سرمایهگذاری نجومی نتفلیکس در سینما و تلویزیون مکزیک

تد ساراندوس مدیر داخلی کمپانی نتفلیکس همراه با کلاودیا شینبائوم پاردو، رئیسجمهور مکزیک در نشستی خبری در روز 20 فوریه از این سرمایهگذاری پرده برداشت.
تد ساراندوس همچنین اعلام کرد نتفلیکس مبلغ دو میلیون دلار به استودیوهای چوروباسکو کشور مکزیک برای ارتقای امکانات آنها کمک خواهد کرد.
نتفلیکس برای نخستینبار در سال 2011 در کشور مکزیک راهاندازی شد. سریال باشگاه کلاغها اولین اثر تولید شده این کشور با همکاری این پلتفرم آمریکایی در سال 2015 بود.
نتفلیکس در سال 2019 شرکت خود در مکزیک را افتتاح کرد و در سال 2020 مقر کشورهای آمریکای لاتین خود را در این کشور گشود.
این پلتفرم آثار مکزیکی بسیاری از جمله فیلم برنده جایزه اسکار روما و پینوکیوی گیرمو دل تو را تحتنظر خود تولید کرده است.
تد ساراندوس در این نشست خبری درباره اقتباس سینمایی نتفلیکس از رمان محبوب مکزیکی به نام پدرو پارامو به قلم خوان رولفو صحبت کرد: «پدرو پارامو بالغ بر 18.4 میلیون دلار در کشور مکزیک فروش داشته و هزاران موقعیت کاری برای تکنیسینها، هنرمندان و موسیقیدانهای سنتی ایجاد کرده است.»
وی در ادامه افزود ساخت این فیلم فروش رمان آن را نیز سه برابر کرده است.
از سایر آثار اصلی نتفلیکس کشور مکزیک میتوان به سریال خانه گلها، فیلم جایی که ریلها تمام میشوند، دلباخته و دختران مرده اشاره کرد.