معرفی فیلم های سی و سومین جشنواره فیلم فجر/ «تا آمدن احمد»، عکس های فیلم، پشت صحنه و آنونس

سلام سینما- فیلم «تا آمدن احمد» دومین ساخته صادق صادقدقیقی در بخش سودای سیمرغ سی و سومین جشنواره فیلم فجر حضور دارد. این فیلم که برداشتی آزاد از یک داستان واقعی است به روزها و سال های دفاع مقدس مردم استان بوشهر و جزیره خارک در سال 64 می پردازد. فیلم «تا امدن احمد» با داستانی که کمتر فیلمسازی به آن پرداخته است یکی از 5 فیلم دفاع مقدسی این دوره جشنواره محسوب می شود. به گفته ی صادق صادق دقیقی، کارگردان فیلم «تا آمدن احمد» جلوههای بصری، نقش کلیدی در این فیلم را دارد و بیننده حتی یک لحظه به ذهنش خطور نمیکند که در این فیلم از جلوه های ویژه میدانی استفاده نشده است. فیلم قبلی این کارگردان به نام «بزرگ مرد کوچک» نیز در حوزه دفاع مقدس ساخته شده بود.
نظر پرهام دلدار و جواد پولادی و ونوس حسن کانلی درباره فیلم «تا آمدن احمد»:
پرهام دلدار(بازیگرنقش اول مرد): تا آمدن احمد فیلمی به شدت صادقانه که به اندازه خودش سرگرم کننده است.
جواد پولادی(بازیگر): اگر میخواهید بخندید یا گریه کنید فیلم ما را ببینید. ما نهایت تلاش خود را برای بازی در فیلم خود کردهایم.
ونوس حسن کانلی(بازیگر): مطمئنم این فیلم با وجود تم طنز، کسی را خسته نخواهد کرد.
خلاصه فیلم «تا آمدن احمد»:
جزیره خارک درطول 2800 روزجنگ 2840 بار بمباران شد.
شعار فیلم «تا آمدن احمد»:
انسانیت، فراتر از مرز جغرافیا است.
عوامل فیلم «تا آمدن احمد»:
کارگردان، تدوین: صادق صادقدقیقی/ نویسنده: پروانه مرزبان، عبدالجبار دلدار/ تهیه کننده، مجری طرح: پروانه مرزبان/ بازنویسی فیلمنامه: عباس عمرانی بیدی، عبدالجبار دلدار/ مدیرفیلمبرداری: فریدون شیردل/ صدابردار: مسیح سراح/ صدا گذار: آرش قاسمی/ طراح چهره پردازی: مهری شیرازی/ طراح صحنه و لباس: علی نصیرنیا، بهار مومنی/ مدیر تولید: پرهام دلدار/ موسیقی: بهزاد عبدی/ منشی صحنه: حسین خورزوقی/ جلوههای ویژه بصری: فرید ناظر فصیحی/ منشی صحنه: حسین خورزوقی/ عکاس: نیوشا دلدار، پدرام دلدار/ فیلمبردار پشت صحنه: سحر تاری
بازیگران: افسر اسدی، پرهام دلدار، مهدی فقیه، بهرام ابراهیمی، جواد پولادی، ونوس حسن کانلی، محمد جواد سلام پور، سینوهه دانشمند، حسین قفلی
عکس های فیلم و پشت صحنه «تا آمدن احمد»:
برای دیدن عکس های بیشتر به صفحه تصاویر فیلم تا آمدن احمد مراجعه کنید.
حواشی «تا آمدن احمد»:
صادق صادق دقیقی با اشاره پدرانه بودن فیلم «تا آمدن احمد» گفت:
"همانطور که نرگس آبیار با «شیار 143» رشادت مادران ایران را به تصویر کشید، من هم دراین فیلم قصه پدران جنگ را روایت میکنم و می توانم ادعا کنم اگر بودجه به موقع میرسید و ما در جشنواره سی و دوم حضور داشتیم، حتما به اندازه فیلم خانم آبیار سر و صدا به پا میشد."
در فیلم «تا آمدن احمد» از جلوههای ویژه میدانی استفاده نشده است و تمامی صحنههای این فیلم کامپیوتری است.
صادق صادق دقیقی با تاکید بر اینکه این فیلم تنها به دلیل دفاع مقدس بودنش در سودای سیمرغ جشنواره انتخاب نشده است گفت:
"من با دوستان هیأت انتخاب جشنواره صحبت کردم و آنان گفتند حتی این امکان وجود دارد که «تا آمدن احمد»، جایزه هم ببرد. من مشکلی با انتقاد شنیدن ندارم. صحبت من این است که دوستان ابتدا کار را ببینند و بعد اصلا از آن بد بگویند، اما با ذکر دلایل درمورد بد بودنش حرف بزنند."
ونوس حسنکانلی درباره حضور خود برای اولین بار در سینما با فیلم «تا آمدن احمد» گفت:
"فیلمنامه و خصوصا گویش آن را دوست داشتم. با وجود اینکه این اولین بازی من است، خوشحالم از صادقدقیقی که این فرصت را به من داد تا در این فیلم ایفاگر نقشی باشم."
جواد پولادی پیش از فیلم «تا آمدن احمد» در کودکی در فیلم ابراهیم حاتمیکیا بازی کرده بود اما این فیلم اولین حضور جدی او در سینما است.
صادق صادق دقیقی درباره بودجه فیلم «تا آمدن احمد» توضیح داد:
"خانم پروانه مرزبان با بودجه شخصی خودش فیلم ساخت و بعد فارابی آن را تماشا کرد و خوشش آمد و مورد حمایت قرار داد. در این زمانه کمتر پیش می آید کسی چنین خالصانه از سرمایه خودش بگذرد و در راه سینما خرج کند اما دفاع مقدس چیزی است که برای ما یک ارزش است و با عشق کار کردیم و جز این، نمی توانستیم کار را به پایان ببریم. ما به هیچ نهاد و سازمانی وصل نبوده و نیستیم و حتی شرکت نفت هم که فیلم می تواند تبلیغی برای آن به حساب بیاید، نه تنها حمایتی از ما نداشت بلکه چند باری موانعی را سر راه مان ایجاد کرد."
روحاله سهرابی، قائم مقام انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از پشت صحنهی فیلم سینمایی «تا آمدن احمد» بازدید کرده است.
بخش هایی از فیلم «تا آمدن احمد»: