داستان فیلم در بستری کمدی روایت میشود و ماجرای سقوط یک هواپیما همراه با مسافرانی است که رازهای مختلفی دارند؛ رازهایی که قرار نیست تا ابد پنهان بمانند.
کمال تبریزی در اثر جدیدش مسئله ی مرگ و خودکشی با زیرکی به استهزا و هجو کشاند.ساختار فیلم از نوع پست مدرن است.
روابط در فیلم تصادفی است. و.در فیلم کارکترها هیچ گونه نگرانی بابت مرگ ندارند و خونسردانه به استقبال آن می روند. به نوعی واقعیت در فیلم ناپایدار است. در فیلم پست مدرن علت و معلولی نداریم.و عملا شخصیت پردازی درست نداریم.کارکترها فاقد دیدگاه هستند. و هيچ گونه تعلیقی در آن شاهد نیستیم.لیلا حاتمی می خواهد ادم هایی که افسرده اند و انگیزه زندگی ندارند تشویق به خودکشی می کند.
کارکترها در فیلم همه قصد پایان زندگی دارند اما با وارد شدن پژمان جمشیدی همه از تضمیم خود منصرف میشوند. هیچ گرهی در فیلم نداریم.و کشمکش های ساده شاهد هستیم.مسئله که به فیلم صدمه می زند نداشتن ستون فقرات در آن است. مشخص نیست شخصیت اصلی کیست. آیا لیلا حاتمی است یا پژمان جمشیدی که نقش ناجی در هواپیما دارد یا مهران مدیری و...
از نکات خوب فیلم به بازی متفاوت مهران غفوربان و سروش صحت می توان اشاره کرد. در کل فیلم قابل قبول است و به نوعی در ادامه مسیر خوک مانی حقیقی و اژدها وارد می شود گام بر می دارد.
کمال تبریزی در اثر جدیدش مسئله ی مرگ و خودکشی با زیرکی به استهزا و هجو کشاند.ساختار فیلم از نوع پست مدرن است.
روابط در فیلم تصادفی است. و.در فیلم کارکترها هیچ گونه نگرانی بابت مرگ ندارند و خونسردانه به استقبال آن می روند. به نوعی واقعیت در فیلم ناپایدار است. در فیلم پست مدرن علت و معلولی نداریم.و عملا شخصیت پردازی درست نداریم.کارکترها فاقد دیدگاه هستند. و هيچ گونه تعلیقی در آن شاهد نیستیم.لیلا حاتمی ...
نقد فیلم ما همه با هم هستیم؛ ول شدگان در هواپیما
کمال تبریزی را با کمدیهای سیاسیاش میشناسیم. او کارگردانی است که چه بخواهد و چه نخواهد نامش با فیلم مارمولک گره خورده و با اینکه سعی کرده تا بتواند با ساخت آثار دیگر خودش را از آن حال و هوا بیرون ببرد ولی در نهایت چندی پیش با ساخت مارموز، سعی کرد تا بار دیگر موفقیت مارمولک را تکرار کند. تبریزی اما با ساخت مارموز به جاده خاکی زد و نتوانست آنطور که قصد داشت به جایگاه قبلی خود بازگردد. کمال تبریزی مشکل همیشگی که گریبانگیر فیلمسازیاش شده این بوده که سراغ فیلمنامههای نادرستی رفته است؛ اتفاقی که در «همه با هم هستیم» نیفتاده است.
تبریزی در فیلم «همه با هم هستیم» به یک بلوغ سیاسی رسیده و سیاسیترین فیلم کارنامه هنری خود را ساخته است. او در این فیلم بیش از ...
کمال تبریزی را با کمدیهای سیاسیاش میشناسیم. او کارگردانی است که چه بخواهد و چه نخواهد نامش با فیلم مارمولک گره خورده و با اینکه سعی کرده تا بتواند با ساخت آثار دیگر خودش را از آن حال و هوا بیرون ببرد ولی در نهایت چندی پیش با ساخت مارموز، سعی کرد تا بار دیگر موفقیت مارمولک را تکرار کند. تبریزی اما با ساخت مارموز به جاده خاکی زد و نتوانست آنطور که قصد داشت به جایگاه قبلی خود بازگردد. ...
