وقتی فیلمسازی با آثار پیشین خود توقع مخاطب را از خود و کارهایش بالا می برد، بدیهی است که ساخته شدن فیلمی پائین تر از سطح فیلم های قبلی او تماشاگر را از وی و سینمایش ناامید بسازد.
این اتفاقی است که در رابطه با «مطرب» آخرین ساخته ی مصطفی کیایی رخ می دهد. گرچه فیلم قبلی کیایی نیز در سطح و اندازه ی آثار قبلی او نبود اما استاندارد مورد انتظار سینمای این کارگردان در آن دیده می شد و کار به لحاظ کشش مندی، جذابیت های نمایشی ، میزانسن و قابلیت های اجرایی قابل قبول به شمار می رفت اما کیایی در «مطرب» رویکرد دیگری را اتخاذ می کند و سراغ سوژه ای می رود که تفاوتش با فیلم های دیگر او از زمین تا آسمان است.
سینمای مصطفی کیایی سینمایی ست که در کنار توجه به استانداردهای روایی و فنی، به جذب مخاطب و گیشه نیز اهمیت می دهد اما آن چه «مطرب» را به اثری ناامیدکننده در سینمای کیایی بدل می کند آن است که فیلم فارغ از استانداردهای همیشگی سینمای این کارگردان، به شکل واضحی تنها به جذب مخاطب و فروش فکر می کند و ذره ای به هیچ یک از دیگر عناصر درام نمی پردازد.
«مطرب» به معنای واقعی کلمه یک «فیلمفارسی» است؛ یک فیلمفارسی با الگوی ثابت و رایج چنین فیلم هایی. علاوه بر شلختگی فیلمنامه، تعدد رویدادها که پیرنگ اصلی اثر را ناپدید می کند و شخصیت هایی که در سطح باقی مانده اند هر یک به اندازه ی خود به کلیت فیلم آسیب رسانده اند و این از مصطفی کیایی بعید است چراکه فیلم های او عموماً فیلمنامه هایی قرص و محکم دارند که علاوه بر توجه و اهمیت به روایت پردازی، پیچ و خم هایی را نیز به داستان می افزایند که موجب پررنگ شدن تعلیق اثر و در نتیجه کشش بیشتر آن می شود؛ این چیزی است که در «مطرب» وجود ندارد! رویدادهای درام ...
وقتی فیلمسازی با آثار پیشین خود توقع مخاطب را از خود و کارهایش بالا می برد، بدیهی است که ساخته شدن فیلمی پائین تر از سطح فیلم های قبلی او تماشاگر را از وی و سینمایش ناامید بسازد.
این اتفاقی است که در رابطه با «مطرب» آخرین ساخته ی مصطفی کیایی رخ می دهد. گرچه فیلم قبلی کیایی نیز در سطح و اندازه ی آثار قبلی او نبود اما استاندارد مورد انتظار سینمای این کارگردان در آن دیده می شد و کار به لحاظ ...
پارودی تاریخ
مطرب یک اثر به واقع کمیک و نه کمدی از گذشته تا به امروز سینمای ایران است که نتوانسته مضمون انباشته شده در ذهن مولف را به نمایش بگذارد . مصطفی کیایی فیلم سازی است که ژانر کمدی را خوب می شناسد اما فرهنگ ایرانی در آخرین ساخته وی عقب مانده است .
*نقیضه گویی محض
پرویز پرستویی در نقش ابراهیم یک اتفاق کمدی محسوب نمی شود و تنها چهره ای کمیک از عقده های به جا مانده روانی به اصطلاح هنرمندی است که نه شخصیت ساخته و نه متد درستی برای اجرای آن انتخاب کرده . مجموعه قراردادهای لبخند آوری که مولف به عنوان پیرنگ کمدی از ابتدای این اثر با مخاطب بسته است به مرور قابل حدس می شوند . پویایی یک اثر سینمایی به مراتب انگیزه داستانی بالاتری نسبت به دیگر حوزه های هنری دارد . همان ...
مطرب یک اثر به واقع کمیک و نه کمدی از گذشته تا به امروز سینمای ایران است که نتوانسته مضمون انباشته شده در ذهن مولف را به نمایش بگذارد . مصطفی کیایی فیلم سازی است که ژانر کمدی را خوب می شناسد اما فرهنگ ایرانی در آخرین ساخته وی عقب مانده است .
*نقیضه گویی محض
پرویز پرستویی در نقش ابراهیم یک اتفاق کمدی محسوب نمی شود و تنها چهره ای کمیک از عقده های به جا مانده روانی به اصطلاح هنرمندی ...
