پوستر فیلم شهرک

فیلم‌ سینمایی |درام

شهرک (۱۴۰۰)

The Town

۴.۹ /۱۰
امتیاز سلام سینما

از ۵۷ رای

منتقدان:

۳.۸

امتیاز دهید:

نوید فلاحتی، جوان علاقه‌مند به بازیگری است که در تست بازیگری برای یک فیلم بزرگ با کارگردانی مطرح پذیرفته می‌شود. او برای پیوستن به این پروژه و رسیدن به آرزوی خود، باید شرایط ویژه و تمرین‌های روحی و روانی گروه بازیگران در شهرکی ایزوله شده را بپذیرد.

کارگردان: علی حضرتی

نویسنده: علی حضرتی

معرفی فیلم شهرک

جدیدترین فیلم علی حضرتی با نام «شهرک» در بخش سودای سیمرغ جشنواره چهلم حضور دارد. «شهرک» به نویسندگی و کارگردانی علی حضرتی محصول سال ۱۴۰۰ است که داستانش در فضایی خانوادگی با رویکردهای اجتماعی روایت می‌شود و می‌توان گفت که داستان این فیلم تجربه‌ای نو در سینمای ایران است.

علی حضرتی پیش‌ازاین، ساخت فیلم «سازهای ناکوک» (۱۳۹۹) را بر عهده داشت که سال گذشته به‌صورت آنلاین اکران شد و در اثر جدید خویش با بازیگران مطرح سینما و عوامل حرفه‌ای همکاری دارد.

برای تماشا و دانلود قانونی فیلم «شهرک» و مطالعه حواشی و اخبار مربوط به آن با سایت سلام سینما همراه باشید.

 

کارگردان فیلم شهرک

علی حضرتی، پسر الیاس حضرتی از سیاستمداران اصلاح‌طلب و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و صاحب‌امتیاز و مدیرمسئول روزنامه «اعتماد» است. وی فعالیت هنری خویش را به‌عنوان مدیر ویژه‌نامه هنری تماشاخانه آغاز کرد و سپس در نمایش‌هایی به‌عنوان تهیه‌کننده حضور داشت، سپس در سال ۱۳۹۲ تهیه‌کنندگی فیلم کوتاه «صبح روز بعد» را بر عهده گرفت و به‌عنوان تهیه‌کننده سینما شناخته شد و در فیلم‌های سینمایی «خداحافظی طولانی»، «نیم‌رخ‌ها»، «یک قناری، یک کلاغ» و «اردک لی» در مقام تهیه‌کننده فعالیت کرد.

علی حضرتی کارگردانی را در سال ۱۳۹۵ با ساخت فیلم کوتاهی به نام «ساعت‌ساز» آغاز کرد و در سال ۱۳۹۸، فیلم سینمایی «سازهای ناکوک» را کارگردانی کرد، این فیلم اولین فیلم سینمایی بلند او است که در سال گذشته به‌صورت آنلاین اکران شد.

حضرتی همچنین آلبوم صوتی «آهوی بخت من گزل» محمود دولت‌آبادی به کارگردانی مانی حقیقی را نیز تهیه کرده است.

او در سال ۱۳۸۴ برای فیلم «خداحافظی طولانی» در جشنواره سی و سوم فیلم فجر در هفت رشته و از جمله بهترین فیلم نامزد شد و در سال ۱۳۹۴ برای فیلم «نیم‌رخ‌ها» برنده تندیس بهترین فیلم بخش هنر و تجربه از سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر انتخاب گردید.

فیلم سینمایی «شهرک» دومین فیلم بلند علی حضرتی در مقام کارگردان می‌باشد که تهیه‌کنندگی آن را علی سرتیپی بر عهده گرفته است.

 

سایر عوامل فیلم شهرک

مدیر فیلم‌برداری: علیرضا برازنده، تدوین: ژیلا ایپکچی، طراح صحنه و لباس: افسانه صرفه‌جو، موسیقی: شورا کریمی، طراح گریم: عباس عباسی، مدیر تولید: پیمان حمیدی، صدابردار: کامران کیان ارثی، طراحی صدا: نعیم مسچیان، میکس: ایرج شهزادی، جلوه‌های ویژه می‌دانی: آرش آقابیک، سرپرست گروه کارگردانی: علی افشین‌راد، اصلاح رنگ: نیما دبیرزاده، دستیار اول کارگردان: رضا غفارنژاد، منشی صحنه: بهناز تاجیک، عکاس: مریم تخت‌کشیان، مشاور رسانه‌ای: نگین موسوی، ساخت فیلم پشت‌صحنه: مانی قدرت نما.

