براساس داستانی واقعی از زندگی فوتبالیست مشهور ایران ساخته شده است. دامون مربی بر کنار شده یکی از باشگاههای پرطرفدار با دختری که سالها پیش با او ارتباط داشته روبهرو میشود.
بیبرو برگرد با فیلم زردی مواجه هستیم. فیلم سراسر نقطه ضعف است از همان نامش بگیر که به مستقیمترین حالت ممکن جناق شکستن را به رخ میکشد تا خواندنهای راه و بیراه مازیار فلاحی که ادای دینیست به فیلمفارسی. اول فیلم میخوانیم: مثبت ۱۸؛ چرا؟ چون قرار است جملات عاشقانه بشنفیم، چون قرار است صحنههای روابط جنسی مثلاً به تصویر کشیده شود وگرنه هیچ توجیه دیگری پشت مثبت ۱۸ بودن نیست. از این هم بگذریم که دیالوگها و ادا اطوارها آنچنان سطحیست که فیلم مدام با کله به قعر ابتذال سقوط میکند.
بیبرو برگرد با فیلم زردی مواجه هستیم. فیلم سراسر نقطه ضعف است از همان نامش بگیر که به مستقیمترین حالت ممکن جناق شکستن را به رخ میکشد تا خواندنهای راه و بیراه مازیار فلاحی که ادای دینیست به فیلمفارسی. اول فیلم میخوانیم: مثبت ۱۸؛ چرا؟ چون قرار است جملات عاشقانه بشنفیم، چون قرار است صحنههای روابط جنسی مثلاً به تصویر کشیده شود وگرنه هیچ توجیه دیگری پشت مثبت ۱۸ بودن نیست. از این هم بگذریم که دیالوگها ...
تکرار یک اتفاق
وقتی چند فیلم مختلف بر اساس یک داستانِ واحدِ واقعی ساخته می شوند، آن گاه قضاوت درباره ی آنها آسان تر است. سال گذشته، هومن سیدی فیلم «خشم و هیاهو» را بر اساس یکی از جنجال برانگیزترین پرونده های جنایی ایران جلو دوربین برد؛ فیلمی که هم در جشنواره مورد توجه بسیار قرار گرفت وهم در اکران عمومی به موفقیت رسید. فیلم سیدی با بهره گیری از فرم و اجرایی کاملاً متفاوت، از زاویه ای خاص و متفاوت به آن پرونده نگریسته بود. حال علی عطشانی در آخرین فیلمش «یادم تو را فراموش» که در بخش چشم انداز جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد باز هم به سراغ همین پرونده ی جنجالی رفته است.
از بزرگ ترین ایرادهای وارد بر «یادم ...» طرح ساده ی داستان آن است. تیارا (میترا حجار) در زندان خاطرات خود را می نویسد و درواقع راوی داستانیست ...
وقتی چند فیلم مختلف بر اساس یک داستانِ واحدِ واقعی ساخته می شوند، آن گاه قضاوت درباره ی آنها آسان تر است. سال گذشته، هومن سیدی فیلم «خشم و هیاهو» را بر اساس یکی از جنجال برانگیزترین پرونده های جنایی ایران جلو دوربین برد؛ فیلمی که هم در جشنواره مورد توجه بسیار قرار گرفت وهم در اکران عمومی به موفقیت رسید. فیلم سیدی با بهره گیری از فرم و اجرایی کاملاً متفاوت، از زاویه ای خاص و متفاوت به آن پرونده نگریسته ...
مازیار یه دهن بخون!
هیئت انتخاب جشنواره فیلم فجر هرسال با گزینش بعضی فیلمهای شگفتیساز نقش مهمی را ایفا کرده و اجازه نمیدهد تا باکس «بدترین فیلم جشنواره» در نظرسنجیهای متداول مطبوعات سینمایی از منتقدین سوت و کور بماند. «یادم تو را فراموش» یکی از همان شاهکارهاست. فیلمنامه به لحاظ شخصیتپردازی، طراحی ساختار روایی و رعایت منطق علی و معلولی در بدویترین شکل ممکن قرار دارد و فیلمساز انگار اصلاً متوجه این قضیه نیست. او ایدهها و موقعیتهای تکراری داستان را که معلول خلبازیهای بیمنطق و اگزجره کاراکتر اصلی زن است آنقدر کش میدهد تا سانتیمانتالبازی را به حد نهایت برساند. شخصیتها آنقدر تخت و تکبعدی و به شکلی بچهگانه دچار چالش شدهاند که دیگر از جایی به بعد صرفاً به شکلگیری کمدی ناخواسته در فیلم کمک میکنند ...
هیئت انتخاب جشنواره فیلم فجر هرسال با گزینش بعضی فیلمهای شگفتیساز نقش مهمی را ایفا کرده و اجازه نمیدهد تا باکس «بدترین فیلم جشنواره» در نظرسنجیهای متداول مطبوعات سینمایی از منتقدین سوت و کور بماند. «یادم تو را فراموش» یکی از همان شاهکارهاست. فیلمنامه به لحاظ شخصیتپردازی، طراحی ساختار روایی و رعایت منطق علی و معلولی در بدویترین شکل ممکن قرار دارد و فیلمساز انگار اصلاً متوجه این قضیه نیست. ...
یک فیلم فاجعه با بازی ضعیف و مصنوعی میترا حجار و اتفاقاتی که اصلا پیش نمی رن. خیلی ضعیف بود. اصلا تم جنایی هم نداشت. خیلی شوک شدم. اصلا انتظار نداشتم اقندر ضعیف و خنده دار باشه
این فیلم ساخته شده از یک ماجرای واقعی.. که خشم و هیاهو! برگرفته از همون ماجرای تلخه.. من تازه امشب خشم و هیاهو رودیدم.. وسط فیلم متوجه شدم.. اما این فیلم هنوز ندیدم الان که فهمیدم ساخته شده از رو چه ماجرای تلخیه ناراحت شدم..
بنظرم سایت سلام سینما باید برای آرا یه فکر اساسی بکنه. این برای چندین باره که شاهدیم یه فیلم خیلی ضعیف رای بالا داره. این از وزانت علمی خود سایت می کاهد.
۴
0
پاسخ
گزارش تخلف
۸ سال پیش
۲۱ بهمن ۱۳۹۵
فیلم سکانس قصاص نشون میده یا مثل خشم هیاهو سانسور کرده؟
یک ربع بیشتر نتونستم تحمل کنم... واقعا چرا؟ ملاک انتخاب این فیلم چی بوده؟
وقتی شنیدم نسخه متفاوتی از خشم و هیاهوی هومن سیدی هست، حدس می زدم خوب از آب در نیاد، ولی حدسم اشتباه بود، این فیلم فاجعه بود!