فیلم No Other Choice پارک چان-ووک صدر جدول فروش سینمای کره را فتح کرد
.jpg?w=1200&q=75)
فیلم «چارهای جز این نیست» (No Other Choice) که شنبه گذشته در بیش از ۲ هزار سالن سینما در کره جنوبی اکران شد، در اولین آخر هفته نمایش خود (جمعه تا یکشنبه) ۴.۶ میلیون دلار فروخت و تاکنون مجموعاً ۷.۵ میلیون دلار درآمد داشته است.
این آغاز موفق، بهطور قابل توجهی از فروش افتتاحیه فیلم قبلی پارک، «تصمیم به رفتن» (۲.۴ میلیون دلار در اولین آخر هفته ۲۰۲۲) پیشی گرفته و دومین افتتاحیه بزرگ سال در بازار داخلی کره را به ثبت رسانده است، پس از فیلم کمدی-ترسناک «دخترم زامبی است» (My Daughter is a Zombie) که در جولای با ۸.۳ میلیون دلار شروع کرد.
این پروژه بلندپروازانه که نزدیک به دو دهه در دست تولید بوده، نخستین بار در جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد و برخی از بهترین نقدهای جشنواره را دریافت کرد. فیلم هفته آینده در جشنواره فیلم نیویورک نیز به نمایش گذاشته خواهد شد و شرکت Neon قرار است آن را اواخر سال جاری در آمریکای شمالی منتشر کند.
«چارهای جز این نیست» یک طنز سیاه اجتماعی است و داستان مدیر باتجربه یک کارخانه کاغذ به نام یو من-سو (با بازی لی بیونگ-هون، ستاره مشهور سینمای کره) را دنبال میکند که پس از اخراج و رها شدن توسط بازار کار بیرحم، به مسیر خشونتآمیز و متعارف پارک چان-ووک میرود تا کرامت از دست رفته خود را باز یابد.
با حضور سون یه-جین در نقش همسر قدرتمند و کاریزماتیک و پارک هی-سون در نقش سرکارگر متکبر که دشمن او میشود، فیلم نقدی تیز و به موقع بر فرهنگ کاری معاصر و آسیبپذیری غرور مردانه ارائه میدهد و زوایای طنزآلود بقا در دنیای سرمایهداری و عصر هوش مصنوعی را نشان میدهد.
در جدول فروش آخر هفته، این فیلم جلوتر از دو انیمه محبوب خارجی قرار گرفت. (Chainsaw Man: Reze Arc) با اقتباس از مانگا پرفروش تاتسوکی فوجیموتو، با ۳.۵ میلیون دلار فروش (۲.۵ میلیون دلار در آخر هفته) در رتبه دوم ایستاد و (Demon Slayer: Infinity Castle) با بیش از یک ماه از اکران خود در کره، ۱ میلیون دلار دیگر به مجموع ۳۸.۷ میلیون دلاری خود افزود.
فیلم مستقل تاریک (The Ugly) ساخته یون سانگ-هو، کارگردان (Train to Busan)، با ۶۷۳ هزار دلار فروش در جایگاه چهارم قرار گرفت و مجموع درآمد سه هفتهای خود را به ۷.۵ میلیون دلار رساند. این فیلم با بودجه اندک اما تیم خلاق ستارهای، داستان پسری را روایت میکند که به تحقیق درباره مرگ اسرارآمیز مادرش در دوران رونق اقتصادی دهه ۱۹۷۰ کره میپردازد.