 

زمان اکران فیلم شهرک و تاریخ پخش

فیلم سینمایی «شهرک»، یکی از فیلم‌های انتخاب شده برای اکران تابستانی سال ۱۴۰۲ است و این فیلم قرار است از روز چهارشنبه ۱۴ تیرماه ۱۴۰۲ به‌صورت همزمان در سینما‌های سراسر کشور اکران شود.

به‌محض انتشار این فیلم در شبکه نمایش خانگی، سلام سینما آن را برای دانلود قانونی با کیفیت‌های مختلف و اینترنت نیم‌بها در دسترس مخاطبان عزیز قرار می‌دهد.

 

دانلود قانونی فیلم شهرک

بعد از اکران سینمایی فیلم «شهرک» این فیلم در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شود، بلافاصله پس از پخش فیلم سینمایی «شهرک» شما می‌توانید از طریق سلام سینما به‌راحتی و به‌صورت قانونی و باکیفیت بسیار بالا و البته با مصرف اینترنت به‌صورت نیم‌بها این فیلم سینمایی را دانلود نمایید و از تماشای آن لذت ببرید.

بستن
فیلم-سریال-رایگانفیلم-سریال-رایگان

عکس‌های فیلم شهرک


ساعد سهیلی در فیلم «شهرک»
پوستر فیلم «شهرک»
علیرضا برازنده در نشست خبری فیلم «شهرک» در چهلمین جشنواره فیلم فجر
علیرضا برازنده در نشست خبری فیلم سینمایی «شهرک» در چهلمین جشنواره فیلم فجر
علی سرتیپی در نشست خبری فیلم «شهرک» در چهلمین جشنواره فیلم فجر
علی حضرتی و رویا جاویدنیا در نشست خبری فیلم «شهرک» در چهلمین جشنواره فیلم فجر
علی حضرتی در نشست خبری فیلم «شهرک» در چهلمین جشنواره فیلم فجر
علی سرتیپی در نشست خبری فیلم سینمایی «شهرک» در چهلمین جشنواره فیلم فجر

نقدهای فیلم شهرک

فلسفه پنهان


   شهرک درامی عاشقانه با درونمایه ای فلسفی است. لایه ی «آشکار» فیلم خبر از درامی عاشقانه میدهد. درامی عاشقانه که گه گاهی برای جلب نظر مخاطب از کمدی بهره میگیرد. شیوه ای که این روز ها فیلمسازان زیادی از آن استفاده میکنند. اما در زیر این لایه، لایه ی مهمتری وجود دارد. لایه ای که کمتر فیلمسازی شهامت استفاده از آن را دارد؛فلسفه.  فلسفه به دلیل ریتم کند و تعمقی که لازمه آن است، کمتر مخاطبی را به سینما میکشاند. حضرتی با انتخابی زیرکانه توانسته هم مخاطب را عام را به بهانه ی تماشای فیلمی عاشقانه به سینما بکشاند و هم مخاطب خاص را مجذوب فلسفه فیلم خود کند. ژان پل سارتر، در رمان تهوع به این موضوع اشاره میکند که زمانی که زندگی شخصیتی در رمانی را بررسی میکنیم وارد عالم خیال میشویم. همین موضوع برای فیلم نیز صدق میکند. زمانی که بازیگری به ایفای نقشی میپردازد در واقع هم خود او و هم مخاطبان فیلم، در کنکاش برای پی بردن به درونیات و تماشای کنش های شخصیت، به عالم خیال میرویم. پس با این تفاسیر، زمانی که شخصیت نوید به شهرک ایزوله شده فیلم ورود میکند، همان لحظه وارد روح فرهاد میشود. که این موضوع با گریم متفاوت بازیگر و دکور متفاوت و ... به خوبی نشان داده میشود. برای مثال رنگهائی که در خانه فرهاد استفاده شده ، مناسب و نشان دهنده ذوق او به عنوان یک نقاش ساختمان است و همچنین بازی سهیلی، بازی قابل قبولی است. زیرا با فرض اینکه یک بازیگر کل زندگیش رویای بازیگری خوب بودن را داشته است، برایش ایفای نقش یک بازیگر بد، کار سختی است. فیلمنامه فیلم، ایده ای منحصر به فرد و پرداخت مناسبی دارد. محوریت فیلمنامه و هسته مرکزی آن، تبدیل نوید به فرهاد است. زمانی که فیلم عطف دوم را پشت سر میگذارید ما متوجه ...
   شهرک درامی عاشقانه با درونمایه ای فلسفی است. لایه ی «آشکار» فیلم خبر از درامی عاشقانه میدهد. درامی عاشقانه که گه گاهی برای جلب نظر مخاطب از کمدی بهره میگیرد. شیوه ای که این روز ها فیلمسازان زیادی از آن استفاده میکنند. اما در زیر این لایه، لایه ی مهمتری وجود دارد. لایه ای که کمتر فیلمسازی شهامت استفاده از آن را دارد؛فلسفه.  فلسفه به دلیل ریتم کند و تعمقی که لازمه آن است، کمتر مخاطبی ...

