با بودجه متوسط، پرواز یک جسم فرعی در دوران ...

شجاعِ بی دل


   آخرین دوئل ساخته رایدلی اسکات فیلمی شریف درباره انسانیت است که جذابیت آن به زنانگی های زیرمتن مرتبط می شود. مبارزه یک زن برای استرداد نفس پاک خود به صورتی در این اثر نمود پیدا کرده که توحش در قرون وسطی را توجیه می کند. این مهمترن پیام فیلمی است که می خواهد از حقوق انسانی یک زن حرف بزند. مسئله ای که در فیلم مطرح می شود با توجه به آن که از روی داستانی اقتباس شده روایت دیروز و یا امروز نیست. تصادفی است که در هر زمان و در هر جغرافیایی به اشکال مختلف شاهد آنیم. خوی وحشی گری انسان ها با توحشی بیشتر پاسخ داده می شود. عُقده در اولین مواجهه با این فیلم طراحی صحنه و میزان سن چشم هر بیننده ای را نوازش می کند.. در برخی از سکانس ها، پلان‌هایی نقاشی شده را می بینیم که از ...
   آخرین دوئل ساخته رایدلی اسکات فیلمی شریف درباره انسانیت است که جذابیت آن به زنانگی های زیرمتن مرتبط می شود. مبارزه یک زن برای استرداد نفس پاک خود به صورتی در این اثر نمود پیدا کرده که توحش در قرون وسطی را توجیه می کند. این مهمترن پیام فیلمی است که می خواهد از حقوق انسانی یک زن حرف بزند. مسئله ای که در فیلم مطرح می شود با توجه به آن که از روی داستانی اقتباس شده روایت دیروز و یا امروز نیست. ...

نظرهای منتشر شده فیلم آخرین دوئل