ما همه با هم مبتذلیم
نقد نوشتن برای فیلمی مثلِ ما همه با هم هستیم بسیار کار دشواری است و هیچ منتقدی نمی تواند برای این فیلم نقدِ استاندارد بنویسد، چرا که اساسا نقد را برای یک اثر هنری نوشته می شود یک اثری که ساختار منطقی داشته باشد نوشتن برای شِبه فیلمی مثل ما همه با هم هستیم توهین بزرگی به مقوله نقد سینما است اما خب می شود چند نکته ای را متذکر شد اگر چه درباره تعداد زیادی از فیلم های کمدی مثلِ ما با هم هستیم نوشته شده و هیچ اتفاقی رخ نداده، فقط فیلمسازان و تهیه کنندگان سینما این جسارت را پیدا کردند که به مبتذل سازی روی بیاورند کمال تبریزی از لیلی با من است و مارمولک می رسد به فیلم مبتذلی به نام ما همه با هم هستیم از سوی دیگر رضا میرکریمی که هنوز هم فیلم های قابل توجهی مثل قصرشیرین می سازد ...
نقد نوشتن برای فیلمی مثلِ ما همه با هم هستیم بسیار کار دشواری است و هیچ منتقدی نمی تواند برای این فیلم نقدِ استاندارد بنویسد، چرا که اساسا نقد را برای یک اثر هنری نوشته می شود یک اثری که ساختار منطقی داشته باشد نوشتن برای شِبه فیلمی مثل ما همه با هم هستیم توهین بزرگی به مقوله نقد سینما است اما خب می شود چند نکته ای را متذکر شد اگر چه درباره تعداد زیادی از فیلم های کمدی مثلِ ما با هم هستیم ...
این کارگردان همون فیلم مارمولک یا لیلی با من است بود که این فیلم رو درست کرده؟
فیلم بدی نیست ولی برای کسانی که پول دادند رفتن سینما دیدن فیلم رو متاسفم
این فیلم رو نهایت باید تو خونه دانلود کنی ببینی ولاغیر
من بین تخیلی بودن و کمدی بودن این فیلم هم شک دارم حتی
درهرصورت برای گذران وقت بدنبود اگر نخوایم از فیلم ایرادات زیادی بگیریم قابل دیدن بود
به نظر من فیلم بسیار جالبی بود. فیلمی ک باید موبه مو دیالوگ ها رو گوش داد مردمی سردرگم ک با هر حرفی نظرشون تغییر میکردوبه ناکجااباد رفتن مدیری مثل یک، دیکتاتور ک میگفت فقط من سوال میپرسم ، لیلا حاتمی یک منفعت طلب ولی در نهایت قربانی شد . پژمان جمشیدی نقش یک رهبر که در واقع فقط به فکر نجات خودش بودو هیچ راهی برای نجات نداشت به جز این که بقیه رو هم با خودش هم نظر کنه و....اگه بخوای تفسیر کنی حسابی حرف واسه گفتن داره
و اگه دقت کردید دور چشمهای همه رو سیاه کرده بودن به جز مدیری ، گلزار و پژمان . بقیه مث روح های سرگردان
تماشای این فیلم در زمان قرنطینه خانگی و افسردگی این روزها حال من را بدتر کرد از کمال تبریزی و مهران مدیری و این بازیگران توقع بیشتری میرفت که این چنین موضوع بدی را به نمایش بگذارند حال من بد شد و فکر میکنم همه مردم ناراحت شدند. مخصوصا بعد از سقوط هواپیمای اکراین ...خواهش میکنم دیگر این فیلم را اکران نکنید
واقعا از كمال تبريزي كه كارگردان فيلم هاي خوبي است انتظار نمي رفت كه اين فيلمي كه به قول آقاي فراستي يك سقوط كامل است را بسازد
اما از بازيگران اين فيلم مثل محمدرضا گلزار انتظار همچين بازيي مي رفت
دوستان اگر مي خواهيد عذاب وجدان و افسردگي بگيريد اين فيلم را ببينيد
این فیلم یکی از بهترینای سینمای تاریخ ایرانه ک وضعیت کنونی جامعه رو ب نمایش گذاشته و متاسفانه خیلی از افراد جامعه قادر ب درک این فیلم نیستن چون فقط توانایی درک فیلمای دلقک بازی و فیلمای عاشقانه و درام رو دارن بخاطرهمین جبهه گرفتن و انتظاری بیش از این نمیتوان ازشون داشت
