مخاطب احمق نیست
مشکل کجاست؟ این مهمترین سوالی است که باید پیش روی مدیران سازمان صدا و سیما قرار داده شود...
مشکل کجاست؟ این مهمترین سوالی است که باید پیش روی مدیران سازمان صدا و سیما قرار داده شود و البته، نه یک خط پایین تر که درست بعد از علامت سوال، باید نوشت : خواهشمند است قبل از پاسخ کمی تفکر کنید. چه اگر از این عبارت استفاده نشود، بحث رقابت با شبکه های ماهواره ای به میان می آید و بودجه و ...... . و پرداختن به این موضوعات به همان اندازه بی شرمانه است، که خرج کردن پول بیت المال برای ساخت سریال هایی که به وقیحانه ترین شکل مخاطب را احمق فرض می کنند. سریال هایی که دغدغه شان نه مردم، که بیش تر پر کردن رزومه شخصی است. رسانه ملی به جای آنکه محلی برای نمایش توانمندیهای داخلی باشد، سعی می کند در نقش یک سکوی پرتاب منفعل برای سینما عمل کند. سینمایی که گاهی در سطح طنزپردازی های بی محتوی بی کیفیت است و گاهی مالک آثار پر محتوی اما سرخورده و وام دار جلوه های هالیوودی. البته سینما است و تهیه کننده خصوصی، وظیفه انسانی و تعهد کاری عوامل فیلمهای سینمایی را که کنار بگذاریم، عده ای دور هم جمع شده اند و دوست دارند پولشان را در جوی آب حرام کنند، به من مخاطب چه؟ دغدغه منِ مخاطب باید رسانه ملی باشد، رسانه ای که تولید آثار فاخر و پاسخگویی مدیرانش مهمترین وظیفه ی آن است. اینکه شخصی سابق بر این در سیمای جمهوری اسلامی ایران نویسنده سریال های متعدد یا کارگردان سریال های مختلفی بوده و خودش نیز همگام با ارزش های سازمان مربوطه است، نباید اصلی ترین فاکتور تایید صلاحیت فرد برای شروع پروژه های عظیمی همچون "کیمیا" یا "معمای شاه" باشد. که اگر این رویه درست بود، تجربه های قبلی آنها نیز از آثار مهم تاریخ پس از انقلاب به شمار ...
مشکل کجاست؟ این مهمترین سوالی است که باید پیش روی مدیران سازمان صدا و سیما قرار داده شود...
مشکل کجاست؟ این مهمترین سوالی است که باید پیش روی مدیران سازمان صدا و سیما قرار داده شود و البته، نه یک خط پایین تر که درست بعد از علامت سوال، باید نوشت : خواهشمند است قبل از پاسخ کمی تفکر کنید. چه اگر از این عبارت استفاده نشود، بحث رقابت با شبکه های ماهواره ای به میان می آید و بودجه و ...... . و پرداختن ...