۴۰ سالگی Super Mario Bros | نگاهی به بازی نمادین نینتندو

روز شنبه، بازی کلاسیک (Super Mario Bros) به ۴۰ سالگی رسید؛ عنوانی که در تاریخ ۱۳ سپتامبر ۱۹۸۵ در ژاپن منتشر و تبدیل به یکی از پرفروشترین و محبوبترین بازیهای ویدئویی نینتندو شد.
این بازی، شخصیت ماریو را که اولین بار در بازی آرکید (Donkey Kong) محصول 1981 معرفی شده بود، به یک قهرمان جهانی تبدیل کرد. در (Super Mario Bros)، ماریو و برادرش لوئیجی، با لباسهای خاص و کلاه، به دنیای رنگارنگ (Mushroom Kingdom) سفر میکنند تا پرنسسی را از دست (Bowser)، موجود دایناسورمانند شرور، نجات دهند. این بازی پس از انتشار اولیه در سیستم (Famicon) ژاپن، به سرعت محبوب شد و بیش از ۴۰ میلیون نسخه فروش داشت و رکوردی در گینس ثبت کرد.
نینتندو در طول سالها نسخهها و اسپینآفهای متعددی از جمله (Super Marioland)، (Super Mario Bros. 2)، (Mario Kart) و (Super Mario 3D World) منتشر کرد.
محبوبیت این بازی حتی به پرده سینما هم رسید و فیلم (The Super Mario Bros Movie) در سال ۲۰۲۳، با فروش جهانی ۱.۳ میلیارد دلار به موفقیت بزرگی دست یافت.