رابرت ریچاردسون پشت دوربین فیلم مدن دیوید او. راسل

رابرت ریچاردسون، فیلمبردار نامدار و برنده سه جایزه اسکار، این روزها مشغول فیلمبرداری پروژه جدید دیوید او. راسل با عنوان مدن است. این فیلم که اکنون در میانه تولید قرار دارد، نخستین همکاری میان دیوید او. راسل و رابرت ریچاردسون محسوب میشود؛ اتفاقی که آن را به یکی از جالبتوجهترین ترکیبهای کارگردان - فیلمبردار در سالهای اخیر تبدیل کرده است.
بیشتر بخوانید:
کریستین بیل با ظاهری غیرقابلتشخیص در فیلم مدن همه را شگفتزده کرد
رابرت ریچاردسون که بهواسطه همکاری با کارگردانانی چون کوئنتین تارانتینو («روزی روزگاری در هالیوود»، «حرامزادههای لعنتی»، «بیل را بکش»)، مارتین اسکورسیزی («هوانورد»، «کازینو») و الیور استون («جیافکی»، «پلاتون») شناخته میشود، همواره با سبک بصری خاص و چشمنوازش تحسین شده است. به همین دلیل، انتظار میرود «مدن» از نظر زیباییشناسی بصری بسیار سینماییتر و با سبک خاصتر از فیلمهای زندگینامهای معمول ظاهر شود.
با حضور رابرت ریچاردسون در این پروژه، بعید به نظر میرسد او در فیلم احتمالی دیوید فینچر که دنبالهای بر روزی روزگاری در هالیوود خواهد بود، همکاری داشته باشد؛ بنابراین، باید با آن نورپردازی دانهدار، نماهای بلند، و نوستالژی گرم و دلنشینی که در نسخه کوئنتین تارانتینو دیدیم، خداحافظی کنیم. دیوید فینچر احتمالاً بار دیگر به فیلمبردار مورداعتماد خود، اریک مسرشمیت، تکیه خواهد کرد؛ کسی که سبک بصری سرد، دیجیتال، دقیق و بیاحساسش بهوضوح با گرمای فیلم کوئنتین تارانتینو متفاوت است.
هرچند این تفاوت ممکن است نگرانکننده به نظر برسد، اما به نظر میرسد دیوید فینچر در تلاش است روایت کلیف بوث را با امضای شخصی خود بازآفرینی کند و سبک فیلمبرداری اریک مسرشمیت در رسیدن به این هدف نقش مهمی خواهد داشت.