یک مدیر سابق تلویزیون در راه حمله به پلتفرم ها، از آمارسازی صدا و سیما گفت!

مهدی آذرپندار از مدیران سابق صدا و سیما با تأیید ضمنی ادعای رسانهها درباره آمارسازی در تلویزیون گفت: در دوران مسئولیتم قرائنی از صحت این موضوع دیده بودم.
مهدی آذرپندار، سرپرست سابق فیلم و سریال شبکه سه در یادداشتی نوشت:«خوب یادم هست که تا اواخر دهه۸۰، بسیاری از رسانه های حاکمیتی از نقد صداوسیما پرهیز داشتند و نمیگذاشتند مطلب انتقادی در مورد رسانه ملی منتشر شود. اما به تدریج در دهه۹۰ با تغییر این رویکرد، نقد تلویزیون به سکه رایج رسانه ها حتی از نوع حکومتی و انقلابی تبدیل شد و عصر دیکتاتوری رسانه ملی به پایان رسید.
اما حالا این روزها ظاهرا انتقاد از پلتفرم هاست که ممنوعیتی نانوشته در رسانه ها پیدا کرده است. برای مثال، وقتی اخیرا صداوسیما اعلام کرد ۷۰درصد بیننده دارد، بسیاری از رسانه ها مدعی شدند که صداوسیما آمارسازی می کند تا ریزش شدید مخاطبش در سالهای اخیر را بپوشاند. البته نگارنده قرائنی از صحت چنین گزارهای را در دوران مسئولیتش در رسانه ملی به یاد دارد، اما سوال اینجاست که چرا وقتی پلتفرمی در مورد توفیقاتش ادعایی مشابه مانند ادعای فوق می کند، کسی به دستاوردسازی آن پلتفرم مشکوک نمیشود؟ اصلا مرجع رسیدگی به ادعاهای این چنینی در شبکه نمایش خانگی کجاست؟ آیا محتمل نیست که پلتفرمی برای رونق بازار فلان محصولش، ادعا کند که همه رکوردهای اشتراک یا بازدید جابجا شده است؟ این تعارض منافع نیست؟
کاش حواسمان به دیکتاتورهای پرپول جدید باشد.»