نابودی سینما
ضربه پنهان یا HIDDEN STRIKE نمایشی است از اُفول هالیوود در نوآوری و تولید جلوههای ویژه میدانی. فیلم به غایت ضعیف اما جذاب با وجود چان و سینا است. اسکات وا مولف این اثر سعی نکرده چیزی برای دوربین خلق کند بلکه دوربین را برای معیارهای کامپیوتری به حرکت درآورده. همه چیز فیلم مصنوعی است. از طوفان شن تا گاهی وقتها کاراکترهایش. سینما محفلی برای بازیهای سیاسی شده و دیگر نمیشود انتظار اتفاقی هنرمندانه را داشت. دو سرباز که کارکشته هستند و باید تعدادی غیرنظامی را از یک پالایشگاه عبور دهند و... چه اتفاقی میتواند این دو مامور را به یکدیگر اتصال دهد. اینکه با جلوههای ویژه کامپیوتری هرچیزی را میتوان به شکل واقعیاش نزدیک کرد اتفاق خوبی است اما این اتفاق خوب وقتی قرار باشد جای جلوههای میدانی و بصری فیلم را بگیرد خیلی هم بد است.
*آتیش بازی از پشت میز تدوین
فیلم «مسابقه مرگ» ساخته پل دبلیو اس اندرسون کجای تاریخ این نمایش مضحک ایستاده است. از سویی دیگر ما چرا باید باور کنیم این اتفاق که روزی فراخواهد رسید که آب از نفت هم گرانتر میشود در خاورمیانه و عراق رخ میدهد. هالیوود خوب بلد است با اکشنهای سرگرم کننده حرفش را بزند. یک جاهایی از فیلم ما میزان بازیگری چان را میبینیم. وقتی که او با دخترش صحبت میکند و اشک میریزد رفله این اتفاق در «سوار شو» لری یانگ هم رخ میدهد. به نظر میرسد چان درحال بازپسگیری خودش از سینما است. از سویی دیگر حضور او و جان سینا در یک فیلم یک اتفاق جذاب پرفروش است. عبور از یک جاده پرخطر افسانهای دیگر خیلی کلیشه هالیوود شده. ما نمیتوانیم در مورد سینمای این فیلم حرف بزنیم به دلیل آنکه سطح سلیقه پذیرش بیننده امروز به این آثار تزل پیدا کرده اما ...
ضربه پنهان یا HIDDEN STRIKE نمایشی است از اُفول هالیوود در نوآوری و تولید جلوههای ویژه میدانی. فیلم به غایت ضعیف اما جذاب با وجود چان و سینا است. اسکات وا مولف این اثر سعی نکرده چیزی برای دوربین خلق کند بلکه دوربین را برای معیارهای کامپیوتری به حرکت درآورده. همه چیز فیلم مصنوعی است. از طوفان شن تا گاهی وقتها کاراکترهایش. سینما محفلی برای بازیهای سیاسی شده و دیگر نمیشود انتظار ...