(روايتى تركيبى از رئال و سورئال)

همه سينماداران و سينمادوستان، فـرزاد مـؤتـمـن را به خوبى مى شناسند و اين آگاهى را دارند كه او يكى از باسوادترين كارگردانان سينماست؛ و نيز مدرس دانشگاه و مؤسسات عالى سينمايى...
"سراسر شب" طبق گفته خود كارگردان، اولين تجربه او در حوزه نويسندگى ست؛ تجربه اى كه دربرگيرنده احساسات ذهن او در طول سالهاى فعاليت خود است.
اين اثر روايت كننده ى چند داستان مختلف است كه تمامى آن در شب اتفاق افتاده و تماشاگر با ديدن آن با اشخاصى روبرو مى شود كه هركدام آنان در جستجوى گمشده اى از خود هستند.
"سراسر شب" روايتى تركيبى از رئال و سورئال دارد كه همانند تا به امروز در آثار سينمايى ايران يافت نمى شد... ماجراى مـهـتـا (با بازى الناز شاكردوست) كه خواهرش (با بازى التاز شاكردوست) قصد بازيگر شدن را داشته، نه تنها سوژه جذابى براى گسترش قصه بود، بلكه با اضافه كردن شاخ و برگ هايى توسط فـرزاد مـؤتـمـن، باعث شده كه اين اثر، اثرى منحصر به فرد به حساب بيايد.
اين اثر قصه اى شبه جنايى دارد و به بهترين شكل ممكن هم به پايان مى رسد... يكى از نكات جذاب اين اثر، مواجه شدن شخصيت كارگردان (با بازى امير جعفرى) و تهيه كننده (با بازى مهدى سلطانى) است؛ تقابلى كه دير رخ مى دهد و به نظر مى رسد كه كارگردان، بخش زيادى از وجود خودش را در دل آن قرار داده است؛ و نيز در اولين تجربه نويسندگى خود، به وضوح توانسته به تصويرى كه در ذهنش مى گذرد، دست پيدا كند... او سينما، تاريخ سينما و بازيگرى را به خوبى مى شناسد؛ و از اين رو، آنچه عاشقش بوده را در اين اثر مقابل دوربين قرار داده و توانسته است ارتباطى منطقى براى آنها ترسيم نمايد.
در نهايت "سراسر شب" براى عاشقان سينماست؛ سينمايى كه البته بى رحم است و بزرگانى مثل فـرزاد مـؤتـمـن بايد راه هاى پر پيچ و خمى را طى كنند تا شايد بتوانند آن چيزى كه مد نظر دارند را بسازند ... "سراسر شب" جز معدود آثارى ست كه در هر لحظه آن، ديالوگ ها جريان داشته و پشت هر خط از آن، ايده و قصه هاى مهمى نهفته است.