زک کرگر کارگردان Weapons: از توصیههای دیوید فینچر تا نگاه تازه به Resident Evil

«سلاحها» (Weapons) داستان شهری کوچک است که توسط نیرویی شرور تسخیر شده و ناپدید شدن گروهی از کودکان مدرسه، ساکنان را به واکنش وامیدارد. زک کرگر، با الهام از ساختار روایی فیلم «مگنولیا» پل توماس اندرسون، قصد داشت فیلمش را به شیوهای غیرمتعارف و با چند نقطهنظر مختلف روایت کند.
او تاکید دارد که طنز در فیلم به طور طبیعی و براساس موقعیتها شکل گرفته و تلاش کرده تا شوخیها را به زور وارد داستان نکند. استفاده از لحظات سورئال مانند سکانس اسلحه شناور، عمدی است تا هر مخاطب معنا و برداشت شخصی خود را از آن داشته باشد.
بیشتر بخوانید:
جاش برولین با Weapons وارد قلمروی تازهای شد
کرگر درباره غم فقدان یکی از نزدیکانش میگوید ساخت فیلم کمک به مواجهه سالم با احساساتش بوده، نه راه حلی قطعی برای درد و فقدان.
کمکهای دیوید فینچر در فرایند تدوین و دیدگاه فنی برای کرگر بسیار ارزشمند بوده و باعث باز شدن ذهنش نسبت به امکانات جدید در فیلمسازی شده است. انتخاب بازیگران نیز با دقت و براساس توانایی آنها در ایجاد تعادل میان طنز و جدیت انجام شده است.
او به تمایل خود برای ساخت داستانهای بیشتر در همین جهان فیلم اشاره کرده و از پروژه «رزیدنت ایول» (Resident Evil) که براساس بازیهای ویدیویی محبوب ساخته میشود، به عنوان فرصتی برای خلق تجربهای سینمایی وفادار به دنیای بازیها و در عین حال روایت داستانی جدید یاد میکند.
زک کرگر قصد دارد با حفظ سرعت و فضای ویژه بازیها، مخاطبان را به سفری هیجانانگیز و پرتنش دعوت کند.