چرا جشنواره کن دیگر مثل سابق پر زرق و برق نیست؟

جشنواره فیلم کن سالها محل حضور نه تنها آثار سینمایی برجسته، بلکه صحنه برخی از پر زرق و برقترین حرکات تبلیغاتی هالیوود بود. با انبوه فیلمها در طول 12 روز جشنواره و تماشاگران جهانی، استودیوها تلاش میکردند تا با نمایشهایی چشمگیر، توجهها را به خود جلب کنند.
اما در سالهای اخیر، این نوع حرکات نمایشی در کن به شدت کاهش یافته است. امیدها برای بازگشت سنت دیرینه تبلیغات نمایشی با حضور تام کروز و فیلم «ماموریت غیرممکن: حساب نهایی» به نتیجه نرسید و این بازیگر به سادگی روی فرش قرمز قدم زد.
امسال در خیابان مشهور کروازت، خبری از تبلیغات بزرگ هالیوودی نیست؛ حتی فیلم «ماموریت غیرممکن» تنها یک نصب ساده در بیرون هتل کارلتون دارد. این روند به دلیل محدودیتهای بودجهای و تغییر اولویتهای تبلیغاتی استودیوها به وجود آمده است.
ببینید: استایل جذاب هنرمندان و بازیگران در جشنواره کن 2025
به علاوه، برخی از شخصیتهای فعال و پرانرژی در این زمینه دیگر در جشنواره حضور ندارند، مانند جفری کتزنبرگ، رئیس سابق دریمورکس انیمیشن، که با حرکات خلاقانهاش از جمله نمایشهای عجیب و غریب، رنگ و بوی خاصی به کن میداد.
البته جشنواره کن تا 24 می ادامه دارد و هنوز احتمال دارد اتفاقات هیجانانگیزی مانند ورود به سبک تی.جی. میلر با چتر پاراسل در سال 2017 یا اجرای حرکات نمایشی جک بلک در سال 2008 رخ دهد.
با این حال، فقدان این نمایشها شاید چیز زیادی برای غصه خوردن نباشد، اما همین لحظات جنجالی و غیرمنتظره بودند که حال و هوای ویژهای به کن میدادند و آن را به نوعی نمایش بزرگ و شادمانه تبدیل کرده بودند.
ترجمه: سلام سینما
منبع: variety