فیلم سفیدبرفی از نگاه منتقدان چگونه عمل کزد؟

فیلم سینمایی سفیدبرفی اثری لایو اکشن به شمار میرود که بر اساس انیمیشن کلاسیکی به همین نام محصول سال ۱۹۳۷ میلادی بازسازی شده و با هنرنمایی ریچل زگلر در نقش شخصیت اصلی داستان یعنی سفید برفی و گل گدوت در نقش ملکه شرور است.
منتقدان بر این باور هستند که فیلم سینمایی سفیدبرفی با وجود هنرنمایی درخشان و خیرهکننده ریچل زگلر سبب شده تا یک تجربه تماشای بد نباشد اما رفتار و رویکرد عجیب این اثر نسبت به منبع داستانی اصلی آن و همچنین برخی از انتخابهای فیلمسازی در این اثر سینمایی باعث شدند تا همه از تماشای این فیلم خوشحال و خشنود نباشند.
تاکنون در وب سایت راتن تومیتوز ۱۷۸ نقد برای فیلم سینمایی سفیدبرفی منتشر شده که امتیاز پایین ۴۴ درصد را برای آن به همراه داشته است. در وب سایت متاکریتیک نیز امتیاز ۵۰ از صد برای این فیلم ثبت شده که بر اساس ۴۷ نقد منتشر شده برای آن در این وب سایت است. در ادامه نظر برخی از منتقدان برتر جهانی درباره این فیلم را مشاهده میکنید.
راتن تومیتوز | ۱۷۸ نقد – امتیاز ۴۴ درصد
متاکریتیک | ۴۷ نقد – امتیاز ۵۰ از صد
«۹۰/۱۰۰ The Hollywood Reporter | منتقد: دیوید رونی»
حتی با وجود اینکه فیلم سینمایی سفیدبرفی مشکلاتی را در خلق شخصیتهای کوچکش دارد، همچنان اثری سرگرمکننده محسوب میشود.
«۸۳/۱۰۰ Entertainment Weekly | منتقد: پاتریک گومز»
تعادل در ارائه داستانی که بینندگان به خوبی با آن آشنایی دارند با مقدار مناسبی از تازگی و غیر قابل پیشبینی بودن، جادوی واقعی فیلم سفیدبرفی ساخته مارک وب است.
«۷۰/۱۰۰ Variety | منتقد: اوون گیلبرمن»
همانطور که مشخص شد، این اثر یکی از بهترین اقتباسهای لایو اکشن از انیمیشنهای دیزنی است.
«۷۰/۱۰۰ IGN | منتقد: سیدهانت ادلاکها»
فیلم سفیدبرفی بهترین بازسازی لایو اکشن دیزنی در این دهه است که توانسته خطوط داستانی گسترده اثر اصلی را اقتباس کرده و مضامین مهربانی آن را برجسته میکند. ریچل زگلر نسخهای قابل توجه و ملودیک از شاهزاده خانم کلاسیکی را میسازد که با قلبش رهبری میکند، حتی اگر تماشای همبازیهای خلق شده توسط جلوههای کامپیوتری او چندان جذاب نباشند.
«۶۷/۱۰۰ IndieWire | منتقد: کیت اربلند»
داستانها به طور کامل به هم نمیخورند اما سرگرمکنندهتر از آن چیزی است که تصور میشود. این یک برداشت روحیهبخش و شیرین از داستانی کلاسیک است که به خاطر تعادلش در ارائه ارتقاهای ضروری و جذابیت روشهای قدیمی شایان ستایش است. محصول نهایی نیز اثری خوب است.
«۶۳/۱۰۰ RogerEbert | منتقد: نل مینو»
بعضی از قسمتهای فیلم بهتر از بقیه کار میکنند اما هیچ کدام تخیل و شیرینی انیمیشن اصلی را ندارد. این سفید برفی ممکن است بهترین نباشد اما فقط خوب است.
«۶۰/۱۰۰ Collider | منتقد: راس بونیم»
داستان سفیدبرفی به نوعی نیاز به یک بهروزرسانی داشت و این برداشت جدید و قابل تحسین قطعا یکی از بهترین بازسازیهای لایو اکشن دیزنی است. این اثر ممکن است بهترین سفید برفی نباشد اما با این وجود، تلاشی قابل تحسین است.
«۵۰/۱۰۰ Screen Rant | منتقد: ریچل لابونت»
فیلم سفیدبرفی اصلا اثری شکست خورده نیست و ریچل زگلر توانسته هنرنمایی درخشانی داشته باشد ولی این اثر نیز گرفتار برخی از مشکلات آشنای بازسازیهای لایو اکشن شده است.
«۴۰/۱۰۰ Empire | منتقد: هلن اوهارا»
بهترین حالت این اثر سینمایی، زمانی است که یک داستان شاهزاده خانم با رقص و آواز قدیمی را ارائه میکند و ریچل زگلر و گل گدوت نیز هنرنمایی موثری ارائه دادند. بدترین حالت این اثر نیز زمانی است که کوتولههایی با جلوههای کامپیوتری به نمایش گذاشته است.
«۲۰/۱۰۰ The Guardian | منتقد: پیتر بردشاو»
این رویکرد نادرست و شبه پیشرو این اثر سینمایی بسیار خستهکننده است.