جستجو در سایت

1400/11/21 20:26

جنجال در آخرین نشست چهلمین جشنواره فیلم فجر

جنجال در آخرین نشست چهلمین جشنواره فیلم فجر
نشست خبری فیلم سینمایی «نمور» در جشنواره فجر چهلم/ نوشین معراجی: همه چیز را کامل در فیلم نگفتیم و در لفافه بیان کردیم.

به گزارش سلام سینما، مرکز اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی چهلمین جشنواره فیلم فجر، در آخرین روز از برگزاری جشنواره و در دومین سانس نشست فیلم «نمور» با حضور داوود بیدل (کارگردان)، سید یاسر جعفری (تهیه‌کننده)، نوشین معراج (نویسنده)، محمدرضا علیمردانی (بازیگر)، بهاره کیان‌افشار (بازیگر)،  سمیرا حسن‌پور (بازیگر)، نسیم ادبی (بازیگر) ، باربد بابایی (بازیگر)، محمدرضا عباسی (بازیگر)، امین جهانی (طراح صحنه)، مهدی ایل‌بیگی (مدیر فیلمبرداری)، زهره سلطانی (طراح لباس)، بنیامین شهیدزاده (بازیگر) و پریسا شاهولیان (بازیگر) و اجرای حامد مهربانی برگزار شد.

سید یاسر جعفری، تهیه‌کننده این فیلم در ابتدا گفت: حدود یک‌سال پیش از تولید کار، فیلمنامه را از نوشین جعفری گرفتم و بسیار آن را پسندیدم و در ادامه با داوود بیدل برای ساخت فیلمنامه شروع به همکاری کردیم.

سمیرا حسن‌پور بیان کرد: هر نقشی با نقش دیگر متفاوت است. من نمی‌توانم این نقش را با کارهای قبلی‌ام‌ مقایسه کرده و آن‌ها را در یک دسته قرار دهم. این نقش چیزی بود که تا به‌حال تجربه‌اش نکرده بودم. من تمام تلاش خود را برای ایفای هرچه بهتر این نقش انجام دادم.

جعفری درخصوص موقعیت مکانی نمور توضیح داد: قصه این فیلم در شمال می‌گذشت و از آن‌جایی که بیست روز در شهر انزلی باران می‌بارید ما این شهر را برای فیلمبرداری انتخاب کردیم.

او در پاسخ به سوالی درباره اسپانسر بودن یک شرکت خودروسازی گفت: ماشین خودم بود، دوست داشتم در فیلم باشد!

بیدل کارگردان این فیلم گفت: بعضی از فیلم‌ها در فضایی مخصوص به خود فیلمبرداری می‌شوند. ما نخواستیم مخاطب را درگیر دکوپاژهای عجیب و‌غریب کنیم. سعی کردم در پلان‌ها ردپایی از خودم جا نگذارم تا مخاطب با چیزی که درون پلان است ارتباط برقرار کند.

نوشین معراجی درپاسخ به ضعیف بودن دیالوگ‌ها توضیح داد: سعی من این بود که فیلمنامه‌ای بنویسم که قوی باشد و اگر شما آن را ضعیف پنداشتید حتما از ضعف من بوده است. خواستم در فیلمنامه گره‌به‌گره کار کنم و اطلاعات را ذره‌به‌ذره تزریق کنم.

بیدل گفت: به‌نظرم فیلم‌ به لحاظ دراماتیک‌ سفره‌اش را به درستی پهن کرده است.

ادبی درباره شانس دریافت سیمرغ بیان کرد: همیشه جایزه گرفتن و مورد توجه بودن در یک رقابت جالب و جذاب است. اما چیزی که برای من اهمیت دارد کار خوب انجام دادن بود و دوست دارم مخاطب با نقش‌های‌ من ارتباط برقرار کند.

او ادامه داد: ما در دو سال گذشته درگیر بیماری کرونا بودیم و من می‌دانم با چه سختی زیادی کارها ساخته شده‌اند.