تمرینِ زندگی


یادداشتی بر فیلم شهرک به کارگردانی علی حضرتی  فاطمه فریدن  تمرینِ زندگی  فیلم شهرک به لحاظ انتخاب ایده داستانی بسیار موفق عمل کرده اما از منظر پرداخت جزئیات می‌توان ادعا کرد که بر پایه خام بودن تجربه یک کارگردان جوان پیش می‌رود. حضرتی در این فیلم می‌کوشد با دستمایه قرار دادن سوژه‌ای متفاوت از زندگی افرادی که عشقی وافر به بازیگری نشان می‌دهند، به واقعیتِ سرشت انسانی و تصمیم‌گیری آنان در موقعیت‌های خاص یا بحرانی نزدیک شود. این تلاش سبب شده که در بدو امر با ورود کاراکترهایی که درواقع شناسنامه‌ای از زندگی حقیقی شان-نزد مخاطبان- در دست نیست و به‌ظاهر از طبقه متوسط جامعه هستند مواجه شویم اما در ادامه به علت کاهش ...
یادداشتی بر فیلم شهرک به کارگردانی علی حضرتی  فاطمه فریدن  تمرینِ زندگی  فیلم شهرک به لحاظ انتخاب ایده داستانی بسیار موفق عمل کرده اما از منظر پرداخت جزئیات می‌توان ادعا کرد که بر پایه خام بودن تجربه یک کارگردان جوان پیش می‌رود. حضرتی در این فیلم می‌کوشد با دستمایه قرار دادن سوژه‌ای متفاوت از زندگی افرادی که عشقی وافر به بازیگری نشان می‌دهند، به واقعیتِ سرشت انسانی و تصمیم‌گیری آنان ...

در شهرک همه چیز در سطح می‌ماند


  علی حضرتی در فیلم دوم هم با ضعف‌های عمیقی مواجه است. او نتوانسته ضعف‌هایی که در فیلم اولش یعنی ساز‌های ناکوک داشت را در این فیلم ترمیم کند و باز آن‌ها را مرتکب شده است. در وهله اول ایده فیلم شهرک تا حدی می‌تواند موفق باشد، اما کلیت این فیلم در حد یک ایده مناسب مانده و نتوانسته به یک فیلمنامه منسجم تبدیل شود. فیلم قابلیت این را داشت که اثر روانشناسانه‌ای باشد و وارد موقعیت‌های روانکاوانه شود، اما فیلمساز نتوانسته حتی یک گره‌افکنی مناسب برای فیلمش تدارک ببیند. ورود نوید به آن شهرک می‌توانست جهانی تازه برای اثر پدید آورد، اما کارگردان هم نمی‌دانسته باید در ادامه چه چیزی را بسازد و جلو ببرد؛ بنابراین تا دقیقه ۶۰ فیلم نمی‌تواند حتی حرف تازه‌ای بزند. فقط یک موقعیت شکل می‌گیرد که اساساً ...
  علی حضرتی در فیلم دوم هم با ضعف‌های عمیقی مواجه است. او نتوانسته ضعف‌هایی که در فیلم اولش یعنی ساز‌های ناکوک داشت را در این فیلم ترمیم کند و باز آن‌ها را مرتکب شده است. در وهله اول ایده فیلم شهرک تا حدی می‌تواند موفق باشد، اما کلیت این فیلم در حد یک ایده مناسب مانده و نتوانسته به یک فیلمنامه منسجم تبدیل شود. فیلم قابلیت این را داشت که اثر روانشناسانه‌ای باشد و وارد موقعیت‌های روانکاوانه شود، ...

خبرهای مرتبط با فیلم شهرک

نظرهای منتشر شده فیلم شهرک