جستجو در سایت

1404/07/07 13:00

نقدهای فیلم آنمونی| اعجاز دی لوئیس در فیلمی «ناخوشایند»

نقدهای فیلم آنمونی| اعجاز دی لوئیس در فیلمی «ناخوشایند»
نقدهای فیلم «آنمونی» (Anemone) به کارگردانی «رونان دی-لوئیس» و بازی پدرش «دنیل دی-لوئیس» به دنبال نمایش در جشنواره نیویورک منتشر شدند. منتقدین از اولین فیلم دی-لوئیس پدر پس از ۸ ستایش کرده‌اند اما «آنمونی» نقدهای منفی متعددی دریافت کرده است.
به گزارش سلام سینما

امتیاز «آنمونی» در «متاکریتیک» تا این لحظه به ۵۵ درصد و در «راتن تومیتوز» به ۶۳ درصد می‌رسد و نشریاتی مانند «گاردین»، «ورایتی» و «اسکرین» نقدهای منفی منتشر کرده‌اند.


«آنمونی» اثری درباره «روابط میان پدران، پسران، و برادران و پیوند‌های خانوادگی» توصیف شده و مردی به نام «ری استوکر» را دنبال می‌کند که در ناحیه‌ای دورافتاده با گذشته خود دست به گریبان است. دیگر بازیگران فیلم «سامانتا مورتون»، «شان بین»، «ساموئل باتملی» و «سافیا اوکلی-گرین» خواهند بود.


برخی منتقدین «آنمونی» را ترکیبی عجیب از آثار «لین رمزی» و فیلم «فانوس دریایی» (The Lighthouse) «رابرت اگرز» و تقلیدی آشکار از «مگنولیا» (Magnolia) توصیف کرده‌اند اما نمایش «غول‌آسای» دی-لوئیس در فیلمی با سکانس‌های رؤیاگونه که در خدمت قصه‌گویی نیست را ستوده‌اند.


منتقد «رولینگ استون» در نقدی مثبت می‌نویسد: «اثر یک فیلمساز جوان است. اما از سوی دیگر اثری از یک فیلمساز نابغه که همزمان پر از نوآوری است و نگاه هنری‌اش را پالوده می‌کند.»


«نکست بست پیکچر» می‌نویسد: «رونان دی-لوئیس با فیلمی که فیلمبرداری گویایی دارد و داستان آشتی خانوادگی را روایت می‌کند شروع خوبی دارد. بازیگران به رهبری دنیل دی-لوئیس بزرگ، جملگی تماشایی‌اند.»


«تلگراف» به فیلم نمره ۴ ستاره از پنج می‌دهد و نمایش دی-لوئیس را یک «اعجاز» می‌خواند: «دو نمایش مرکزی فیلم به شکلی بی‌نقص جفت شده‌اند. بین که او هم فرم بی‌نظیری دارد، ظریف، انفعالی، شهودی و طنزآمیز است در حالی که دی-لوئیس در هر لحظه همان اعجازی است که به یاد می‌آورید: هر ژست، هر نظر، و هر برق نگاهی پر از غرض خم‌ناپذیر است.»


«هالیوود ریپورتر» می‌نویسد: «صرف نظر از نواقص فیلم، دیدن این غول بازیگری روی پرده سینما هیجان‌انگیز است، و امیدواریم که دفعه بعد با فیلمنامه رضایت‌بخش و مفصل‌تر همراه باشد.»

«مجله اسلنت» می‌نویسد: ««آنمونی» از روایت داستانی خانوادگی که درخور شکوه بصری و فضای پرابهامش باشد ناتوان است.»

«سان فرانسیسکو کرونیکل» می‌نویسد: «دنیل دی-لوئیس از بازیگری بیرون آمده تا فیلمی بسازد که تاکنون نساخته بود - فیلمی حقیقتاً ناخوشایند.»

«ورایتی» می‌نویسد: «اما همچنانکه فیلم را تماشا می‌کنید، شگفت‌آور است که آنچه قرار بود ارزش زیادی پیدا کند چنین بی‌اهمیت به نظر می‌رسد، از جمله بازگشت دنیل دی-لوئیس.»

 


ارسال دیدگاه
captcha image: enter the code displayed in the image