ایران خیلی بزرگه اما این وقتی خوبه که ادم بدشانسی نباشی. برای بعضی ها زندگی یه جور قماره..ترکیبی از خوش شانسی و بدشانسی..حالا دیگه فرق نمی کنه توی ایران باشی یا اونور دنیا، یا اینکه ساواکی باشی یا انقلابی، یا با همشهری ات ازدواج کرده باشی یا با یه خواننده امریکایی.. خلاصه هرکی باشی و هرجوری باشی مواظب باش که مصادره در کمین نشسته
مصادره اولین فیلم مهران احمدی در جایگاه کارگردان است . او که تا پیش از این جدا از بازیگری در پشت صحنه نیز فعالیت هایی داشته است ( به عنوان برنامه ریز ، دستیار کارگردان و ... ) تا حد زیادی از تجربه ی ساخت اولین فیلم بلند سربلند بیرون آمده است .
احمدی برای فیلم اول به سراغ فضا و سوژه ای رفته است که در صورت پرداخت درست می تواند برای تماشاگر ایرانی و برای یک فیلم کمدی سوژه ی جذابی باشد . زندگی یک مامور ساواک در دوران انقلاب و پس از آن و از طرفی زندگی گروه خاصی از ایرانیان ساکن در لس آنجلس از انقلاب تا زمان حال . احمدی در مصاحبه هایش بسیار گفته است که به دنبال کمدی ای بوده است که در عین خنداندن تماشاگرش به او احترام هم بگذارد ، ادعایی که از حق نگذریم بیراه نبوده است و تلاش سازندگان آن برای این که فیلمی حداقل استاندارد پیش روی مخاطب بگذارند دیده می شود ، مصادره فیلمنامه ی نسبتا خوب و کار شده ای دارد ، دکوپاژ و کارگردانی دارد (چیزی که در خیلی از فیلم های کمدی وطنی شاید زیاد به آن اهمیت داده نمی شود )، فضاسازی خوبی دارد و ...
مصادره کارگردانی قابل قبولی دارد . احمدی با همراهی فیلمبردار (مسعود سلامی) فضاسازی خوبی ایجاد میکنند .
موسیقی فیلم و ترکیب موسیقی های ایرانی و مکزیکی بسیار هماهنگ با اتمسفر و فضای فیلم درآمده است .
مجموعه ی این عوامل از مصادره یک کمدی استاندارد میسازد که صد البته بی نقص نیست اما قطعا ارزش دیدن دارد .
کاراکتر اصلی یعنی یارجانلو پرداخت خوبی دارد ، به نوعی فیلم را میتوان نکوهش کاراکتر اصلی دانست ؛ نکوهش باری به هر جهت زندگی کردن او . زمانی که مامور ساواک است نمی داند دقیقا مشغول چه کاری است ، او مامور خرید است اما نمیداند وسایلی که میخرد برای شکنجه استفاده می شود ...
مصادره اولین فیلم مهران احمدی در جایگاه کارگردان است . او که تا پیش از این جدا از بازیگری در پشت صحنه نیز فعالیت هایی داشته است ( به عنوان برنامه ریز ، دستیار کارگردان و ... ) تا حد زیادی از تجربه ی ساخت اولین فیلم بلند سربلند بیرون آمده است .
احمدی برای فیلم اول به سراغ فضا و سوژه ای رفته است که در صورت پرداخت درست می تواند برای تماشاگر ایرانی و برای یک فیلم کمدی سوژه ی جذابی باشد . زندگی یک مامور ...
متلک های جنسی تنها دستاویز خنده
روز اول جشنواره: فیلم مصادره
کارگردان: مهران احمدی بعد از تجربه بازیگری در فیلمهای کمدی اینک در قامت کارگردان ظاهر شده و البته نتوانسته هیچ ارزشافزودهای به ژانر کمدی اضافه کند.
بازیگران: رضا عطاران کماکان همان تیپِ کلیشهی همیشهگیاش را دارد، مشابه همان شخصیت من سالواردر نیستم و یا رد کارپت: یعنی طنزهای موقعیت در مواجههی فرهنگ ایرانی و غربی.
داستان: با وقوع انقلاب، اِسی کارمند خرید ساواک برای فرار از اعدام و زندان به آمریکا میرود، در حالی که زمینی در عباسآباد دارد.
نقد و نظر: تیتراژ متفاوتِ فیلم که بر پرده میافتد به همان میزان هم انتظار تماشای فیلمی متفاوت ایجاد میشود اما روند کلیشهای قصه و تیپهای تکراری ...
روز اول جشنواره: فیلم مصادره
کارگردان: مهران احمدی بعد از تجربه بازیگری در فیلمهای کمدی اینک در قامت کارگردان ظاهر شده و البته نتوانسته هیچ ارزشافزودهای به ژانر کمدی اضافه کند.