چرا به اصطلاح ستاره های ما باید اینقدر سطحی و پولکی باشن که هیچی براشون مهم نباشه جز کسب درآمد!؟ اعتبار خودشون، نظر مردم، وقت مردم و.... اینقدر بی ارزشه!! ؟ واقعا باعث تاسف بود این فیلم با این همه مثلا ستاره که هیچ نکته ارزشمندی نداشت
در کل خوب بود ... منتظر دیدن فیلم کمدی نباشید . این فیلم اجتماعی است
0
0
پاسخ
گزارش تخلف
۴ سال پیش
June 16, 2019
سال 88 رو به خاطر بیارین.شعار سبزها چه بود؟ " نترسین نترسین ما همه با هم هستیم"
فقط عنوان فیلم کافی بود که قبل از اکران ، از طرف جناح چپ "پروژه مشکوک" نام بگیرد.اگر با این عینک فیلم را ببینید متوجه نمادها خواهید شد.البته بسیاری از نمادها در این فیلم واقعا پیچیده ، شاید تا مدتها کشف نشود و نهایتا هم بعد از کشف منجر به توقیف فیلم شود.از گروهی که دانسته دست به خودکشی میزنندوحتی مرگ افراد را جدی نمیگیرندتاکسانی که آنها را تشویق به این خودکشی کردند که سود ببرندو لیدر اکنون در حصر آنها که با کمک شریک سیاسی خود ( دو خلبان) برای سقوط عمدی مردد میشوند ، همه نمادهای روشن این فیلم هستند . علاقه مندان به این موضوعات این فیلم را چند بار باید ببینند.
دوستاني كه به نماد و استعاره هاي سياسي فيلم اشاره ميكنند صرف حضور اين چيزها ارزشي براي فيلمي محسوب نميشه اينها ايده هاي جذابي ميتواند باشد كه بايد به زبان سينما فرم بگيرد. اما فيلمي كه در روايت الكن و در ارتباط ارگانيك بين موقعيتها عاجز و در شخصيپردازي سطحيست فرمي ندارد و فيلمي خودانگيخته(جاندار) نيست كه بتوان جدي اش گرفت بتوان قصه اش را دنبال كرد و حسش كرد اينكه گلزار را با پالتوي پوست خز بنشاني جلوي مديري كه نمي دهد نماد فلان چيز...
فیلم به هیچ وجه طنز نیست.
تمام داستان در یک مکان دربسته (هواپیما) هست و اصلا لوکیشن خاصی نداره.
یه موضوع کلیشه ای و درام هست که برای من اصلا جذاب نبود، با این همه هنر پیشه و مبلغ بالاتر فیلم نسبت به سایر فیلم ها ارزش دیدن نداشت.
فیلنامه جدید و متنوعی داشت اما زیاد جذاب نبود. با دیدن بازیگر های سرشناس چشم ما از دیدن این فیلم خسته نمیشه و ما رو مجاب میکنه تا آخر فیلم رو به خاطر بازیگرا ببینیم. پایان فیلم خیلی بد بود.
این فیلم یک شاهکاااااار سیاسی بود. نشون دهنده جامعه ای بود که مردم از زندگی ناامید شده بود قصد خودکشی رو داشتند.
علی حاجتی که نماد مسیولین کشوره با دروغ اعتماد مردم رو جلب میکنه و سعی میکنه شرایط زندگی رو خوب نشون بده و در نهایت هم به عنوان یک قهرمان توسط مردم شناخته میشه. و پیشنهاد ازدواجش به راضیه نشون دهنده سواستفاده از دختره و پیشنهادی هم که درنهایت تو هواپیما میده که دست های منو ببندید تا من به جای شما برم زندان، نشون دهنده تظاهر و دورویی.
مهران مدیری و بازجوییش نمادی از وجدان انسانه، که لحظه سقوط هواپیما هم صدای مهران مدیری میخواست جوادعزتی رو از سقوط پشیمون کنه.
بیرون اومدن مردم از جای برفی و چهره های سرد و بی روحشون میتونه استعاره از روح آدمای مرده باشه.
و وجود گلزار هم نشون میده که میخوان تو همه موارد از سلبریتی ها کمک بگیرن و همه چیزو به اونا ربط بدن.