آب دهان (مطرب) روی صورت ایران
زمانی که پیش تولید فیلم مطرب رسانه ای شد با توجه به فیلم های قبلی مصطفی کیایی فکر می کردم حتما این فیلم با دیگر کمدی های اکران شده ی این سال ها تفاوت زیادی خواهد داشت حداقل بتواند یک کمدی سالم و خنده آور به دور از ابتذال و سخیف بودن باشد که این روزها نمونه های چنین شبه کمدی هایی در سینمای کشورمان مرسوم شده اما مطرب هم یکی دیگر از آثار شبه کمدی های مبتذل است و باعث تاسف که مصطفی کیایی این فیلم را ساخته کسی که در کارنامه هنری اش آثار مهمی دارد اما مشخص نیست چرا فیلمسازان ما به این شکل افت نگرشی پیدا می کنند اگر نام کارگردانان را از اینگونه فیلم ها دربیاوریم انگار همه ی این آثار را یک نفر ساخته است.
فیلم مطرب هفتمین ساخته مصطفی کیایی یک اثر تیکه و پاره است فیلمی که ...
زمانی که پیش تولید فیلم مطرب رسانه ای شد با توجه به فیلم های قبلی مصطفی کیایی فکر می کردم حتما این فیلم با دیگر کمدی های اکران شده ی این سال ها تفاوت زیادی خواهد داشت حداقل بتواند یک کمدی سالم و خنده آور به دور از ابتذال و سخیف بودن باشد که این روزها نمونه های چنین شبه کمدی هایی در سینمای کشورمان مرسوم شده اما مطرب هم یکی دیگر از آثار شبه کمدی های مبتذل است و باعث تاسف که مصطفی کیایی این ...
فیلم اصلا منطق روایی نداره و سر هم بندی شده هستش . داستان آبکی. بازی ها رو دوست نداشتم به استثنای پرویز پرستویی و بازیگر ترک. فقط استانبول رو خیلی زیبا نشون داده بود، 2 هم اگه بهش دادم بخاطر همینه وگرنه 1 هم زیادشه.
واقعا افتضاح بود حقش نبود میلیاردی بشه یا اصلا پرفروش ترین فیلم سال
خیلی بد بود و واقعا حوصله سر بر و خسته کننده خیلی هم طنز نبود
اونایی که میگن خیلی قشنگ بود فقط به خاطر اینکه خارج فیلمبرداری شده بود و بازیگرای پرستاره ای توش بازی می کردن خواهشا به محتوای فیلم نگاه کنید نه به ظاهرش
اصلا حقش میلیارد نبود میلیون هم زیادیش بود
شما میدونی که سر این فیلم چقدر زحمت کشیده شده .. اجرای کنسرت و سفر به ترکیه و بردن اون همه وسایل و عوامل صحنه کار اسونیه ...... نه واقعا کار اسونیه..... اقای مصطفی کیایی اونقدر زحمت کشید و تونست و این فیلم و تمام فیلم هایی که دوست داشت رو بسازه ... این فیلم از زیر دست بهترین داور های جشواره رد شده اون وقت شما میگی حقش نبود میلیاردی بشه . واقعا من موندم که شما با چه طرز فکری این حرف رو می زنید . لطفا کمی فکر کنید و درباره فیلم درست اظهار نظر کنید . با تشکر
اینایی که میگن ما هنرمندامون رو سرکوب کردیم ببینن چن تا خواننده ی پاپ داریم که ده برابر بیشتر از این به اصطلاح هنرمند و درواقع مطرب دارن مساعل ممنوعه رو در شعر هاشون میخونن منم نسبت به سیاست های سرکوب گرانه ی حکومت نسبت به هنرمندان در گذشته اعتراض دارم ولی بیایید منصف باشیم سیاست های حکومت از ۳۰سال پیش تا حالا خیلی تغییر کرده واصلاحپذیره
من کل این فیلم به تک تک آدم هایی که نفری 20 هزار تومن داده بودن رفته بودن این فیلم رو در سینما دیده بودن فکر میکردم
چرا گول رنگ و لعاب پوستر و بیلبورد فیلم در بزرگراه ها رو میخوریم؟؟ و به محتوی هیچ دقتی نمی کنیم
خوشبحال تهیه کننده و کارگردان فیلم
اینجانب صمیمانه تبریک عرض میکنم خدمت تمامی عزیزانی که مشغول تهیه و بازیگری و بازیگردانی این فیلم واقعا زیبا و دلنشین بوده اند.بازیگری و لهجه خانم عایشه گل خیلی زیباا و دلنشین بود.
فیلم عالی بود از اون فیلمهایی که توی تاریخ میمونه و دیالوگهاش تا سی سال دیگه بین نسلها رد و بدل میشه. من ۲۰ سال دیگه میشینم با پسرم این فیلمو میبینم تا بدونه چی به سر بچه های دهه پنجاه و شصت اومد و توی چه شرایطی بزرگ شدیم که یه نوار کاست جرم بود. مرسی از همه عوامل فیلم دست مریزاد واسه صداقتتون و اینکه مثل بقیه فیلم دوزاری و پاچه خوری نساختین
من اگه جای پرویز پرستویی بودم تو این فیلم حتی 1 دقیقه هم بازی نی کردم
سینما ایران کم کم داره نابود می شه با این نوع فیلم ها.
