جستجو در سایت

1404/05/16 11:31

کاهش زمان تبلیغات پیش از فیلم در سینماهای AMC در راه است

کاهش زمان تبلیغات پیش از فیلم در سینماهای AMC در راه است
در پی افزایش نارضایتی تماشاگران و فشار روزافزون استودیوهای فیلم‌سازی، مجموعه سینماهای AMC، بزرگ‌ترین زنجیره نمایش فیلم در ایالات متحده، تصمیم گرفته است تا پایان سال جاری زمان پیش‌نمایش و تبلیغات پیش از آغاز فیلم‌ها را که تا ۳۰ دقیقه به طول می‌انجامید، به‌طور محسوسی کاهش دهد.
به گزارش سلام سینما

به گزارش «ددلاین» و بنا بر اطلاعات منابع آگاه، زنجیره سینماهای AMC که بزرگ‌ترین مجموعه نمایش فیلم در آمریکا به‌شمار می‌رود، به‌صورت پشت‌پرده در حال برنامه‌ریزی برای کوتاه‌کردن زمان پیش‌نمایش‌های پیش از آغاز فیلم‌ها است؛ اقدامی که ممکن است تا پایان سال جاری اجرایی شود.

AMC در سال‌های اخیر به‌تدریج تجربه پیش از نمایش فیلم را گسترش داده و این بخش اکنون شامل حدود ۳۰ دقیقه تبلیغات و تریلرهای مختلف شده است؛ پیش از آنکه حتی اولین صحنه از فیلم آغاز شود. ماه گذشته، این شرکت حتی یک هشدار رسمی به بلیت‌ها اضافه کرد که اعلام می‌کرد بین ۲۵ تا ۳۰ دقیقه پیش‌نمایش قبل از فیلم اصلی پخش خواهد شد.

این موضوع با نارضایتی استودیوها مواجه شده است. از آن‌جا که تریلرها هنوز یکی از موثرترین ابزارها برای جلب توجه مخاطب نسبت به آثار آینده هستند، تاخیر تماشاگران در ورود به سالن باعث شده بسیاری از آن‌ها این تریلرها را از دست بدهند.

برخی از استودیوها ماه گذشته به‌صورت مستقل تحقیقات داخلی انجام دادند تا زمان‌های واقعی پخش پیش‌نمایش‌ها را بررسی کنند. طبق این داده‌ها، یکی از فیلم‌های اکران‌شده در سطح گسترده شاهد پیش‌نمایش‌هایی بین ۲۴ تا ۲۸ دقیقه بود.

بر اساس داده‌های درون‌سازمانی استودیوها، تنها ۲۰ درصد از تماشاگران در زمان اعلام‌شده روی بلیت‌ها در سالن حضور داشتند. در یکی از اکران‌های فیلم «۲۸ سال بعد» در شیکاگو در ماه ژوئن، حدود ۱۲ دقیقه طول کشید تا سالن پر شود و جمعیت اصلی دقیقاً پیش از شروع فیلم وارد سالن شدند.

در این میان، سینماهای مستقل و زنجیره‌هایی نظیر Alamo Drafthouse معمولاً زمان پیش‌نمایش را به حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه محدود می‌کنند؛ موضوعی که شاید یکی از دلایل وفاداری بیشتر مخاطبان خاص به این سینماها باشد.

در نهایت، اگر تجربه تماشای فیلم در سینما بیش از حد کش‌دار و طولانی شود، ممکن است مخاطبان به‌کلی از سینما رفتن صرف‌نظر کنند. از طرف دیگر، استودیوها هزینه‌های زیادی برای جایگاه تبلیغاتی تریلرها پرداخت می‌کنند. اگر کسی آن‌ها را تماشا نکند، این هزینه‌ها بی‌فایده خواهد بود.

به نظر می‌رسد فشار استودیوها باعث تغییر رویکرد AMC شده است؛ تغییری که در نهایت به سود کل اکوسیستم سینمایی خواهد بود.

منبع: worldofreel


ارسال دیدگاه
captcha image: enter the code displayed in the image