کیان‌افشار در ادامه افزود: فکر نمی‌کنم برای هیچ بازیگری جایزه گرفتن جذاب نباشد. اما فکر نمی‌کنم این نقش به لحاظ مختصاتی که دارد برای سیمرغ گرفتن مورد توجه قرار بگیرد. من بدون توجه به موضوع جایزه گرفتن در این کار ایفای نقش کردم.

حسن‌پور نیز در این خصوص گفت: من وقتی نقشی را بازی می‌کنم به این که کاندیدا می‌شوم یا نه فکر نمی‌کنم. من اگر جایزه بگیرم خوشحال می‌شوم اما از جایزه نگرفتن ناراحت نخواهم شد.

باربد بابایی با تاکید براینکه بازیگری را ادامه خواهد داد توضیح داد : بازیگری برای من به هیچ عنوان تجربه‌ای گذرا نیست. برنامه‌سازی همواره برای من دغدغه است اما در حد توانم نیز بازیگری می‌کنم.

معراجی گفت: پدر آرام نیازی به نگاه‌داشتن بچه را در نظر نمی‌گرفت و من سعی کردم این موضوع را کمی پررنگ‌تر کنم و از آن‌جایی که بچه ناخواسته بوده ادعای پدری بعد از مدتی طولانی رخ می‌دهد.

او ادامه داد: من تمام تلاشم را کردم که چارچوب و ساختار کار درست باشد. فیلم‌نامه «نمور» را به هیچ عنوان ضعیف نمی‌دانم. هدف من از نگارش این فیلمنامه ترسیم روابط انسانی در دل جامعه بود.

بیدل گفت: خانواده مهم‌ترین عنصر تشکیل یک جامعه است. اگر با حرف زدن مشکلات خانوادگی را حل کنیم، میزان عصبانیت در جامعه نیز کمتر می‌شود.

محمدرضا علیمردانی درباره بازی در این فیلم افزود: من فیلمنامه را دوست داشتم و از همکاری با این کارگردان بسیار خوشحالم. پسندیدن یا نپسندیدن آثار، امری سلیقه‌ای است.

در ادامه نشست، پاسخ به سول یک منتقد در رابطه با مشروع یا نامشروع بودن بچه‌ای در فیلم منجر به جنجال شد.

کارگردان فیلم در این‌باره عنوان کرد: چرا مچ گیری می‌کنید؟

نوشین معراجی در ادامه با اشاره به منزلت عشق و زندگی مشترک گفت: عشق میان افراد به اندازه‌ای حرمت دارد که بچه‌ای که به دنیا می‌آید حلال‌زاده است. کسی که بچه‌ای به دنیا میاورد یک مادر است و ارزشمند.

این موضوع باعث بحث بین منتقد و عوامل سازنده شد.

نویسنده فیلم عنوان کرد: ما همه چیز را کامل نگفتیم و در لفافه بیان کردیم و بر طبق قوانین ایران فیلم ساختیم.

در ادامه نسیم ادبی درباره دلیل پذیرش این فیلم گفت: نقش سمیرا برای من بسیار متفاوت بود. این نقش به نوعی در فیلمنامه نقشی تخت به حساب می‌آمد و من دوست داشتم به عنوان بازیگر به این کاراکتر رنگ و‌ بویی تازه ببخشم.

جعفری نیز راجع‌ به انتخاب بازیگران توضیح داد: من پیشنهاداتم برای انتخاب بازیگر را به داوود بیدل ارائه دادم و او هم با بازیگران وارد گفت‌و‌گو شد.

جعفری در پایان گفت: ما در این فیلم دو تا سه بازیگر تازه‌کار داریم که امیدوارم راهشان در سینما باز شود. باید بگویم که من تمام قد پای این کار می‌ایستم.


فیلم های مرتبط

افراد مرتبط