جستجو در سایت

1404/03/21 16:29

شاکری‌نژاد: مخاطب پایتخت مخاطب تلویزیون نیست

شاکری‌نژاد: مخاطب پایتخت مخاطب تلویزیون نیست
شاکری‌نژاد، رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما در خصوص نحوه‌ی محاسبه‌ی مخاطبان گفت:اگر کسی روزانه ۱۵ دقیقه تلویزیون ببیند، مخاطب محسوب می‌شود.
به گزارش سلام سینما

شاکری‌نژاد، رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما در خصوص نحوه‌ی محاسبه‌ی مخاطبان گفت: ممکن است یک برنامه فوتبالی تا ۸۰ درصد مخاطب داشته باشد، اما این به معنای آن نیست که ۸۰ درصد مردم در تمام روز بیننده صداوسیما هستند. این تنها نشان‌دهنده مخاطب همان برنامه خاص است. در نظرسنجی‌ها از مردم می‌پرسیم که در شبانه‌روز چند دقیقه برنامه‌های تلویزیون، از جمله شبکه یک، شبکه دو و سایر شبکه‌ها را تماشا کرده‌اند. این روش، مبتنی بر فرمولی جهانی است. سازمان آفکام (نهاد ناظر بر رسانه‌ها در بریتانیا) معیار شناسایی مخاطب را تماشای بیش از ۱۵ دقیقه برنامه در هفته می‌داند. اما در ایران، مبنا تماشای بیش از ۱۵ دقیقه برنامه در روز در نظر گرفته می‌شود تا یک فرد به عنوان «مخاطب تلویزیون» شناخته شود.

وقتی می‌گوییم ۷۲.۶ درصد از مخاطبان سریال «پایتخت» را تماشا کرده‌اند، به این معنا نیست که ۷۲.۶ درصد مخاطب تلویزیون یا شبکه یک هستند؛ بلکه این رقم صرفاً به مخاطبان همان سریال خاص اشاره دارد.


ارسال دیدگاه
captcha image: enter the code displayed in the image