یک موقعیت عالی در پروژه باکری
فیلم موقعیت مهدی به کارگردانی هادی حجازی فر در ژانر و دسته خودش یک فیلم مهم،ناب و عجیب است عجیب از این بابت که در این ژانر فیلم های زیادی ساخته شده اما موقعیت مهدی برای من جایگاه ویژه ای پیدا کرده.
اگر موقعیت مهدی همان چکیده سریال هفت قسمتی((عاشورا)) باشه کم و کاستی فیلمنامه رو کنارمیذارم و منتظر میمونم تا ((عاشورا)) پخش بشه بعد راجع به فیلمنامه حرف بزنم.
رابطه عاشقانه ((موقعیت مهدی)) ناب و تازه ست ،باورپذیره و مخاطب واقعی بودن و شاعرانگیش رو احساس میکنه،دیالوگ ها روی بازیگر ها میشینه و کلیشه ای یا مصنوعی جلوه داده نمیشه سکانس خواستگاری پراز بازی و نگاهه و به شخصه دوست داشتم بارها ببینمش،در روایت عاشقانه زیاده روی نمیکنه استاندارد رو حفظ میکنه.
موقعیت مهدی از مخاطب خنده میگیره و مخاطب رو به گریه میندازه،شعار نمیده و خط فکری خودش رو روی فیلم پیاده میکنه
صدابرداری،صحنه آرایی ،دکور و تمام اجزا در خدمت فیلمنامه و موقعیت مهدی بهانه ای میشه تا یک اثر ماندگار و قدرتمند در چهلمین جشنواره فجر خلق بشه
کاشت های دوربین در بعضی از صحنه های جنگ و بعضی از سکانس ها اشتباهه.
ساختار اپیزدویک موقعیت مهدی درست چیده شده اما انگار خیلی از صحنه هارو نمیبینیم و از دستش میدیم و امیدوارم این نقض در مینی سریال عاشورا جبران شده باشه.
کارگردانی کار متوسط رو به بالاست و امیدوارم هادی حجازی فر این کیفیت در کارگردانی و دقت در فیلمنامه رو حفظ کنه