جستجو در سایت

1400/03/12 00:00

نوآورانه در مقیاس یک فیلم بزرگ

نوآورانه در مقیاس یک فیلم بزرگ

ترجمه اختصاصی سلام سینما

هیچ کس گمان نمی کرد که «زک اسنایدر» احتمالا «جان کاساوتس» بعدی شود، اما برای یک یا دو سال، امید زیادی وجود داشت که او به یکی از شیفتگان «جان کارپنتر» تبدیل شود. بازسازی او در سال 2004 از فیلم «طلوع مردگان» با به کارگیری همه افراد ، سارا پالی به عنوان یک شکارچی زامبی - بهتر از هر نتیجه قابل تصوری بود. خون‌های آغشته، گوش‌های کنده شده و مواردی از این قبیل که حتی خشونتی بیشتر از فیلم 300 را نشان می‌داد محال است از مغز شما پاک شود. 

پس از آن فیلم افتضاح «نگهبانان» را ساخت و بعد هم بدتر شد.بیان اینکه «ارتش مردگان» بهترین فیلم اسنایدر از زمان «طلوع مردگان» است، پر بیراه نیست، اما گاهی مجبور می‌شویم نتیجه بگیریم که به نظر می‌رسد میل طبیعی او تلنگرهای زامبی است که عناوین آنها با سه کلمه مورد علاقه «جورج رومرو» خاتمه می یابد.

صحنه‌های ناهنجار و پر از لرزه وحشت در کارهای او ادای دین و تعهد به نشان دادن حوادث پیش رو است. او می‌داند که مخاطبان اصلی کارهایش به همان اندازه دقت دارند که برای هجو کارهای رومرو مشتاق کشتارهای پیچیده اخلاقی بازی‌های «شیطان مقیم» هستند. همه اینها را در یک بسته‌ی جامع دریافت می‌کنید که با خشونت شورانگیز و نشانه‌های موسیقی غافلگیر کننده نمایان می‌شود. حتماً کسی قبلاً فیلمی با این فرض ساخته است ، اما مطمئناً این اولین بار است که مفهوم بزرگ و عمیق با بودجه بالایی ترکیب می‌شود.

«دیو باوتیستا» تنها مردی که به آنقدر بزرگ است و نمی‌تواند در میان زیبایی‌های کارهای اسنایدر به آن بی‌توجه بود، نقش یک فرد در یک مهمانی‌هایی را بازی می‌کند که وظیفه‌اش شکستن محاصره در لاس وگاس است. لاس وگاس به زامبی‌ها آلوده شده و او و دوستانش می‌خواهند پول‌های امن از گاوصندوق ظاهراً غیرقابل نفوذ را سرقت می‌کنند. این همان "فرار یازده یار اوشن از مردگان" است.

بازیگران سخت کار می‌کنند تا شخصیت‌هایی که دیالوگ آنها به گونه‌ای است که انگار از برش فیلم‌های اکشن ویلیام اس باروز ساخته شده است ، نشان دهند. آنها با یک سری نوآوری بی‌وقفه از توالی‌های جلوه‌های ویژه کمک می کنند تا بتوانند کل سر را مانند یک گردو خرد کنند. نتیجه‌ی آن، معجونی نوآورانه است که در مقیاسی بزرگ مرحله بندی شده است. اسنایدر که از پروژه‌های DC خود و کار با نتفلیکس رها شده است ، اثبات می‌کند که اگر سکانس با توجه و اشتیاق فیلمبرداری شود ، حتی یک سطل زباله در صحنه مهم و اساسی فیلم تعیین کننده است.

منبع: آیریش تایمز

مترجم: وحید فیض خواه