کم تر از 5 سال دیگه از 50 تا فیلمی که در سینما ایران اکران می شه 45 تا از فیلم ها مزخرف ترین فیلم های ایران اما پرفروش ترین فیلم ها میشوند.
یک نمونه فیلم ایکس لارج که فروشش حدودا 6 میلیارد است.در این فیلم از اکبر عبدی سو استفاده کردن تا فروش بالایی داشته باشن.
یه فیلم درجه یک که علاوه بر شوخیایی که داره بهمون نشون میده که چه بلایی سر هنرمندامون اوردن جاش اخوندارو اوردن این فیلم حتماً توصیه میشه ببینبد و لذت ببرید
خیلی خیلی مونده تا بشه فیلم اونم از نوع بد یا نهایت متوسط رو به پایین ،درسته آبرو واسه ایران نمونده ولی با اینجور فیلم ها خودمونم داریم ایران منهدم می کنیم آخه یه دختر ترک ناجی ما بشه دیگه ما انقدر بدبخت شدیم
به شدت فیلم بدی بود، خیلی خوشحال شدم که بابت به سینما نرفتم و وقتی که مقایسه اش می کنم مثلا با هزارپا یا اخراجی های 1 میگم اون ها ده بار ببینم تکراریشو ببینم از این باز برام خیلی خیلی جذاب تر هستند
به نظرم یکی از بهترین فیلمهای دهه ۹۰ ایران حتی بعد از انقلاب هستش.چرا الکی به خاطر عقده درونی خودمون روسر فیلم می زنیم.دوم من پیشنهاد میدم مطرب ۲ولی با بامضمون کمدی اجتماعی ساخته بشه.بازم از اقای مصطفی کیایی کارگردان توانمند گشرمان بابت چنین فیلم خلاقانه ای تشکر می کنم.
یه جا تو فیلم پسره میگه من با زنی که بچه ۸ ساله داره ازدواج کردم بقیم میگن اشکال نداره ! بعد پسره تازه پسرم هست یعنی قبلا هم ازدواج نکرده !! فقط متاسفم .... طنز تلخش اینجاست که خود این بازیگرا و هنرمندا که از همه بیشتر ادعای روشنفکریشون میشه با دخترای ۱۶ الی ۱۸ سال ازدواج میکنند که نه با کسی رابطه ای داشتند و نه با پسر حرف زدند .... کلا سینما و هنر در مملکت ما شده ریا ... یا فیلم برای گیشه بساز یا برای جشنواره های خارج ... حالا توش هرچی هم دلت خواست بگو فرهنگ و مذهب ملت رو بزن نابود کن ... مهم نیست .. پول مهمه !
فیلم خوبی بود
من که به شدت راضی بودم از سینما اومدم بیرون
کاملا طنز خوب و ب جایی داشت
مردم هم همه توی سالنی که من بودم آخر فیلم با لب خوش از سالن خارج شدند
من فیلم بد زیاد دیدم توی سینمای ایران
ولی این یکی قهرمان فیلم های مضخرف تاریخ سینمای ایران بود.
دقیقه 40 فیلم از سالن اومدم بیرون. داستان فوق کلیشه ای، بازی های مسخره، دیالوگ های سخیف برای خنداندن مخاطب که موفق به این کار هم نمیشن و ...
فقط ناراحتم از اون دوستی که برام بلیط گرفت و اسم منم رفت توی بینندگان این فیلم که خودش لکه ننگ بزرگیه
اگرچه موضوع خوبی انتخاب شده بود و با پرداخت مناسب میتوانست فیلمنامه خوبی باشد، اما فیلمنامه ضعیف و فیلم به شدت خسته کننده بود و بازی بازیگرها هم خوب یا بد چیزی بود که حسب سابقه ازشان انتظار میرفت و لذا کارگردانی مناسبی هم نداشت.
جدیدا مد شده بعضی ها هزینه سفر خارجی شان را با فیلمبرداری از صحنه های سفر و نمایش به عنوان فیلم در سینما در بیاورند.واقعا متاسفم برای سینمایی که دست در جیب تماشگرش می کند.پس لطفا از کپی شدن فیلم های خود ننالید که همچین چغندری همچین دیگی می خواهد.
خیلی بد بود لطفا نرید این فیلمو ببینید پر از شوخی های جنسی اولین فیلمی بود که دوست داشتم بیام بیرون وسطش نه داستان داره نه فیلمنامه و اصلا فیلم بر پایه چند تا شوخی جنسیه و اصلا از بازیگرا بازی نگرفته که بگی خوب بازی کردن یا بد