جستجو در سایت

1404/04/30 19:36

فیلمی از جان مالکوویچ که تا پایان عمرمان قابل تماشا نخواهد بود

فیلمی از جان مالکوویچ که تا پایان عمرمان قابل تماشا نخواهد بود
شرکت فرانسوی تولیدکننده کنیاک «رِمی مارتین» در اقدامی کم‌سابقه، فیلمی کوتاه با بازی جان مالکوویچ و کارگردانی رابرت رودریگز تولید کرده که قرار است دقیقاً یک قرن پس از ساخت، در سال ۲۱۱۵ میلادی به نمایش درآید. این پروژه تبلیغاتی با عنوان «۱۰۰ سال» به‌عنوان بخشی از کمپین معرفی کنیاک لوکس «لویی سیزدهم» طراحی شده و تاکنون نمایش عمومی نداشته است.
به گزارش سلام سینما

شرکت فرانسوی کنیاک «رِمی مارتین» در سال 2015 به منظور اجرای یک کمپین تبلیغاتی خلاقانه برای کنیاک لوکس خود با نام «لویی سیزدهم»، از رابرت رودریگز، کارگردان مطرح سینما، دعوت کرد تا چند فیلم کوتاه و تبلیغاتی تولید کند. جان مالکوویچ، بازیگر مشهور و صاحب‌سبک، نیز به عنوان بازیگر اصلی و مشاور خلاق پروژه انتخاب شد.

در مرکز این کمپین، فیلمی کوتاه به نام «۱۰۰ سال» قرار دارد؛ اثری که طبق اعلام رِمی مارتین، تا سال ۲۱۱۵ منتشر نخواهد شد – درست ۱۰۰ سال پس از تولید آن. این ایده بازتابی از مدت‌زمانی است که برای ساخت یک بطری از کنیاک «لویی سیزدهم» لازم است.

هیچ‌یک از عوامل فیلم، از جمله مالکوویچ و رودریگز، در زمان اکران آن زنده نخواهند بود. همین موضوع به جنبه‌ای نمادین و تجربی به پروژه داده است. رودریگز در یک ویدیوی پشت‌صحنه که در یوتیوب منتشر شده، می‌گوید: «برایم جالب بود روی فیلمی کار کنم که کسی در طول زندگی‌ام آن را نخواهد دید.»

فیلم تبلیغاتی «۱۰۰ سال» دارای بازیگرانی بین‌المللی مانند شویا چانگ از چین، گدئون منلولو از فیلیپین و مارکو زارور از شیلی است. تیزرهای تبلیغاتی این فیلم در دسترس عموم قرار گرفته‌اند و آینده‌هایی متفاوت را به تصویر می‌کشند: از شهرهای نئونی درخشان گرفته تا ویرانه‌های پسا‌آخرالزمانی با طبیعتی که بر شهر غلبه کرده است. فضایی که بیشتر ناامیدکننده است تا امیدبخش – البته مگر اینکه طرفدار کنیاک باشید.

این پروژه برخی را به یاد آلبوم «قبیله وو-تنگ» می‌اندازد که فقط یک نسخه از آن منتشر شد و به دست مجرم اقتصادی، مارتین شکریلی، رسید. اما تفاوت در اینجاست: «۱۰۰ سال» نه اثری مستقل بلکه محصولی تبلیغاتی است که عمداً از دید عموم پنهان نگه داشته شده است.

با این حال، سؤال مهم باقی می‌ماند: وقتی نوه‌های نسل آینده این فیلمِ کهنه و مرطوب تبلیغاتی را از گاوصندوق بیرون می‌آورند، جهان چه شکلی خواهد داشت؟ شاید جهانی که در آن هنر خلاقانه بیش از این ابزار بازاریابی نباشد.

منبع: slashfilm


اخبار مرتبط
ارسال دیدگاه
captcha image: enter the code displayed in the image