دنیل دی-لوئیس: متد اکتینگ به هدف آسانی برای نقد تبدیل شده است
.jpg?w=1200&q=75)
دنیل دی-لوئیس که پس از بازنشستگی دوباره به عرصه بازیگری بازگشته، به تازگی در مصاحبهای با نیویورک تایمز درباره دیدگاه خود نسبت به هنر بازیگری صحبت کرد. او گفت: «من واقعاً دوست ندارم بازیگری را صرفاً بهعنوان یک مهارت یا صنعت ببینم… وقتی بیش از حد روی فرآیند تمرکز میکنید، افراد در جزئیات کماهمیت گرفتار میشوند.»
این بازیگر سهبار برنده اسکار افزود: «البته تکنیکهایی وجود دارد که میتوان یاد گرفت و میدانم که متد بازیگری این روزها هدف آسانی برای نقد شده است. کمی ناراحت میشوم وقتی میشنوم مردم میگویند ‘او تماماً متد شده’، که منظورشان این است که بازیگر مانند یک دیوانه رفتار میکند.»
دی-لوئیس ادامه داد: «همه تمایل دارند روی جزئیات کماهمیت کار تمرکز کنند، جزئیاتی که معمولاً شامل خودآزاری یا تجربهای با ناراحتی شدید یا ناپایداری روانی است. اما زندگی یک بازیگر باید در اصل درباره کار داخلی و درونی باشد.»
دی-لوئیس پس از بازنشستگی در ۲۰۱۷، چند ماه قبل از اکران فیلم «رشته خیال» (Phantom Thread) ساخته پل توماس اندرسن، اعلام کرد دیگر بازیگر نخواهد بود و این تصمیم شخصی او بوده است.
او اخیراً با بازی در فیلم مستقل «آنهمون» (Anemone) ساخته پسرش رونان دی-لوئیس دوباره به عرصه توجه رسانهها بازگشته است. در این فیلم، دی-لوئیس نقش ری، سرباز سابق بریتانیایی و منزوی را بازی میکند که زندگی آرامش با ورود برادرش (با بازی شان بین) دچار تغییر میشود و او مجبور به مواجهه با گذشته پیچیده خود میشود.