جستجو در سایت

1403/12/15 11:15

محدرضا شریفی‌نیا از داوری جشنواره آسمون گفت

محدرضا شریفی‌نیا از داوری جشنواره آسمون گفت
شب گذشته 14 اسفند 1403، نشست خبری دومین جشنواره ملی تولیدات فضای مجازی «آسمون» برگزار شد.
به گزارش سلام سینما

نشست خبری دومین جشنواره ملی تولیدات فضای مجازی «آسمون» شب گذشته با حضور مسئولان و داوران این رویداد در محل دبیرخانه برگزار شد.

سیدحمید امامی، دبیر جشنواره، هدف این رویداد را حمایت از تولیدات فضای مجازی نوجوانان زیر ۱۸ سال عنوان کرد و گفت در این دوره، به آثاری با موضوعات «حال خوب کن» خواهد پرداخت.

شرکت‌کنندگان می‌توانند تولیدات تصویری ۹۰ ثانیه‌ای ارائه دهند که به دلیل سبک استفاده نوجوانان، به‌صورت عمودی طراحی شده است.

جشنواره دارای سه بخش اصلی (امیدآفرینی)، جانبی (آثار تولیدشده با هوش مصنوعی) و ویژه (آثار مرتبط با خلیج فارس) است.

جوایز جشنواره شامل لپ‌تاپ برای نفر اول، دوربین فیلم‌برداری برای نفر دوم و تلفن همراه برای نفر سوم است که هدف آن‌ها تسهیل تولید محتوای نوجوانان است.

این جشنواره توسط مرکز ملی فضای مجازی راه‌اندازی شده و اختتامیه آن در دهه کرامت برگزار خواهد شد.

بیش از ۹۰ درصد اعضای دبیرخانه جشنواره نوجوانان زیر ۲۰ سال هستند و داوری اولیه آثار توسط خود نوجوانان در پلتفرم‌های شاد، روبیکا و دیدیمون انجام می‌شود.

زهرا محسنی‌فرد، عضو شورای سیاست‌گذاری، تأکید کرد که جشنواره به انواع مختلف نوجوانان توجه دارد و بر امیدآفرینی مبتنی بر وطن تأکید دارد.

محمدرضا شریفی‌نیا، رئیس هیئت داوران، اعلام کرد که داوران این دوره شامل هنرمندانی همچون رسول صدرعاملی، ایرج طهماسب، آزیتا حاجیان، بهرام عظیمی، شیلا خداداد و امین زندگانی هستند.

محسنی‌فرد به سخت‌گیری کمتر جشنواره در مقایسه با سایر رویدادها اشاره کرد و گفت که رعایت خطوط تعیین‌شده ضروری است.

امامی درباره همکاری آموزش و پرورش گفت که این نهاد تا حدی همکاری کرده اما برخی سیاست‌های جشنواره را نپذیرفته است.

شریفی‌نیا، معیارهای داوری را مشابه ملاک‌های سینمایی دانست و بر اهمیت ایده و فیلم‌نامه در آثار تأکید کرد.

وی همچنین استعدادیابی را ضروری دانست و گفت که شناسایی نوجوانان علاقه‌مند به هنر و تصویرسازی باید جدی‌تر دنبال شود.

شریفی‌نیا درباره هوش مصنوعی گفت که این ابزار پیچیده نیست و مهم‌ترین مسئله دیده‌شدن محتوای تولیدی است.

امامی در پایان درباره تبلیغات جشنواره گفت که این کار بر عهده صداوسیما، روبیکا و شاد است و با وجود فیلترینگ برخی پلتفرم‌ها، برای استفاده صحیح نوجوانان از فضای مجازی برنامه‌ریزی خواهد شد.


ارسال دیدگاه
captcha image: enter the code displayed in the image