کلویی ژائو از فشار مالی فیلمهای بزرگ میگوید
.jpg?w=1200&q=75)
کلویی ژائو که به خاطر فیلمهای مستقل موفق خود شناخته میشود، برای اولین بار کارگردانی یک پروژه عظیم با بودجه بالا را تجربه کرد: (Eternals) در دنیای سینمایی مارول. هرچند این فیلم یکی از مورد انتظارترین آثار ۲۰۲۰ بود، تنها ۴۰۲.۱ میلیون دلار در سراسر جهان فروخت و کمترین امتیاز را در Rotten Tomatoes میان آثار مارول کسب کرد.
ژائو در جشنواره فیلم لندن (به گزارش ورایتی) توضیح داد که داستانهای «واقعی و منطقی» معمولاً در گیشه موفقتر هستند و اگرچه موفقیت مالی اولویت اصلی او نیست، اما فشار بازگرداندن سرمایه سرمایهگذاران را درک میکند: «نمیخواهم پول دیگران از دست برود. سعی میکنم محدودیتها را بدانم و در همان چارچوب عمل کنم. محدودیتها بهترین دوست شما هستند.»
تجربه ژائو نشان میدهد که حتی داستانهای به ظاهر مطمئن هم تضمین موفقیت مالی نیستند. (Eternals) باوجود برند مارول و بودجه ۲۳۶.۲ میلیون دلاری، نتوانست به پیشبینیها برسد، در حالیکه آثار دیگری مثل (Shang-Chi) و (Black Widow) در همان دوران رکوردشکن بودند.
در مقابل، آثار مستقل ژائو با بودجه کم اما داستانهای «ابهامآمیز» توانستند موفقیت بزرگی کسب کنند. (The Rider) با بودجه ۸۰ هزار دلار، ۴.۲ میلیون دلار فروخت و (Nomadland) با بودجه ۵ میلیون دلار، ۳۹ میلیون دلار در گیشه جهانی کسب کرد و جایزه بهترین فیلم اسکار را گرفت.
با توجه به تجربههای گذشته، نگرانی ژائو درباره بازگرداندن سرمایه استودیوها طبیعی است. اکنون طرفداران امیدوارند اقتباس او از رمان (Hamnet) اثر مگی اوفارل نیز با فروش خوب و موفقیت در جوایز، ترکیب بینظیری از سبک مستقل شاعرانه و داستانپردازی عمیق شخصیتها را به نمایش بگذارد.