همانطور که بارها گفته شده فیلمسازان فیلم اولی با نگرشِ قواعد فیلم کوتاه پا به عرصه ی سینمای بلند می گذارند به طوری که ایده را به خوبی انتخاب می کنند و می توانند لحنِ مورد نظر هم بدست بیاورند اما در میانه های فیلم انگار در قصه پردازی کم می آورند و نمی توانند چفت و بست های ملودراماتیک را در روند ساختاری فیلم اجرا کنند به معنای عامیانه اش فیلمنامه لاغر است و ابعاد ساختاری آن اگر چه جذاب به نظر می رسد اما چیدمان موقعیت ها باعث شکل گیری قصه نمی شود، باید این را در نظر داشت که قصه چگونه شروع می شود اوج و فرود هایش بر چه اساسی شکل می گیرد و موضوع اصلی گره گشایی ست که باید بر اساس کلیت فیلم منطقی باشد.
حریم شخصی اولین فیلم سینمایی احمد معظمی بر اساس قصه یی شکل می گیرد که از همان نقطه ی شروع مشخص است که این فیلم با یک حادثه یا بحران مواجه می شود به طور مثال اگر شروعِ فیلم درباره الی را به یاد بیاورید درک خواهید کرد که شروع های شاد و سرخوشانه همیشه پایانی تلخ به همراه دارند؛ حریم شخصی هم با همین روندِ مشخص آغاز می شود ، چند جوان که تصمیم می گیرند بعد از گردش به یک ویلا بروند اساسا نقطه ی عطف این فیلم با دروغی شکل می گیرد که سحر و بابک به دریا و فرهاد و درسا می گویند و این دروغ همان شروع یک بحرانی ست که تماشاگر را به یاد سینمای فرهادی به خصوص فیلم درباره الی می اندازد و در ادامه شکِ فرهاد به دریا اساس این شباهت محتوایی را محکم تر می کند دروغ و شک دو عنصر شاخص سینمای فرهادی ست ، با اینکه حریم شخصی با یک شکل مستقل ساخته شده اما لایه های محتوایی و اِلمان های شکل گیری رابطه های افراد ناخودآگاه ما را به سمت سینمای تعلیق وار فرهادی می برد اما در حریم شخصی تعلیق به آن معنا وجود ندارد و فیلمساز ...
همانطور که بارها گفته شده فیلمسازان فیلم اولی با نگرشِ قواعد فیلم کوتاه پا به عرصه ی سینمای بلند می گذارند به طوری که ایده را به خوبی انتخاب می کنند و می توانند لحنِ مورد نظر هم بدست بیاورند اما در میانه های فیلم انگار در قصه پردازی کم می آورند و نمی توانند چفت و بست های ملودراماتیک را در روند ساختاری فیلم اجرا کنند به معنای عامیانه اش فیلمنامه لاغر است و ابعاد ساختاری آن اگر چه جذاب به نظر می رسد ...
سرخوشی و بعد ، حادثه
حریم شخصی ، ایده ای به روز دارد. در واقع ایده ای تقریبا تکراری و قابل پیش بینی اما گره خورده با مسائل روز. که می تواند فیلم را برای مخاطب جذاب کند. فیلم از سر خوشی چند جوان شروع می شود. چند جوان شاد و خرم که برای تفریح به ویلایی سفری یا هر جای دیگری می روند. اصولا بیننده به این مسئله عادت کرده است که وقتی ، فیلمی با این روایت شروع می شود. قرار است در پیش رو یکی از افراد آسیبی ببیند و آرامش را به هم بزند. که اگر بیننده به این امر هم عادت نداشته باشد ، کارگردان خودش را با نماهای بازپرسی لو می دهد. این نماها شاید حضورشان کمی بی منطق باشد. وقتی این بازپرسی های با اشک و آه و ناله با سر خوشی های این چند نفر ترکیب می شود. مخاطب را در فضای داستان معلق می گذارد. حریم شخصی مخاطب را درگیر تعلیق نمی کند ...
