انیمیشن «پسرها به مشتری میروند» در آستانه اکران سینمایی

کمپانیهای مستقل Cartuna و Irony Point حقوق پخش آمریکای شمالی انیمیشن بلند «پسرها به مشتری میروند» به کارگردانی جولین گلندر را خریداری کردند. این انیمیشن برای نخستینبار در جشنواره فیلم ترایبکا ۲۰۲۴ به نمایش درآمده بود و قرار است از ۸ اوت در مرکز IFC نیویورک اکران عمومی خود را آغاز کند. اکران این فیلم از ۱۵ اوت در سینمای Laemmle Glendale لسآنجلس ادامه مییابد و سپس بهصورت سراسری در سینماهای آمریکا توزیع خواهد شد.
«پسرها به مشتری میروند» داستانی سوررئال از دوران نوجوانی در حومه فلوریدا را روایت میکند. شخصیت اصلی فیلم، بیلی ۵۰۰۰، نوجوانی پیک است که طی یک مأموریت ساده، به مراقب تخمی بیگانه تبدیل شده و وارد ماجرایی رمزآلود و کیهانی میشود.
صداپیشگان این اثر شامل چهرههای شناختهشدهای همچون جینین گاروفالو، خولیو تورس، سارا شرمن، کول اسکولا، اوا ویکتور، السی فیشر، تاوی گوینسون، گریس کولنشمیت، جک کوربت و جو پرا هستند. این فیلم توسط خود گلندر و از طریق استودیوی شخصیاش به نام Glanderco در شهر پیتسبورگ تولید شده و پیسین یانگ لازو به عنوان تهیهکننده اجرایی در آن حضور دارد.
جولین گلندر، که پیش از این با بازی ویدیویی «Art Sqool» و همکاری با پلتفرمهایی مانند Adult Swim، دیزنی، HBO Max و Cartoon Network شناخته شده بود، در واکنش به استقبال از فیلمش گفت:«همه در صنعت به من میگویند این فیلم پتانسیل عظیم گیشهای دارد. البته این گفتههای خودم نیست، ولی همکاری با Cartuna و Irony Point برایم هیجانانگیز است.»
جیمز بلفر، مدیرعامل Cartuna، نیز اظهار داشت:«جولین در فرکانس متفاوتی از بقیه کار میکند. این فیلم مثل کارتونی است که از آینده آمده؛ سرشار از رنگ، احساس و طنز موسیقایی. بسیار خرسندیم که این اثر را به جهانیان معرفی میکنیم.»
دنیل پاول، رئیس مشترک Irony Point، نیز افزود:«برای شروع فعالیت پخش Irony Point، فیلمی بهتر از این نمیتوانستیم انتخاب کنیم. ترکیب صدای بازیگران و نگاه منحصربهفرد گلندر، آن را به اثری خاص تبدیل کرده است. آمادهایم برای ساخت نسخههای بعدی از دنیای گلندر هم برنامهریزی کنیم!»
Cartuna، مستقر در بروکلین، به پخش و تولید آثار انیمیشنی مستقل شهرت دارد و سابقهی حضور در جشنوارههایی مانند ساندنس را با آثاری چون «Obex» و «By Design» در کارنامه دارد. Irony Point نیز با تولید سریالهایی مانند «Inside Amy Schumer» و «I Think You Should Leave» در میان مخاطبان تلویزیونی شناخته شده است. این دو کمپانی اخیراً در نمایش موفق برادوی «Oh Mary!» نیز سرمایهگذاری کردهاند.
منبع: variety