مدیرعامل سونی پیکچرز از فروش KPop Demon Hunters به نتفلیکس دفاع کرد
.jpg?w=1200&q=75)
انیمیشن موزیکال فانتزی «شکارچیان شیاطین کیپاپ» (KPop Demon Hunters)، پس از عرضه مستقیم در نتفلیکس، با ۲۳۶ میلیون بازدید رکورد پربینندهترین فیلم تاریخ این پلتفرم را شکست و سپس نسخه سینمایی «همخوانی» آن نیز در اولین هفته اکران بیش از ۱۹ میلیون دلار فروش داشت. با وجود این، آهوجا معتقد است قدرت پخش و تبلیغات نتفلیکس نقش کلیدی در این موفقیت ایفا کرده و انتخاب پلتفرم آنلاین تصمیمی درست بوده است.
راوی آهوجا روز پنجشنبه در جریان کنفرانس رسانه، ارتباطات و سرگرمی بانک آو آمریکا در نیویورک به گفتوگو با جسیکا ریف ارلیش پرداخت و درباره استراتژی سونی در قبال فروش فیلم (KPop Demon Hunters) به نتفلیکس توضیح داد. او با اشاره به قرارداد همکاری خروجی سونی با نتفلیکس گفت: (نتفلیکس تمام هزینه تولید را پرداخت کرد و حتی سود اضافهای هم به ما داد. در آن زمان این تصمیم کاملاً منطقی به نظر میرسید.)
این فیلم که توسط سونی ساخته شد و نتفلیکس امتیاز توزیع آن را به دست آورد، به سرعت به یکی از بزرگترین موفقیتهای این پلتفرم بدل شد و حتی رکورد (Red Notice) را شکست. نسخه ویژه همخوانی آن نیز از ۲۳ اوت در ۱۷۰۰ سالن سینما اکران شد و تنها در هفته نخست بیش از ۱۹ میلیون دلار فروش داشت.
با وجود پرسشهای مطرحشده مبنی بر اینکه شاید اکران انحصاری در سینما سود بیشتری به همراه میداشت، آهوجا تأکید کرد که موفقیت فیلم به شکل چشمگیری مدیون پخش آنلاین بوده است: "این فیلم از نتفلیکس شروع شد و دهان به دهان پخش شد. در اکران سینمایی حفظ چنین شتابی بسیار سختتر است. بنابراین فکر میکنم خانه درستش همان نتفلیکس بود."
نتفلیکس همچنین حقوق موسیقی و محصولات جانبی فیلم را در اختیار دارد، اما سونی همچنان در بخش موسیقی از طریق انتشارات «سونی موزیک» مشارکت دارد. مهمتر از آن، حق تولید دنبالههای احتمالی فیلم در اختیار سونی باقی مانده است؛ حقی که میتواند زمینهساز استراتژیهای متفاوتی برای آینده باشد.
آهوجا در پایان گفت: "هدف ما ساختن آثار موفق است. یکی از مزیتهای استقلال این است که وقتی مشتریان ما موفق میشوند، ما هم خوشحالیم. نتفلیکس موفق شد و ما هم سود بردیم."
(KPop Demon Hunters) به کارگردانی کریس اپلهانس و مگی کانگ ساخته شده و فیلمنامه آن توسط دانیا خیمنز و هانا مکمیکن نوشته شده است. تهیهکنندگی این انیمیشن را میشل وونگ بر عهده داشته که پیشتر در پروژههایی چون (Vivo)، «ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی» (Cloudy with a Chance of Meatballs) و «هتل ترانسیلوانیا ۲» (Hotel Transylvania 2) فعالیت کرده بود.