حریم شخصی ، ایده ای به روز دارد. در واقع ایده ای تقریبا تکراری و قابل پیش بینی اما گره خورده با مسائل روز. که می تواند فیلم را برای مخاطب جذاب کند. فیلم از سر خوشی چند جوان شروع می شود. چند جوان شاد و خرم که برای تفریح به ویلایی سفری یا هر جای دیگری می روند. اصولا بیننده به این مسئله عادت کرده است که وقتی ، فیلمی با این روایت شروع می شود. قرار است در پیش رو یکی از افراد آسیبی ببیند و آرامش را به هم ...
عععععععععععععععاااااااالللللللللی
بهترین فیلم امروز روی پرده سینما که متاسفانه بخاطر افت سلیقه مردم حیف شد
۱
0
پاسخ
گزارش تخلف
۷ سال پیش
۴ بهمن ۱۳۹۶
بینظیر بود خصوصا بازی آقایان کی مرام و آقایی
۱
0
گزارش تخلف
۷ سال پیش
۳۰ دی ۱۳۹۶
فیلم خوبی بود و مخاطب را تا پایان فیلم تو سالن نگه میداشت اما موضوعش مثل سعادت آباد بود
۱
0
پاسخ
گزارش تخلف
۷ سال پیش
۱۰ دی ۱۳۹۶
خطر لو رفتن داستان
فیلم به شدت خسته کننده و نخ نما بود. تلاش بسیاری کرده بود که به خصوص با موسیقی حس تعلیق رو در مخاطب ایجاد کنه اما اندک موفقیتی حتی در هیجان زده کردن مخاطب نداشت، چون موضوع فیلمنامه و موقعیت ها بسیار لوس و تکراری و کودکانه بود! کلا اصل موضوع شک کردن به همسر یا نامزد برسر چند عکس و زیاده روی کردن در برخورد سر این موضوع گرفته تا مرگ دختر بر سر این داستان ها بیشتر شبیه یک فیلم هندی است! پیام این فیلم که همان عدم تعجیل در قضاوت است بارها توسط فیلم های دیگر از جمله عادت نمیکنیم، برف روی شیروانی داغ و جدایی نادر از سیمین، درباره الی و ... چه با محوریت اصلی و چه فرعی بهتر و موفق تر از این فیلم بیان شده و اگر این فیلم قصد بیان بهتر این موضوع را داشت اصلا موفق نبود هیچ، حتی موقعیت های تکراری و مشابه سایر فیلم ها از جمله فضای ویلا و جوجه درست کردن و میز بازجویی و .. را مورد استفاده قرار داده است که عامل مضاعف بر خسته کننده شدن فیلم شده است.
0
۱
پاسخ
گزارش تخلف
۷ سال پیش
۹ دی ۱۳۹۶
خوب بود اما تکراری. تم اصلی فیلم مشابه فیلم هایی مثل "درباره الی" و "سعادت آباد" و ... بود.
۱
0
پاسخ
گزارش تخلف
۷ سال پیش
۸ دی ۱۳۹۶
خخخخییییلی خیییییلللی فیلم قشنگ زیبایی بود هر لحظه ادم میخکوب صفحه نمایش بود و ذهن بیننده بدجور درگیر می کرد مرسیییی از بازی های زیبای بازیگرای این فیلم بخصوص اقای کی مرام که همیشه فوق العاده بازی می کنن قابلیت سوپراستار شدن سینما انصافا داره حیف که خوب دیده نمیشه متاسفم فیلم به این قشنگی بخاطر افت سلیقه مردم و رفتن مردم به سمت فیلمای سطح پایین مضحک مثل خالتورو...که فاجعه سینماست فروش کمی داشته حق فیلم خورده شده امیدوارم هرچه سریعتر مردم به خودشون بیان