بازیگران: رضا عطاران کماکان همان تیپِ کلیشهی همیشهگیاش را دارد، مشابه همان شخصیت من سالواردر نیستم و یا رد کارپت: یعنی طنزهای موقعیت در مواجههی فرهنگ ایرانی و غربی.
داستان: با وقوع انقلاب، اِسی کارمند خرید ساواک برای ...
آغازی امیدوار کننده
مصادره اولین تجربه جدی مهران احمدی کار خوب و قابل قبولی از آب درآمده است. مصادره فیلمی در ژانر کمدی است که با کیفیت و خوش ساخت است. فیلمنامه ای که علی فرقانی خلق کرده، فیلمنامه ای منسجم و غیر سخیف است که از شاخصههای متفاوت کمدی برخوردار است. نقطه ی عطف فیلمنامه ی مصادره این است که از موضوع بدیع و غیر کلیشه ای بهره می برد، همچنین از لودگی و طنز بی مایه در این فیلمنامه خبری نیست.
البته ایراداتی هر چند جزئی در فیلمنامه به چشم می خورد؛ به عنوان مثال پرده پایانی فیلم از لحاظ منطق نسبت به پرده نخست و میانی فیلم ضعیف عمل کرده است و یا تکرار مکرر سکانس های رویای کاراکتر عطاران برای مخاطب اندکی خسته کننده است که البته این ایراد با تدوین مجدد رفع خواهد شد.
بازی رضا عطاران، ...
مصادره اولین تجربه جدی مهران احمدی کار خوب و قابل قبولی از آب درآمده است. مصادره فیلمی در ژانر کمدی است که با کیفیت و خوش ساخت است. فیلمنامه ای که علی فرقانی خلق کرده، فیلمنامه ای منسجم و غیر سخیف است که از شاخصههای متفاوت کمدی برخوردار است. نقطه ی عطف فیلمنامه ی مصادره این است که از موضوع بدیع و غیر کلیشه ای بهره می برد، همچنین از لودگی و طنز بی مایه در این فیلمنامه خبری نیست.
البته ایراداتی هر ...
فیلم مصادره یک کمدی نیست بلکه یک طنز تلخ هست و نمی شود لقب کمدی تمام عیار رو به اون داد البته چندین لحظه کمدی داشت که اصرار داشت مخاطب رو بخندونه ولی موفق نبود. بازی ها خوب بودند.فیلم نامه هم نسبت به خودش خوب بود و سعی داشت چند ایستراگ به جا بذاره.در کل فیلم خوبی بود و برای شروع کارگردان اثر خوبی بود.اما تنها مشکل من با این فیلم این بود که خیلی یهویی شروع شد و خیلی یهویی به پایان رسید.
یک فیلم که خود را موظف به داستان گویی میداند . فیلمنامه ای قابل دفاع دارد ، ادای دینی که مصادره به فیلم های مهم سینمای جهان بسیارجذاب بود . فیلمی متفاوت نسبت به فیلم هایی که در سینما فروش های میلیاردی می کنند ! فیلم محتواداشت و نگاهی درست به یک زندگی با تمام اوج و فرود ها و جزئیاتش داشت ! به واقعیت بسیار نزدیک بود و درخلق شوخی ها به موقع عمل میکرد . بازیگر اصلی کار (رضا عطاران ) را مانند کارگردانان دیگر رها نگذاشته بود و برایش محتوای فیلم مهمتر از شوخی های کلیشه ای بود ... از معدود فیلم های جشنواره امسال فجر که دارای یک فیلمنامه حساب شده و نه چندان بد است که کارکتری از نقطه الف به ب میرسد !
مزخرف بود. نه داستان داشت نه طنز فقط دوسه جا چنتا حرف جنسی میزد واسه خنده. تاکی باید مخاطب تاوان تجربه های کارگردان و بده؟ برداشت من این بود ک کارگردان دلش میخواست ی سفر خارجه بره ولی پول نداشته، میخواسته انگلیسی حرف زدنش هم تقویت کنه گفته چکارکنم میشینم دورهمی ی فیلم میسازم...
فیلمی بود که ارزش دیدن داشت. نمیدونم اونهایی که میگن این فیلم مزخرف بود و خندهدار نبود به 50 کیلو آلبالو چی میگن؟ من زیاد فیلم طنز ایرانی نمیبینم و این رو به اصرار دوستم رفتم. ولی در نهایت از دیدنش پشیمون نشدم و خوشم اومد. اصولا دارم به این نتیجه میرسم که فیلمهای طنز ایرانی که مورد نقد مردم قرار میگیره خیلی فیلمهای طنز بهتریه تا فیلمهای طنزی که مورد استقبال عامه قرار میگیره.