در کل فیلم فوق العاااااده بود
باتشکر از عوامل سازنده
فیلم یک فیلم نمادین چند لایه است .. که متاسفانه منتقدین و سایر تماشاگرها به عنوان یک فیلم طنز به آن نگاه می کنند .. در صورتی که از لایه سیاسی و لایه معنوی این فیلم تماشا شود فوق العاده فیلم مفهومی و زیبایی هست .. به زودی تحلیل کامل فیلم بارگذاری می شود .
خواهشا این فیلم رو نه به توصیه کسی ببینید و نه به حرف هایی که مردن راجع به ضعیف بودنش میزنن گوش کنید . این فیلم صفر تا صدیه بعضی ها عاشقش میشن و بعضی ها متنفر ازش مثل مارموز . این فیلم رو با تفکر خودتون ببینید چون این فیلم برای هر قشر معنای متفاوتی داره همچنین این فیلم به هر کس که درک مشخصی از سیاست نداره یا نمیدونه که این فیلم صرفا جهت خنده نیست اصلا توصیه نمیشه
دوستان تعریف تون از فیلم خوب چیه ؟! فیلمی که قادر به خنداندن مخاطب باشد یا داستانی قابل پیگیری داشته باشد ! در هر کجای این جهان ، هزاران فیلم در سال ساخته میشود که داستان گو و روایت گر نیستند ، بلکه تنها بار مفهومی دارند ! بنده هم قبول دارم فیلم قوی عمل نکرده ، اما آیا این همه بازیگر و خود آقای تبریزی قدرت تفکر ندارند که این پروژه را ساختند ؟؟؟ از همان سکانس ابتدایی کار ، معلوم است که با فیلمی دم دستی یا به اصطلاح بفروش و مخاطب پسند طرف نیستیم !
بازیگرهای عزیز که همیشه ژست حامی مردم بودن میگیرن و از دزدی ها حرف میزنن(مخصوصا آقای مدیری) بازی کردن در این فیلم بی سر و ته چند دزدی محسوب میشه:
۱. دزدی پول
۲. دزدی وقت
۳. دزدی اعتماد
۴. دزدی فرهنگ
و ای کاش فقط دزدی پول بود چون اون سه تای دیگه مردم رو بیشتر اذیت میکنه ...
بازیگرهای عزیز که همیشه ژست حامی مردم بودن میگیرن و از دزدی ها حرف میزنن(مخصوصا آقای مدیری) بازی کردن در این فیلم بی سر و ته چند دزدی محسوب میشه:
۱. دزدی پول
۲. دزدی وقت
۳. دزدی اعتماد
۴. دزدی فرهنگ
و ای کاش فقط دزدی پول بود چون اون سه تای دیگه مردم رو بیشتر اذیت میکنه ...
باسلام . ضمن ابراز احترام به کارگردان وکلیه بازیگران شاخص فیلم بواسطه بسیاری ازکارهای خوب قبلی،به نظر من این فیلم یک نمونه بارزکلاهبرداری وسوء استفاده ازعواطف واحساسات مردم بوده که صرفا فروش آن دراین چندروز بخاطربازیگران خوشنام وپرطرفداراست. والافیلمنامه هیچگونه بارکمیک،هیجانی و...ندارد
با احترام به نطر دوستان به نظر میرسه فیلم یک برش از دوران کنونی جامعه میباشد که اخلاق در جامعه تا حدود زیادی از بین رفته و همه بیهوده تلاش میکنن شاید کارکتر اصلی و تاثیر گذار علی حاجتی رو میتوان به مسئولین کشور نسبت داد که میخوان در جامعه که مردم ارزشی در زنده موندن نمیبینن روح امید بدمه و در اینکار حتی دروغ های زیادی میگن و میتوان به کمک گرفتن از سلبریتی ها اشاره نمود رضا گلزار در خرید بلیط و غیره حتی در آخر داستان که خود مهران مدیری به گلزار میگه چجوری تو رو به داستان وصل کنیم یا در قسمتی دیگر وقتی پیرمرد با قرص به خواب می ره و مسافرا فکر میکنن مرده به جای کمک فقط میخندن که اشاره داره به این موضوع که در جامعه الان در رابطه با هر موضوع مهمی نگاه مردم فقط جوک ساختن و مسخره کردن میباشد در کل فیلم خیلی بار معنایی بالایی داشت با تشکر از عوامل تولید بازیگران