سریالسازی فقط تکنیک نیست؛ حال مردم هم مهم است

در گفتوگویی صریح با یکی از عوامل سریال «از یاد رفته»، او از فضای تولید، ریسکپذیری و نگاه متفاوت به ساخت سریال خانوادگی سخن گفت؛ نگاهی که برخلاف جریان رایج، تلاش کرده بدون هیاهو و کلیشههای مرسوم، مخاطب را با قصهای انسانی همراه کند.
چرا سریال خانوادگی باید حادثهمحور باشد؟
وی در ابتدای گفتوگو با اشاره به تفاوتهای تولید سریال در ایران و خارج از کشور گفت: «چطور میشود آنطرف دنیا سریال خانوادگی ۳۰۰ قسمتی ساخته میشود و مردم با علاقه دنبال میکنند، اما ما حتماً باید یک هفتتیر نشان بدهیم یا یک اتفاق بزرگ رخ دهد تا مخاطب جذب شود؟»
وی افزود: «نمیدانم چرا اینطور شده بود، اما من ریسک کردم. صادقانه پای این قصه ایستادم، در حالی که خودم هم مطمئن نبودم سریال میگیرد یا نه.»
شانس، زمان پخش و حال مردم
وی تأکید کرد: «همچنان معتقدم بخشی از موفقیت یک سریال به شانس، زمان پخش و حال مردم بستگی دارد. اینها عواملی هستند که نمیتوان دقیقاً کنترلشان کرد، اما در نهایت اتفاق افتاد و سریال دیده شد.»
هیچکس برای ساختن اثر ضعیف نمیآید
در ادامه این گفتوگو، وی به نیت سازندگان آثار تلویزیونی اشاره کرد و گفت: «قطعاً هیچکس نمیآید که بگوید بسماللهالرحمنالرحیم، بیاییم یک سریال بد بسازیم. همه گروهها با نیت ساخت یک کار خوب وارد پروژه میشوند، حتی اگر نتیجه نهایی متفاوت باشد.»