داستان این فیلم کاملا ضد وطن بود....به نظرم کسایی که تو ساخت این فیلم ایفای نقش کرده بودن یا خیلی بی معرفت و وطن فروشن یا واقعا به لحاظ سیاسی تو عالم هپروت سیر میکنن
سلام دیشب به همراه همسرم برای دیدن این فیلم رفته بودم گفتم نکاتی در خصوص این فیلم از نظر یه بیننده عادی بگم شاید برای بقیه بکار بیایید.
ببینید این فیلم در طبقه فیلم های کمدی نیست.کسی اگر فکر میکنه طنز این فیلم مثل اینه بغل یا اکسیدان یا نهنگ عنبر هستش اشتباه فکر میکنه.داستان فیلم جدیه و انسجام نسبتا خوبی داره.مقداری به نظر میرسه طنز کار یاقای عطاران تکرای شده و یواش یواش داره به طنز به سبک عطارانی مشهور میشه.اقای سیدی بازی به نسبت جذاب تری از بقیه را اجرا میکنه.بعضی ها هی در مورد دیدن و ندیدن پیشنهاد میکنن من میگم هر فیلمی حتی یکبار ارزش دیدن را داره.با تخفیف 6000 دادیم که نسبت به خرید یه فیلم سی دی 5000 میصرفه.یه چیز بگم یه مقداری حرفهای رکیک به فارسی و انگلیسی رد و بدل میشه که به نظر میرسه عدم توانایی از بلاغت و طنز پردازی زوری سعی کردن مردم را بخندون.صحنه های داشت که من به عنوان مرد بودن مقداری خجالت کشیدم از جمله انداختن باقی اضافات ختنه بچش برای گربه و ...برید ببیندید
با سلام
تنها نکته خوب فیلم از دید من اسب شدن عطاران در پایان فیلم بود
کاش در ایران نیاز به مجوز برای فیلم ساختن نبود تا اینقدر در لفافه فیلم ساخته نمیشد که کمی بد فهم باشد
چون هنرمند واقعی ایرانی خود میداند چگونه فیلم بسازد تا ابروی ایران حفظ شود
به هرحال به امید روزی که دوباره فیلم هایی مانند
ناخدا خورشید
هامون
اجاره نشینها
هنرپیشه
و.... ساخته شود
طبق رسم این روز های فیلم های کمدی خیلی وقتی کمدی مفهومی و قشنگ نایاب شده این فیلم هم شاید از خیلی از کمدی های الان یک کم بالاتر باشه اما اگه کمدی دوستید راضی تون نمی کنه و یه کمدی ساده است که شاید تکراری هم باشه
واقعا فیلم بدی بود، خواهشا نگین فیلم شبیه نهنگ عنبر بوده، چون نهنگ عنبر حداقل سرگرم کننده بود اما این فیلم هیچی نداشت.
تنها نقطه مثبت فیلم فکر کنم آهنگ تیتراژ پایانی بود!
واقعا این فیلم و خرگیوش چه جوری اکران نوروزی گرفتن؟؟ این گول زدن مردمه ! این دزدیه ! تو نوروز فیلمای خوب باید اکران شه نه فیلمای بی سر و ته و چرت و پرت که بع شعور بیننده توهین می کنن ! اقایون بازیگر پول در اوردن به هر قیمت و هر شر و وری اخه؟؟؟؟
بنظر من ، موضوع نو و جدید بود. داستان تلخی بود که بکمک بازی هنرمندانه هنرپیشه هایش گاها به طنز میزد. برای یکبار دیدن خیلی بد نبود. من نمره۱۳ از بیست میدم به این فیلم.
مصادره یک فیلم عاری از خلاقیت و به نوعی کلاژی از چندین فیلم است. حتی در گریم و پوشش هم تلاش شده که موقعیت های موفق قبلی تکرار شوند و خلاقیتی به کار نرود! در راستای همسویی ایده با نهادهای شناخته شده به کارگردان اجازه داده اند عکس هایده و داریوش به در و دیوار بزند که ظاهرا بی پروا باشد! یک سوم اول فیلم با این وجود قابل تماشا است، اما از آن به بعد فیلم خسته کننده و در یک سوم پایانی غیرقابل تحمل میشود. شاید بتوان آنرا فیلمی در حدو اندازه ساعت 5 عصر دید، هر دو خسته کننده و توام با اعتماد به نفس فراوان البته از نوع کاذب!
فیلم ضعیف و بیخودی بود واقعا فیلم خواب اوری بود ارزش دیدن نداره حیف این همه بازیگر خوب که تواین فیلم بازی کردن .من نمی دونم رو چه حسابی بعضیها گفتن فیلم خوبیه هیچی نداره این فیلم لطفا درست راهنمایی کنید مردم وقتشونو هدر ندن
خیلی فیلم باحال و جالبی بود هی میگن شبیه نهنگ عنبر بود تنها شباهتش رضاعطاران بود حتی در دوره زمانی اونم نبود خیلی داستان جالبی داشت هومن سیدی که خیلی خوب بود واقعااا